کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به گفته‌های روشنفکر؛

آقای روشنفکر؛ غلام‌نژاد غلام و حافظ سلامت مردم است و بله‌قربانگوی سیاسیونی چون شما نیست

ابراهیم صیادی

22 مرداد 1401 ساعت 22:44

در جلسه تجلیل از خبرنگاران که ظهر امروز (22 تیرماه 1401) با حضور روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس برگزار شد، روشنفکر با انتقاد به غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: غلام‌نژاد باید غلامش را بردارد.


در جلسه تجلیل از خبرنگاران که ظهر امروز (22 تیرماه 1401) با حضور روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس برگزار شد، روشنفکر با انتقاد به غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: غلام‌نژاد باید غلامش را بردارد. در پی این اظهارات روشنفکر، ابراهیم صیادی با انتشار یادداشتی به گفته‌های روشنفکر پاسخ داد.
گفتنی است به نظر می‌رسد روشنفکر در این نشست دچار اشتباه در بیان صحبت‌هایش شده باشد. چرا که اگر از واژه غلام‌نژاد، غلامِ آن را بردارید، فقط نژاد می‌ماند که بی‌معنا است. اما اگر از یک سوی دیگر به این داستان نگاه کنیم احتمالاً متوجه می‌شویم که منظور روشنفکر این بوده است که از واژه غلام‌نژاد باید نژاد آن را برداریم و آن وقت تنها غلام می‌ماند که احتمالاً همین منظور روشنفکر بوده است. در واقع محتمل است که روشنفکر می‌خواسته بگوید که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک غلام است و روشن است که معنای غلام چیست.
اما باید گفت اگر منظور روشنفکر این بوده، او به جای نقد عملکرد دست به نقد شخصیت زده است و این رفتار از هر جنبه که به آن نگاه شود محکوم است و از سوی هیچکس پذیرفتنی نیست. بر اساس مواردی که گفته شد محتمل‌ترین فرضیه این است که منظور روشنفکر همین بوده، اما در ادای صحبت‌ها دچار مشکل شده است. البته روشن است که صحت و سقم آن را خود روشنفکر می‌تواند برای مردم توضیح دهد و منظورش را به صورت شفاف اعلام کند. علی‌ای‌حال ما فرض را بر این می‌گیریم که روشنفکر همین منظور را داشته است.
یزدانپناه رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از نیروهای نزدیک به روشنفکر بود. با تغییر و تحولات صورت گرفته و با ریاست غلام‌نژاد بسیاری از معادلات نیروهای نزدیک به روشنفکر به هم ریخت. چرا که تا پیش از این، دانشگاه علوم پزشکی محل تاخت و تاز سیاسیون و انواع انتصابات فله‌ای بود. تولید حاشیه مکرراً و هر روزه در این دانشگاه به جامعه مخابره می‌شد. حتی گاه دخالت سیاسیون تا جایی پیش رفت که بیم آن می‌رفت سلامت در پای سیاست قربانی شود. حال روشنفکر که غلام‌نژاد را مطیع خود نمی‌بیند، سعی بر آن دارد که با استفاده از استراتژی تخفیف که در تحلیل گفتمان انتقادی به وفور استفاده می‌شود، شخصیت غلام‌نژاد را نشانه بگیرد و با استفاده از بازی با نامش، اقدامات او را کم‌اثر جلوه دهد.
روشن است مسیری که غلام‌نژاد در آن پا گذاشته است روز به روز سخت‌تر از قبل خواهد شد. چرا که منفعت عده‌ای در این است که حاشیه‌ها دست از سر این دانشگاه برندارند. با انتصابات متخصصینی که سلامت را بر سیاست ارحجیت می‌دهند، تا حدود زیادی آرامش به این دانشگاه برگشته است. اما اگر قرار است سلامت مردم این استان قربانی، منفعت‌طلبی عده‌ای سیاسی نشود، غلام‌نژاد باید همین مسیر را ادامه دهد. 

بیشتر بخوانید:
 
روشنفکر: تنگ سرخ 40 درصد پیشرفت داشته است / سادات محمودی بخش می‌شود / استان را وارد مسائل انتخاباتی نکنید / امتناع روشنفکر از پاسخگویی به پرسشی درباره آبریز / غلامِ غلام‌نژاد را بردارید


کد مطلب: 451380

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451380/آقای-روشنفکر-غلام-نژاد-غلام-حافظ-سلامت-مردم-بله-قربانگوی-سیاسیونی-چون-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1