کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از وضعیت اتاق اصناف کهگیلویه؛

بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند

5 تير 1401 ساعت 22:32

اتاق اصناف کهگیلویه تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده که 16 سال است ریاست آن را بر عهده دارند و اقدامی هم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای ورود به این مسأله دیده نشده است.


اتاق اصناف کهگیلویه تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده که 16 سال است ریاست آن را بر عهده دارند و اقدامی هم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای ورود به این مسأله دیده نشده است.
به گزارش کبنا، اتاق اصناف کهگیلویه تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده که 16 سال است ریاست آن را بر عهده دارند. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، هر فرد برای دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب می‌تواند به عنوان رئیس اتاق اصناف فعالیت کند. اما عین‌الله اخوان الأن 16 سال است که در اصناف کهگلویه فرمانروایی می‌کند. گویی تمام ایده‌هایی که تئوری‌پردازان درباره معایب حکمرانی طولانی‌مدت و مزایای چرخش نخبگان نوشته‌اند، در اینجا دود شده و به هوا رفته‌اند. 
بر اساس نامه‌ جدید سازمان صمت، کسانی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب رئیس اتاق بوده‌اند، مشروط بر پروانه کسب جدید می‌توانند در انتخابات اتاق اصناف شرکت کنند. اما جالب اینجاست که این نامه از کشوهای اتاق امپراطوری اخوان خارج نشده بود تا دیگران نیز از این قانون جدید مطلع نشده و در انتخابات شرکت نکنند. گفته می‌شود سازمان صمت پس از اطلاع از این تخلفِ اخوان، به موضوع ورود کرده است. در هر صورت باید دید دم و دستگاهی که اخوان در طول این 16 سال برای خود دست و پا کرده، نامه‌ای در این سطح از اهمیت را در پستوها پنهان کرده تا دست سایرین از قدرت قطع شود.

بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) امپراطوری اخوان در اصناف کهگیلویه / پروانه کسب‌هایی که یک شبه صادر می‌شوند

مگر در اتاق اصناف کهگیلویه چه خبر است که چنین سازوکارهایی در آن استفاده می‌شود تا مبادا قدرت از دستان این گروه اندک خارج نشود؟ معمولاً چنین تیم‌هایی حول منافع اقتصادی عظیم شکل می‌گیرند. مگر در اتاق اصناف کهگیلویه چنین منابعی وجود دارد که تیم اخوان را به وجود آورده است؟ این پرسشی است که  ناظران و افکار عمومی را به خود مشغول داشته است.
امور صنفی یک مجموعه مردمی است و باید برای 8 هزار کسبه و واحد صنفی که در کهگیلویه مشغول هستند برنامه‌ریزی کند. اما با چنین شرایطی که حول چنین تیمی شکل گرفته است، کمترین انتظار از اخوان و امپراطوری‌اش برنامه‌ریزی برای اصناف است. در واقع بقای این امپراطوری برای اخوان مهمتر از ساماندهی اصناف است. به همین خاطر است که آنها به آب و آتش می‌زنند تا کلید این امپراطوری از دستشان خارج نشود.
 حال باید از سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد پرسید که چگونه است که در بیخ گوششان چنین تیم عریض و طویلی شکل گرفته و آنها بی‌خبر هستند؟ چطور می‌شود که زمینه برای فساد به این راحتی مهیا می‌شود و آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟
حتی شنیده شده که برخی که از رؤسای صنف‌ها اصلاً واحد صنفی مربوطه را ندارند؛ مثلاً با پروانه کسب پوشاک، لوله می‌فروشند. تنها در غیاب نظارت است که چنین اتفاقاتی می‌تواند رخ دهد.
احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که رئیس ستاد تنظیم بازار استان است نیز باید به این موضوع ورود کرده زمینه‌هایی که ممکن است موجب ایجاد فساد شوند را شناسایی و رفع کند. از سوی دیگر شنیده شده که سازمان صمت نیز اقدام اخوان در مورد مخفی کردن نامه صمت را تخلف محرز دانسته است. اما با این وجود هنوز اقدامی از سوی این سازمان برای حل این مشکل دیده نشده است.


کد مطلب: 449594

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449594/بخش-دوم-بقای-امپراطوری-مهمتر-ساماندهی-اصناف-زمینه-های-فساد-برچیده-شوند-معاون-اقتصادی-سازمان-صمت-ورود-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1