کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخاطبان عنوان کرده اند؛

نظرات مردم در خصوص کلیپ استقبال از مسئولان: آقای رییسی حتما فیلم این استاندار را ببینید / تیراندازی برای عموم بازداشت دارد؛ برای برخی فرهنگ است و حماسه آفرینی

30 ارديبهشت 1401 ساعت 15:17

کلیپ استقبال از نماینده مردم و استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با تیراندازی صورت گرفت، دست به دست در فضای مجازی می چرخد و نگاه انتقاد آمیزی به این کلیپ در افکار عمومی شکل گرفته است.


کلیپ استقبال از نماینده مردم و استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با تیراندازی صورت گرفت، دست به دست در فضای مجازی می چرخد و نگاه انتقاد آمیزی به این کلیپ در افکار عمومی شکل گرفته است. در گزارشی (کلیک کنید) که روز گذشته در خصوص این تیراندازی های ممنوعه در پایگاه خبری کبنانیوز درج شد، مردم نظرات متعددی در خصوص این اتفاق عنوان کرده اند. بسیاری از نظرات بر تبعیض های رفتاری مسئولان و تفاوت قائل شدن میان برخورد با اقشار مردمی و افراد نورچشمی تاکید کرده اند، در یک کلام بر عدم تمکین مسئولان به قانون و مماشات در اجرای قانون انتقاد شده است. تعدادی از این نظرات را آورده ایم که جالب توجه هستند.
به گزارش کبنانیوز، در یکی از این نظرات امده است: ترویج استفاده از سلاح در حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/آقای رییسی حتما فیلم این استاندار را ببینید!؟
 وقتی استاندار کوچکترین واکنشی به استفاده از سلاح توسط زنان نشان نمی دهد و در جلسات از نزاع ها اعلام نگرانی میکند!
باید فکری کرد و باید چاره ای اندیشید؛ اینها صحبت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم مشاورینش در جلسات پیاپی برای کاهش آسیب های اجتماعی استان است. آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمیخواهد زحمت فکر گردن را بکشید، خودتان بهش عمل کردید و بر طبل ترویج آن کوبیدید!
 جناب آقای وحیدی، وزیر محترم کشور و متصدی برقراری امنیت و نظم در کشور که خوب اطلاع دارید در دوره های قبل موضوع استفاده از سلاح در این استان به شورای امنیت کشور هم رسید، حتما ابعاد کامل این فیلم را ببیند.
 وقتی در حضور نمایندگان دو قوه مقننه و اجرایی در استان اینگونه بی محابا این قضایا را می بینیم باید چاره کار کرد! نباید فقط بفکر منافع خود در امور مربوطه باشیم، اینها همه و همه زمینه ساز مسائل بعدی خواهند بود که امنیت استان را به مخاطره می اندازند.
یکی از مخاطبان نیز اینگونه نوشته است: بسیار متأسفیم!
از جهات مختلف این ناهنجاری!
از یک جهت اینکه مطابق معمول ممانعت ها و بایدها و نبایدها همیشه برای مردم است و همیشه وسط فرش مردم است که حرام است و محکوم به بریدن!!!
فرهنگ مردم و عموم است که معیوب است و باید اصلاح شود!!!
کرونا در مراسم عزا و شادی مردم است که پخش میشود نه در جلسات چپیده و کپیده تودیع و معارفه اداری!!!
امر برای مردم است و نهی برای عموم، مجریان مبرا هستند و تلویحا معصوم!!!
 تفنگ و تیراندازی برای مردم خطرآفرین است و ممنوع!!! برای عموم بازداشت دارد و توبیخ !!! برای برخی فرهنگ است و حماسه آفرینی!!!
اینجاست که تناقضات اعمالی در  برخوردها و تفسیرات بالنفعه مفاهیم، هنگ می کند مخ عموم را !!!
 آیا این پاردوکس ها و تفاسیر القایی به بطن سنجشگر عموم تمامی دارد ؟؟؟
شخص آقای استاندار پاسخ دهد !!!
در نظر دیگری نیز آمده است: برداشت اشتباه نشود!!!
منظور از ناهنجاری مذکور،
استفاده از تفنگ نیست، رگبارهای پیاپی نیست!!!
منظور تناقض بود و سردرگمی در ابلاغات آمرین و نصایح واعظین!
دارد رفع شبهه می گردد برایم!
مقایسه ها گردید!
بنده که در مراحل پایانی تصحیح هستم آموخته هایم را، تصحیح فرموده برخی آمرین!
رگبارها در حضور عضو کمیسیون آسیب های اجتماعی مجلس و لبخندهای مکرر متبادر از غرور و رضایت آنچه رخ می دهد از جانب منتخب مردمی مرا وا می دارد که تصحیح کنم و ویرایش افکار👇
 تفنگ و رگبار خوب است؟!
به تأسی از دانندگان و واعظین نه در مقام گفتارشان بل در مقام کردارشان تصحیح می کنم 👇
 تفنگ و رگبار خوب است؟!
اندکی مانده تا ویرایش نهایی که انشاءالله حل شود و این تناقض لعنتی دست بردارد از ذهن مشوش من,
گمان کنم به این قطعیت القایی ناشی از عملکرد و رضایت دانندگان ملی و استانی برسم  و آن علامت سؤال را بردارم و بعد از آن علامت تعجب را و تدوین نهایی افکار نمایم:
 تفنگ و رگبار خوب است؟!
👇
 تفنگ و رگبار خوب است.
 
تیراندازی در مراسم استقبال از مسئولان
به یاد بیاوریم که بارها مسئولان در رسانه ها نسبت به تیراندازی در مراسمات تذکر و هشدار دادند. رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد هر گونه استفاده از سلاح در مراسم های عروسی و عزا در این استان ممنوع است.
حسن نگین تاجی اظهار داشت: به تمامی دادستان های شهرستانها اعلام شده که با افرادی که در مراسم ها از سلاح استفاده می کنند برخورد جدی داشته باشند.
وی افزود: فرهنگ نامیمونی برای استفاده از سلاح در استان وجود دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به افرادی که از سلاح استفاده می کنند، هشدار داد که سلاح آن ها ضبط می شود و با آن ها برخورد جدی می شود.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده غیرمجاز از سلاح و تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.
 سرهنگ سعیدبالش زر رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد و از شهروندان خواست که جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از هرگونه تیراندازی در این مراسمات اکیداً خودداری نمایند.
وی با اشاره به رسم و رسوم غلط تیراندازی در مراسم عزا، عروسی و استفاده نابجا از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و عدم استفاده صحیح از سلاح گرم، قتل و مجروحیت ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌اند.
سرهنگ بالش زر تاکید کرد: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد قتل های سال گذشته و ۹۵ درصد از قتل های سال جاری در سطح استان بوسیله سلاح گرم بوقوع پیوسته است.
وی تصریح کرد: اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی مراجع ذیصلاح آن را در دسترس دیگران و افرادی که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده اند قرار دهند.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود.
سرهنگ بالش زر بیان کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.
وی گفت: برای ارتقاء امنیت، برخورد با استفاده کنندگان بصورت غیرمجاز از سلاح و مهمات ادامه دارد.


کد مطلب: 448186

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448186/نظرات-مردم-خصوص-کلیپ-استقبال-مسئولان-آقای-رییسی-حتما-فیلم-این-استاندار-ببینید-تیراندازی-عموم-بازداشت-برخی-فرهنگ-حماسه-آفرینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1