کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حرف‌های قابل تأمل فرماندار بویراحمد در شورای اشتغال؛

مخفی‌کاری ادارات‌کل کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات اشتغالزایی / نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در بویراحمد شفاف نیست / اطلاعات تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود

25 فروردين 1401 ساعت 3:04

فرماندار شهرستان بویراحمد از مخفی‌کاری تسهیلات اشتغالزایی توسط ادارات خبر داد و گفت: ادارات کل همه اطلاعات تسهیلات اشتغالزایی را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.


فرماندار شهرستان بویراحمد از مخفی‌کاری تسهیلات اشتغالزایی توسط ادارات خبر داد و گفت: ادارات کل همه اطلاعات تسهیلات اشتغالزایی را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق صبح روز (چهارشنبه 24 فروردین ماه 1401) در نشست شورای اشتغال شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم.
وی گفت: چون اطلاعی ندارم و من فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.
مهدوی‌مطلق افزود: وقتی مسئولان ارشد ما به مناطق مختلف می‌روند از وجود انبوه بیکاران در کنار انبوه ظرفیت‌های کار آفرینی و اشتغالزایی تعجب می‌کنند ناشی از این است که شهرستان و بخش‌ها و دهستان‌های ما به طور وسیع و دقیق اطلاعات درستی از وام‌های اشتغالزایی ندارند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان‌ها قرار نمی‌گیرد در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و امثالهم در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند. 
وی افزود: مشکل دیگر در اشتغالزایی شهرستان کند بودن روند صدور مجوزهای لازم است قرار بود و هست که این مجوزها الکترونیکی باشند و بشود آیا ادارات متولی استان و شهرستان ما اطلاع و گزارش دقیقی از وضعیت الکترونیکی شدن صدور مجوزها و نحوه اجرای آن دارند؟ یا ندارند؟
فرماندار شهرستان بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: مشکل دیگر عدم هماهنگی دستگاهای هم افزا و عدم همکاری و دغدغه مندی بانک ها در این خصوص است. براساس شاخص‌های بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، بیشترین اعتبارات اشتغالزایی باید به شهرستان بویراحمد تعلق بگیرد و میزان هم شفاف در اختیار اداره شهرستان قرار گیرد.


کد مطلب: 446925

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446925/مخفی-کاری-ادارات-کل-کهگیلویه-بویراحمد-خصوص-تسهیلات-اشتغالزایی-نحوه-توزیع-پرداخت-شفاف-نیست-اطلاعات-اغلب-رانت-سازمانی-اداری-منتشر-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1