تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۸۴۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن جهادگرانه اجرا می شود

۰
طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن جهادگرانه اجرا می شود
کبنا ؛
جلسه فوق العاده شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز سه‌شنبه (20 اردیبهشت 1401) در این جلسه گفت: طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن یکی از ضروریت های مهم کشور است و این طرح با تمام توان و با تفکر و روحیه جهادی اجرای می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این طرح که باید در دولت های گذشته اجرا می شد به دلیل نگرانی از واکنش های مردم و یا نداشتن جرأت کافی اجرایی نشد.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ دولت هشت میلیارد دلار برای پرداخت یارانه ها پیش بینی کرده بود و زمانی که دولت سیزدهم شروع به کار کرد تمام این اعتبار هزینه شده بود و چالشی بزرگ برای دولت شد.
استاندار ابراز داشت: در کشور یک تصمیم حاکمیتی گرفته شد و در بودجه ۱۴۰۱  با توجه به شرایط سال گذشته الزام قانونی برای دولت ایجاد شد تا این شیوه ارز ترجیحی برداشته و طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه طرح ریزی و وارد مرحله اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام اقتصاد دانان و دولت مردان به این نتیجه رسیدند که این طرح مطرح و به اجرا درآید و خیرخواهان و دلسوزان این مملکت، نظام و مردم هم بر این مسئله مهم تاکید جدی دارند.

احمدزاده گفت: رئیس جمهور بر این باور بوده و هست حتی اگر محبویت خود را هم از دست دهد اما اجرای این طرح چون به مصلحت، مردم، نظام، دولت می باشد و چون موثر در ایجاد تحول بنیادی در بخش اقتصادی کشور است باید اجرا گردد.
وی ادامه داد: این همان روحیه، تفکر و حرکت جهادی است که رئیس جمهور در خط مقدم قرار دارد و در دولت سیزدهم تجلی پیدا کرده است.
استاندار تصریح کرد: برای اجرای این طرح مهم همه ما مسئولین و خادمین مردم هم باید جانانه و با گذاشتن آبرویمان پای کار بیایم که یک تکلیف ملی و یک وظیفه قانونی است.
وی با بیان اینکه، هر چه برای برجام وقت گذاشتیم ثمر نگرفتیم و امروز نگاه ما به خارج و برجام و گره زدن آن به اقتصاد کارساز نخواهد بودگفت: باید متکی و وابسته به توانمندی های داخلی و این باور که ما می توانیم، اقتصادمان را نجات دهیم.
استاندار با اشاره به شرایطی که ناشی از جنگ روسیه و اوکراین در بخش اقتصادی از جمله کالاهای استراتژیک گندم و دانه های روعنی گذاشته است، تاکید کرد: این عامل باعث کمبود و گرانی این ۲ کالا شده است و آرد و روغن که بخش زیادی از منابع دولت شامل یارانه آنها بود به کشورهای همسایه قاچاق می شد.
وی اجرای این طرح را قطع دست واسطه گران و رانتخواران عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع ناعادلانه منابع و ثروت باعث قویتر شدن رانتخواران و ضعیف تر شدن اقشار محروم شده بود.
احمدزاده گفت: انحرافاتی که در ارز ترجیحی و در عدم توزیع منطقی یارانه ها بود اقشار فقیر روز به روز فقیرتر و افراد سودجو و فرصت طلب روز به روز قویتر می شدند.

وی بیان کرد: امروز رئیس جمهور با حرکت جهادی و ایجاد تحولی اساسی و بنیادی برای جراحی اقتصاد بیمارگونه کشور حرکتی را آغاز کرده است که ما همه موظفیم و ملزم به اجرای و حمایت از این طرح هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: این یک وظیفه ملی و آرمانی است که همه مدیران به خصوص حوزه اقتصادی، صدا و سیما، رسانه های گروهی با گفتمان درون استانی و ملی اهمیت و جایگاه  این طرح را بیشتر برای عموم مردم و واقعیات را به خوبی تبیین کنند و به آنها امید و آرامش دهند.
احمدزاده از مردم عزیز استان خواست تا در راستای تحقق اهداف بزرگ این طرح که توزیع عادلانه منابع و سرمایه ملی کشور و در جهت احقاق حق و حقوق همگانی است، حامی و پشتیبان دولت و خادمین خود باشند، همانطور که در عرصه های مختلف جهادی و صحنه های استکبار ستیزی در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی حضور و مشارکت جهادی داشته اند.
وی به نهادهای نظارتی تاکید کرد: در اجرای این طرح شاید گروه، افراد و با اشخاصی باشند که به سودشان نیست و بخواهند در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند و اذهان عمومی را مشوش سازند لذا وظیفه داریم تا نسبت به آگاه سازی مردم و نظارت بر اجرای طرح و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سوداگران در اجرای کامل و دقیق  آن جلوگیری و برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.
احمدزاده با اشاره به نقش و جایگاه سازنده رسانه ها بیان کرد: از انتقادات سازنده به خوبی استقبال می کنیم و اما تخریب و ایجاد ناامیدی و یاس در بین مردم عملی نادرست است.
برچسب ها :
دانشگاه آزاد اسلامی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد ستاد کرونا بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدفمندی یارانه ها یارانه 300 هزار تومانی
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1