تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۴۶۴۸۱
قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان مطرح کرد

قصه تکراری وضعیت نامناسب جاده‌ های شهرستان بهبهان؛ جان مردم بهبهان قربانی بی تدبیری مسئولان

۰
قصه تکراری وضعیت نامناسب جاده‌ های شهرستان بهبهان؛ جان مردم بهبهان قربانی بی تدبیری مسئولان
کبنا ؛ قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان، در خصوص مشکلات محورهای مواصلاتی منطقه شهرستان بهبهان اظهار داشت: در جهان امروزی یکی از ارکان توسعه‌ای، جاده‌های مواصلاتی و دسترسی آسان منطقه به سایر نقاط است و اهمیت ایمن‌سازی و اصلاح آن بر هیچ کسی پوشیده نیست.
به گزارش کبنا، مهرداد کریمی افزود: این درحالی است که غیراستاندارد بودن یا نا ایمن بودن محورهای مواصلاتی نه تنها منجر به رشد اقتصادی نمی‌شود بلکه عاملی در ایجاد زیان‌های اجتماعی و اقتصادی به جامعه خواهد شد. به صورتی که جاده‌های فعلی در منطقه یاد شده امروز نه تنها ایمنی مناسبی ندارند بلکه متناسب با حجم تردد بالای خود نیستند. این جاده ترانزیتی که امروز محلی برای عبور و مرور گسترده کامیون‌ها، تریلی‌ها، تاکسی‌های بین‌شهری و خودروهای شخصی شده است با درنظر گرفتن عرض کم و مشکلات ساختاری از نظر زیربنایی سالانه جان تعداد زیادی از رانندگان و همراهانشان را می‌گیرد.
کریمی خاطر نشان کرد: از این رو منطقه بهبهان که در جنوب استان خوزستان قرار گرفته با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد هر روز به ویژه با نزدیک شدن به فصل تابستان شاهد افزایش میزان مهاجرت و تردد در سطح جاده‌ها است از این رو برطرف کردن مشکلات و کمبود محورهای مواصلاتی لازم است در اولویت مسئولان قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در شهرستان بهبهان روزی سپری نمی شود مگر اینکه خبر چند مورد حوادث رانندگی در جاده های مواصلاتی که گاه منجر به فوت هم هایمان می شوند، در خبرگزاری ها منتشر شود.
کریمی گفت: بهبهان سالهاست با مشکلات بیکاری، بی آبی، خودکشی و... روبروست که متاسفانه در کنار این مشکلات، عدم توجه و نظارت سازمان های مربوطه زیر ساخت و توسعه راه های روستایی و بین شهری، جاده های این  شهرستان را به قتلگاه مردم منطقه تبدیل کرده است.
وی افزود: گویا این جاده‌های پرخطر، که اکثرا فاقد استانداردهای لازم هستند، تبدیل به قاتلانی شده‌اند که هر لحظه در کمین راننده‌ای بی احتیاط نشسته و برای گرفتن جان سرنشینان لحظه شماری می‌کنند.
کریمی ادامه داد: اگرچه از میزان تلفات جاده ای شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون آمار دقیقی در دسترس نیست،اما متأسفانه به دلایلی ازجمله، کم عرض بودن و غیر استاندارد بودن جاده های بهبهان و رعایت نکردن قوانین رانندگی، هر هفته شاهد تصادفات جاده ای و کشته و زخمی شدن عده ای هستیم که تنها برای نمونه، می توان به کشته شدن یک نفر از جوانان روستای کریم آباد در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۹ که در همین محور  اشاره کرد.
وی گفت: متاسفانه حوادث رانندگی بخصوص در مسیر سه راه کار خانه سیمان ، روستای کریم آباد دره جان  بسیاری از مردم بهبهان را در سایه بی تدبیری مسئولان می گیرد و تاکنون تنها مسئولان فقط در ایام انتخابات و مناسبت ها، با شعارهای رنگارنگ انتخاباتی به دنبال رفع این مشکل بودند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نشده است.
قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان بیان داشت: سوء مدیریت مسئولان امر باعث شده تا روزانه بسیاری، قربانی بازار گیج بودجه های دولتی باشند و با رفتن به دل مرگ، به دلیل وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی و بی توجهی مسئولان، آمال و آرزوهای خود را به فنا بسپارند.
وی تشریح کرد: متاسفانه تاکنون فلکه زدن رو این جاده مواصلاتی فقط به شعار انتخاباتی تبدیل شده و خبری از اجرای پروژه‌های زیرساختی و برطرف کردن مشکلات جاده نبوده و البته کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.
کریمی اضافه داشت: بی‌توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان درباره جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان باعث شده تا علاوه بر تاثیر منفی  در جذب سرمایه‌گذاری، از لحاظ اجتماعی هم مشکلاتی را به مردم منطقه تحمیل کرده باشد. البته نباید فراموش کرد که با اصلاح جاده‌ها و بهبود کیفیت راه‌ها قطعا  توسعه گردشگری به عنوان یکی از عوامل موثر رشد اقتصادی شهرستان و منطقه بهبهان  نیز محقق می‌شود که اولین دستاوردش اشتغال پایدار برای جوانان است.
قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان تصریح کرد:  در حال حاضر وضعیت جاده‌های مواصلاتی سه راه کارخانه سیمان و روستای کریم آباد بسیار فاجعه بار و اسفبار است.
وی گفت: از دل دردمند اهالی روستای کریم آباد که هر روز منتظر شنیدن از دست دادن اعضای خانواده  شان هستند.
کریمی ادامه داد: جاده ی ورودی روستای کریم آباد که معروف به جاده ی مرگ است.
 قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان خاطر نشان کرد: بدون روشنایی و بدون علائم  رانندگی که یکی از پرخطر ترین جاده ها در سطح کشور شده و جالب است بدانید که حتی جز نقاط حادثه خیز شهر هم نیست.
وی افزود: چندین سال است که وعده فلکه زدن جاده این منطقه را می‌دهند، چندین نماینده آمده و رفته است و هنوز خبری نیست، چقدر باید صبر کنیم و وعده و تخلف بشنویم.
کریمی تصریح کرد: از نماینده مردم شریف شهرستان‌ بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستاریم که جاده سه راه کارخانه سیمان و روستای کریم آباد را به جاده امنیت تبدیل نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1