تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۴۰
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد:

حذف كامل كاغذ در روند مكاتبات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

۰
حذف كامل كاغذ در روند مكاتبات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛طرح آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده های قضايي دادگستری کل استان و مراجع انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اجرای این طرح را موجب صرفه جویی در هزینه های مردم و بیت‌المال عنوان و اظهار داشت: فلسفه اجرای این طرح ملي- آزمايشي در استان، حذف كامل كاغذ در روند مكاتبات است و لذا سيستمي و ثبت شدن تمام اقدامات در پرونده الكترونيكي و بهره مندي از مزايايي مانند جلوگيري از رفت و آمدهای غیرضروری مراجعان بین مراجع قضایی و انتظامی و افزايش سطح نظارت بر عملكرد بهينه دستگاه متبوعه خواهد بود.
نادریان در ادامه گفت: هماهنگی بین سامانه های قضایی و انتظامی در ارسال اطلاعات موجب موفقیت پلیس در سایر مأموریت های محوله است، چون از اعزام غيرضروري پرسنل ناجا به دادسرا می كاهد و نيروي انتظامي استان مي تواند عمده توان خود را بر پيشگيري از وقوع جرم قرار دهد. وی افزود: بعضاً مشاهده شده است که در راستای اجرای این طرح در یک مرجع انتظامی، سرعت کم اینترنت، توانایی انتقال داده‌ها را به مرجع قضایی ندارد و باعث اطاله امور می‌شود و در اغلب موارد ممکن است مدارک و مستندات به صورت سنتي به مرجع قضایی تحویل داده شود که علاوه بر افزايش مدت زمان رسيدگي در مرجع قضايي كه مصداق اطاله دادرسي است، موجب افزايش ‌هزينه هایي و عملاً خروج از اهداف اجراي اين طرح بشويم.
وی تصریح کرد: بنا بر آنچه گذشت، توسعه زیرساخت ها اعم از فیزیکی مانند توسعه فیبر نوری، بالا بردن سرعت اینترنت، مجهز نمودن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی به تجهیزات و وسایل مورد  نیاز، نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و کشوری است که اجرای کامل این طرح باعث آن خواهد شد و عواید زیادی نصیب کشور گردد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح، جلوگیری از تکرار شکوائیه هایی است شاکی هم در مراجع انتظامی و هم در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌دهد.                  
در این نشست دكتر فراست معاون قضایی دادگستری استان نیز در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: مردم قدردان زحمات دستگاه قضایی و پلیس هستند و در مدت ‌۳ ماه اجرای این طرح، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان محل اجرای آزمایشی کشوری انتخاب شده و پرونده ها به شعب دادسرا ارجاع می‌شود و در صورت موفقیت به عنوان طرح موفق در کل کشور اجرا خواهد شد.                      
در ادامه این نشست سرهنگ اکبری جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان گفت: همکاران انتظامی بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی قادر به انجام مأموریت های محوله نیستند و شایسته است در این زمینه از دستگاه قضایی استان تشکر نمایم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان در خصوص اجرای طرح آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی اظهار داشت: مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی، طرح بسیار خوبی است که در اول به نفع مرجع انتظامی و سپس دستگاه قضایی خواهد بود.
 وی در پایان گفت: از مزیت های اجرای کامل این طرح، کاهش حضور مراجعین در مراجع انتظامی، اعم از کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی است.
نادريان دبير اين نشست تخصصي در پايان با اعلام ضرورت پايبندي به شيوه نامه ابلاغي دادستان محترم كشور، در خصوص مصوبات اين جلسه و اهتمام ويژه جهت اجرايي نمودن آنها، بر راهكارهاي اعلامي در خصوص خودروهاي رسوبي توقيفي در پاركينگ هاي استان و ساير اموال مكشوفه باقيمانده موجود در يگان هاي انتظامي استان و همچنين اهميت استمرار آموزش ضابطين تأكيد نمود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1