تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۹۲۵
حرف‌های قابل تأمل فرماندار بویراحمد در شورای اشتغال؛

مخفی‌کاری ادارات‌کل کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات اشتغالزایی / نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در بویراحمد شفاف نیست / اطلاعات تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود

۰
مخفی‌کاری ادارات‌کل کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات اشتغالزایی /  نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در بویراحمد شفاف نیست / اطلاعات تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد از مخفی‌کاری تسهیلات اشتغالزایی توسط ادارات خبر داد و گفت: ادارات کل همه اطلاعات تسهیلات اشتغالزایی را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق صبح روز (چهارشنبه 24 فروردین ماه 1401) در نشست شورای اشتغال شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم.
وی گفت: چون اطلاعی ندارم و من فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.
مهدوی‌مطلق افزود: وقتی مسئولان ارشد ما به مناطق مختلف می‌روند از وجود انبوه بیکاران در کنار انبوه ظرفیت‌های کار آفرینی و اشتغالزایی تعجب می‌کنند ناشی از این است که شهرستان و بخش‌ها و دهستان‌های ما به طور وسیع و دقیق اطلاعات درستی از وام‌های اشتغالزایی ندارند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان‌ها قرار نمی‌گیرد در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و امثالهم در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند. 
وی افزود: مشکل دیگر در اشتغالزایی شهرستان کند بودن روند صدور مجوزهای لازم است قرار بود و هست که این مجوزها الکترونیکی باشند و بشود آیا ادارات متولی استان و شهرستان ما اطلاع و گزارش دقیقی از وضعیت الکترونیکی شدن صدور مجوزها و نحوه اجرای آن دارند؟ یا ندارند؟
فرماندار شهرستان بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: مشکل دیگر عدم هماهنگی دستگاهای هم افزا و عدم همکاری و دغدغه مندی بانک ها در این خصوص است. براساس شاخص‌های بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، بیشترین اعتبارات اشتغالزایی باید به شهرستان بویراحمد تعلق بگیرد و میزان هم شفاف در اختیار اداره شهرستان قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1