تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۴۸۴۲۵
در پی حادثه ریزش ساختمان در آبادان و فوت تعدادی از هموطنان صورت گرفت

حمله کیهان به علی کریمی

۷
۰
حمله کیهان به علی کریمی
کبنا ؛این اظهار فضل‌های عجیب بیشتر با هدف عادی سازی و ترویج فرهنگ نامانوس سگ‌پروری و تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم کشورمان مطرح می‌شود.
کیهان نوشت: پس از حادثه ریزش ساختمان در آبادان و فوت تعدادی از هموطنان در آن، گروه‌های امدادی به سختی و با تلاش فراوان مشغول امداد رسانی و نجات گرفتاران احتمالی در زیر آوار هستند. در این میان طرح برخی نظرات عجیب و به نوعی احمقانه درخصوص این ماجرا در فضای مجازی واکنش انتقادی کاربران را برانگیخته است.
به عنوان نمونه به این توئیت که بعد از حادثه آبادان توسط یکی از خود روشنفکر خوانده‌های فضای مجازی مطرح شده توجه کنید: «به گفته شاهدان عینی، مردم آبادان سگ‌های خود را برای کمک به محل فاجعه برج دوقلو متروپل آورده و در اختیار نیرو‌های امدادی قرار داده‌اند، همان سگ‌هایی که به حکم اسلام حق حیات ندارند.»
گذشته از اینکه چند هزار نفر این پست خنده دار را باور کرده و سواد رسانه‌ای نداشته خود را به نمایش گذاشته‌اند، تعداد زیادی از کاربران با انتقاد از طرح چنین مباحث غیر منطقی و کم پشتوانه پاسخ‌های مستند و مختلفی به این شخص داده‌اند. از جمله اینکه، اساساً اسلام کجا حکم به سلب حیات سگ داده است و این همه روایت و حدیث درباره خوش رفتاری با حیوانات از جمله سگ برای چیست؟ همچنین پاسخ‌های زیادی داده شده است که چطور ممکن است و با کدام منطق علمی یک سگ خانگی توانایی انجام کاری همچون تجسس زیر آوار برای کشف اجساد یا افراد گرفتار را داشته باشد؟
از طرفی علی کریمی فوتبالیست هم یک بار دیگر به اظهار نظر در موردی پرداخته که تخصصی در آن ندارد. وی با انتشار سگ‌های تجسس هلال احمر نوشته است: «تا دیروز نجس بودین، ولی شما‌ها از خیلیا تمیزتر و با معرفت ترین.»
بسیاری از کاربران هم به این فوتبالیست پاسخ داده‌اند که احکام دقیق اسلام درخصوص نجاست سگ و تاکید بر جلوگیری از ورود این حیوان به محیط زندگی و محل خواب که امروزه حقانیت علمی آن در دنیا اثبات شده چه ربطی به استفاده از سگ در عملیات تجسس و یا مثلا استفاده از سگ‌های گله و... دارد. آیا مثلا، چون اسب و الاغ و... هم در بیرون خانه خدمات مفیدی دارند باید آن‌ها را وارد آپارتمان و محل زندگی خود کنیم؟!
یا به قول برخی کاربران، اسلام خون را نیز نجس می‌داند، اما آیا مانع تزریق خون‌های اهدایی به بیماران می‌شود؟!
هر چند این اظهار فضل‌های عجیب بیشتر با هدف عادی سازی و ترویج فرهنگ نامانوس سگ‌پروری و تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم کشورمان مطرح می‌شود، اما مناسب دیدیم که همین ادعا‌ها را به صورت علمی و مستند بررسی کنیم.
با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان و وقوع چندین زلزله مرگبار و ویرانگر در کشور در سال‌های گذشته، استفاده از سگ‌های آموزش دیده زنده‌یاب یا جست‌وجوگر در حوادث مختلف کشورمان سابقه‌ای طولانی دارد. از ورود سگ‌های زنده یاب توسط امدادگران خارجی در زلزله رودبار و منجیل یا استفاده از سگ‌های آموزش دیده داخلی در زلزله بم می‌توان به عنوان مثال نام برد.
تنها در حادثه زلزله بم استفاده از ۹ سگ آموزش دیده با همراهی ۹ مربی باعث نجات ۶۷ نفر افراد زنده از زیر آوار شد همچنین در زلزله کرمانشاه ۶ نفر با کمک سگ‌های تجسس زنده از زیر آوار بیرون آمدند. موضوعی که همچون استفاده از سگ‌های مواد یاب پلیس منافاتی با احکام اسلام نداشته و امری مرسوم در کشور است.
۲ دهه از تشکیل تیم سگ‌های تجسس در کشور می‌گذرد
مهدی، ولی پور رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار کیهان با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از زمان شکل گیری تیم‌های «آنست» که مخفف اداره نگهداری سگ‌های تجسس است می‌گذرد، اظهارداشت: سگ‌هایی که برای پیوستن به تیم‌های آنست سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران انتخاب می‌شوند از نژاد برتر ژرمن شپرد هستند که خصوصیت‌هایی نظیر هوش بالا، روابط اجتماعی و رفتار مناسب در فشار‌های عملیاتی را دارند.
ولی پور در پاسخ به این سؤال که آیا هر سگ ژرمن شپرد توانایی‌های ذکر شده را دارد، خاطرنشان کرد: منظور از نژاد برتر این است که سگ‌های والد با دیگر نژاد‌ها زاد و ولد نکرده باشند و رگه‌های اصالت آن‌ها حفظ شده باشد. هرچه این رگه‌های اصالت بیشتر باشد آن نژاد برتر خواهد بود و خصوصیات ذکر شده را بیشتر خواهد داشت. به همین منظور برای انتخاب سگ‌ها مراحل ویژه‌ای زیر نظر افراد متخصص سپری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظر من همین سگهای تجسس یا هر نوع سگ دیگه از جمله سگ نگهبان گله وغیره از خیلی از مسئولین دزد ‌رانت خور ودر وغکو وانهایی که حقیقت را کتمان می‌کنند که از بودجه بیت المال برا خودش حال میکنه وبه ریش ملت هم‌ میخنده با نجابت تر وصادق تر و برتر هستن
United States
به نظر من در خصوص مسائلی که تخصص ندارید نظر ندی سنگین تر هست. وقتی طرف تخصص در خصوص دستورات دینی نداره و همچنین از غرایزحیوانی پس بهتره سکوت کنه خودش رو ریشخند نکنه
نقد
Iran, Islamic Republic of
به هر حال يه موی گندیده علی کریمی به هزار کیهان میرزه
United States
بهر حال وقتی در خصوص مسائل شرعی دانش نداری اظهار فضل نکنید
علی کریمی
Iran, Islamic Republic of
کیهان همیشه با مردم و چهره‌های مردمی مخالف و صدای زشت ظالمان در این سرزمین است
محمد
Iran, Islamic Republic of
کیهان جان ببندید .
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
علی کریمی حال بهم زن
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1