تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۴۰۰
در نشست صمیمی رئیس سازمان سینمایی کشور با هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی مطرح شد؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های متعدد سینمایی است / ساخت اثری درباره شهید طیب همتراز آثار فاخر سینمایی خواهد بود

۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های متعدد سینمایی است / ساخت اثری درباره شهید طیب همتراز آثار فاخر سینمایی خواهد بود
کبنا ؛
درخشان با اشاره به اینکه سوژه‌های متعددی در این استان وجود دارد گفت: شهید هدایت الله طیب یکی از فرزندان این استان است که زندگی او می‌تواند یک سوژه مطلوب برای سینما باشد و ساخت اثری درباره آن شاید کمتر از فیلم موقعیت المهدی و سایر آثار فاخر سینمایی نباشد.
به گزارش کبنا، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با حضور محمد خزائی رئیس سازمان سینمایی کشور و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شد، اظهار داشت: ریاست سازمان سینمایی کشور با سفر به این استان نشان دادند عدالت فرهنگی را در روش و منش مدیریت خود قرار داده و این برنامه‌ها مصداق رعایت عدالت فرهنگی از سوی او است.
وی با بیان اینکه شاید استان ما در حوزه فرهنگ و هنر دارای استعدادهای نابی در همه عرصه‌ها باشد، اما بیشترین استعداد ما در حوزه فیلم و عکس است.
درخشان در ادامه با اشاره به برخی از آثار فیلمسازان کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، گفت: این موارد نشان دهنده ظرفیت بالقوه هنرمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با تلاش و زحمت خود، این موفقیت‌ها را کسب کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های متعددی برای تولیدات سینمایی است که به صورت مصداقی به دو مورد آنها اشاره می‌کنم.
وی گفت: یکی از مهمترین این حوزه‌ها رشادت‌هایی است که در دوران دفاع مقدس در این استان صورت گرفته است. کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین جمعیتی، از استان‌هایی است که بیشترین حضور را در دفاع مقدس داشته است. وی در ادامه با اشاره به اهمیت رشادت‌های دفاع مقدس در استان گفت: اگر سینما در استان ما تقویت می‌شد، شاید فیلم سینمایی شهید زرین را هنرمندانی از استان خود ما می‌ساختند.
درخشان با اشاره به اینکه سوژه‌های متعددی در این استان وجود دارد گفت: شهید هدایت الله طیب یکی از فرزندان این استان است که زندگی او می‌تواند یک سوژه مطلوب برای سینما باشد و ساخت اثری درباره آن شاید کمتر از فیلم موقعیت المهدی و سایر آثار فاخر نباشد.
درخشان در ادامه اظهار داشت: موضوع دوم جغرافیای فرهنگی این استان است و استان ما ظرفیت‌های هنری و فرهنگی قابل توجهی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبه‌های موجود در این استان گفت: یکی از مطالبات جدی در حوزه هنر، توجه به مسائل زیرساختی است؛ ما ضعیف هستیم و سینمای مستقل نداریم و شاید بخشی از دلایلی که از سینما در استان استقبال نمی‌شود به همین خاطر باشد.
درخشان در پایان گفت: لزوم توجه جدی به بخش آموزش وجود دارد و لازم است از اساتید مجرب در فیلم و عکس استفاده شود؛ چرا که ما استعدادهای بسیاری در سطح استان داریم که این امر مستلزم توجه است.








 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1