تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۴۴۹۵۹۴
گزارش کبنا از وضعیت اتاق اصناف کهگیلویه؛

بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند

۹
۲
بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند
کبنا ؛
اتاق اصناف کهگیلویه تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده که 16 سال است ریاست آن را بر عهده دارند و اقدامی هم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای ورود به این مسأله دیده نشده است.
به گزارش کبنا، اتاق اصناف کهگیلویه تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده که 16 سال است ریاست آن را بر عهده دارند. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، هر فرد برای دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب می‌تواند به عنوان رئیس اتاق اصناف فعالیت کند. اما عین‌الله اخوان الأن 16 سال است که در اصناف کهگلویه فرمانروایی می‌کند. گویی تمام ایده‌هایی که تئوری‌پردازان درباره معایب حکمرانی طولانی‌مدت و مزایای چرخش نخبگان نوشته‌اند، در اینجا دود شده و به هوا رفته‌اند. 
بر اساس نامه‌ جدید سازمان صمت، کسانی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب رئیس اتاق بوده‌اند، مشروط بر پروانه کسب جدید می‌توانند در انتخابات اتاق اصناف شرکت کنند. اما جالب اینجاست که این نامه از کشوهای اتاق امپراطوری اخوان خارج نشده بود تا دیگران نیز از این قانون جدید مطلع نشده و در انتخابات شرکت نکنند. گفته می‌شود سازمان صمت پس از اطلاع از این تخلفِ اخوان، به موضوع ورود کرده است. در هر صورت باید دید دم و دستگاهی که اخوان در طول این 16 سال برای خود دست و پا کرده، نامه‌ای در این سطح از اهمیت را در پستوها پنهان کرده تا دست سایرین از قدرت قطع شود.

بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) امپراطوری اخوان در اصناف کهگیلویه / پروانه کسب‌هایی که یک شبه صادر می‌شوند

مگر در اتاق اصناف کهگیلویه چه خبر است که چنین سازوکارهایی در آن استفاده می‌شود تا مبادا قدرت از دستان این گروه اندک خارج نشود؟ معمولاً چنین تیم‌هایی حول منافع اقتصادی عظیم شکل می‌گیرند. مگر در اتاق اصناف کهگیلویه چنین منابعی وجود دارد که تیم اخوان را به وجود آورده است؟ این پرسشی است که  ناظران و افکار عمومی را به خود مشغول داشته است.
امور صنفی یک مجموعه مردمی است و باید برای 8 هزار کسبه و واحد صنفی که در کهگیلویه مشغول هستند برنامه‌ریزی کند. اما با چنین شرایطی که حول چنین تیمی شکل گرفته است، کمترین انتظار از اخوان و امپراطوری‌اش برنامه‌ریزی برای اصناف است. در واقع بقای این امپراطوری برای اخوان مهمتر از ساماندهی اصناف است. به همین خاطر است که آنها به آب و آتش می‌زنند تا کلید این امپراطوری از دستشان خارج نشود.
 حال باید از سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد پرسید که چگونه است که در بیخ گوششان چنین تیم عریض و طویلی شکل گرفته و آنها بی‌خبر هستند؟ چطور می‌شود که زمینه برای فساد به این راحتی مهیا می‌شود و آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟
حتی شنیده شده که برخی که از رؤسای صنف‌ها اصلاً واحد صنفی مربوطه را ندارند؛ مثلاً با پروانه کسب پوشاک، لوله می‌فروشند. تنها در غیاب نظارت است که چنین اتفاقاتی می‌تواند رخ دهد.
احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که رئیس ستاد تنظیم بازار استان است نیز باید به این موضوع ورود کرده زمینه‌هایی که ممکن است موجب ایجاد فساد شوند را شناسایی و رفع کند. از سوی دیگر شنیده شده که سازمان صمت نیز اقدام اخوان در مورد مخفی کردن نامه صمت را تخلف محرز دانسته است. اما با این وجود هنوز اقدامی از سوی این سازمان برای حل این مشکل دیده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

برنو
Iran, Islamic Republic of
معاون. چیزی وبارش نیست فقط دنبال دوربینه.
محمدولایی
Romania
دراین مورد باوجود تحقیقات و بر رسیهای بسیاری ::::خود خواسته از سال های قبل :::که علیه این مدیر خوب وپرتلاش شده ::::یه تعداد معدودی که جریمه می شده اند :::::واز خواص یا وابسته خواصی بوده اند که انتظار داشتند::::: هرکاری دلشان می خواهد بکنند وجریمه وووویا خلاف قانون و ۰۰۰۰۰نشوند ::::ایشون ممانعت کرده اند :::::تا جایی که نزدیکترین قومش را هم نا امید کرده است ::::: باید آفرین گفت به ایشان ::::ایشان آنقدر ارثیه دارند که چندر غاز حقوق براش هیچه ::::::: واما درکشورما آلان نابینا ودرکل :::معلولانمان در جهان ودرکشور::::: ودر فناوری و کارهای خارق العاده ::::از سالمها خدارا شکر بالاترند ::::وهمیشه مدالهای طلا ی سالمهارا درو میکنند ::::نباید اگه یبار ازآب چاهی میل نکردیم:::: سنگ بریزیم داخل آن ::::مثل رسانه ها که اگه علیه ما:::: وووووو بودند بد بخوانیم :::درهرمورد باید قدرش را بدانیم ::::(((( نان دست دیگران را دزدیدن ناصوابه )))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اداره کل صنعت معدن وتجارت دریک اشتباه بزرگ به یک فرد بی تجربه سپرده شده اگه مسئولان فکری نکنند شاهد اتفاقات بدی خواهیم بود کسی که درهیچ زمینه ای تخصص نداره/ چطوری دردولت مردمی وانقلابی جایگاه گرفته خدا می داند خدا خودش بخیر کند
Iran, Islamic Republic of
مثلاً با پروانه کسب پوشاک، لوله می‌فروشند. تنها در غیاب نظارت است که چنین اتفاقاتی می‌تواند رخ دهد.واقعا بازار از صنف خارج شده است مثلا تابلویهای در سوپریها است که تخریب انجام می شودویا ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مسولیت را از خواب بیدار کنید سال هاست این قضیه در دهدشت فریاد زده می شود اما گوش شنوا نیست
مظلومان بی صدا
Iran, Islamic Republic of
نامه به کنار انتخابات اتحادیه ها رو هم دیر اعلام کردن که کسی خبردار نشه که
افراد مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن.
بعد هم ک اعلام کردن مدارک تکمیل شده رو تحویل نگرفتن به بهانه زمانش تموم شده و این حرفا.
در حال حاضر خلی از صنف ها کهگیلویه رو عدم تکمیل شرکت کننده براشون رد کردن و انتخابات اصلا برگزار نشد.
رئیس های قبلی رو با ترفند های جالب انتخاب کردن واسه همون صنف هایی ک انتخاباتشون برگزار نشده بود.
اصلا یه وضیه اتاق اصناف کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
به این شکل تاصدسال صندلی بدست نمی اوری
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
آی مسولین که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید...
کمی آن طرف تر بازار در سایه سکوت شما میسپارد جان...
بانوی دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
ای خدااااااا
مردم محروم کهگیلویه چه گناهی کردن که اینطور مورد ظلم قرار میگیرن...
بابا یکی بگه برو خونت استراحت کن
خود اخوان باید استعفا بده
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1