تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۴۶۳۸۷
در نشست اقتصادی فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مهدوی مطلق: در برخی از ادارات مافیا وجود دارد / به جای تنظیم بازار باید این ادارات را تنظیم کنیم / سهمیه آرد 30 نانوایی متخلف کم شد / فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممکن است چهار نفر را شاغل کرده باشند اما ده‌ها خرده‌فروشنده را نابود کرده‌اند

۴
۰
مهدوی مطلق: در برخی از ادارات مافیا وجود دارد / به جای تنظیم بازار باید این ادارات را تنظیم کنیم / سهمیه آرد 30 نانوایی متخلف کم شد / فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممکن است چهار نفر را شاغل کرده باشند اما ده‌ها خرده‌فروشنده را نابود کرده‌اند
کبنا ؛
شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد گفت: مافیا در بین برخی از ادارات و سازمان‌ها و صنف‌ها واقعاً وجود دارد. بنابراین به جای تنظیم بازار ما باید این ادارات را تنظیم کنیم. جریمه‌هایی که نوشته می‌شود، عملاً در حوزه اجرا پرداخت نمی‌شوند. خود مغازه‌دار هم می‌داند جریمه‌ای که برایش نوشته می‌شود نهایتاً پاره می‌شود. بعضاً نیز جریمه‌های سنگین را با رأی دیوان عدالت اداری ناکارآمد می‌کنند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 11 اسفند ماه 1401) نشست بررسی اولویت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانداران شهرستان‌های این استان و به ریاست سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، با بیان اینکه که نمی‌شود بازار را به صورت دستوری تنظیم کرد، اظهار داشت: تنظیم بازار باید بر اساس فرایندهای اقتصادی موجود در خود بازار تنظیم شود. لذا در شهرستان بویراحمد تنظیم بازار را در چند مرحله تعریف کرده ایم؛ مرحله قبل از تعطیلات، مرحله تعطیلات و مرحله بعد از تعطیلات.
وی گفت: امسال که با حجم غیرمترقبه‌ای از گردشگر در سطح شهرستان‌ها روبرو بودیم و به تبع آن میزان ترددهای بی‌سابقه‌ای در سطح شهرستان‌ها و به طور کلی استان را داشتیم، درگیری فرمانداران بیشتر در همان سطح خدمات سفر محدود شد. اما در شهرستان بویراحمد از 15 اسفند ستاد تنظیم بازار کاملاً فعال شد.
مهدوی مطلق با اشاره به طرح امنیت اقتصادی گفت: طرحی هم به نام امنیت اقتصادی داشتیم که همه دستگاه‌های ذی‌ربط در آن حضور داشتند. در هر نقطه یک اکیپ بود و هر اکیپ نیز یک سراکیپ داشت. خود نماینده فرماندار هم در آن حصور داشت. این طرح تا الأن هم فعال است. لذا در سطح شهر یاسوج، هم در نانوایی‌ها و هم در میوه شب عید و صنایع دستی و بازارچه‌های نوروزی و کالاهای اساسی که مورد نیاز بود و فراتر از آنها اقامتگاه‌های نوروزی ورودی شهرستان‌ها و ... فعالیت داشتیم.


وی با بیان فکر نمی‌کنم در سطح شهرستان افزایش قیمت نان را داشته باشیم عنوان کرد: تعداد 300 کیسه آرد از 30 واحد نانوایی متخلف کم شد و همین مقدار را به 30 نانوایی که فعال بودند، اضافه شد. این یک اقدام بود که نانوایی‌ها را به تکاپو واداشت.
مهدوی مطلق گفت: در بحث کشتار هم قیمت مرغ هم از 30 هزار تومان افزایش نیافته است. الحمدالله اجازه داده نشد که قیمت افزایش یابد. در سایر کالاهای اساسی هم خلأ نداشتیم. در کنار آن هم سامانه بازرگام به صورت اینترنتی فعالیت داشت.
فرماندار بویراحمد گفت: در بحث میوه شب عید هم با مقاومت‌های مافیایی روبرو بودیم، اما نظارت‌هایی شد و خدمات خوبی به مردم داده شد.
وی در ادامه گفت: ممکن است که جریاناتی وجود داشته باشند که بخواهند ناخواسته دولت را ناکارآمد جلوه دهند. مشخص است که یک مافیایی در جریان هست. لذا مافیا در بین برخی از ادارات و سازمان‌ها و صنف‌ها واقعاً وجود دارد. بنابراین به جای تنظیم بازار ما باید این ادارت را تنظیم کنیم. جریمه‌هایی که نوشته می‌شود، عملاً در حوزه اجرا پرداخت نمی‌شوند. خود مغازه‌دار هم می‌داند جریمه‌ای که برایش نوشته می‌شود نهایتاً پاره می‌شود. بعضاً نیز جریمه‌های سنگین را با رأی دیوان عدالت اداری ناکارآمد می‌کنند.
وی اضافه کرد: در قضیه شن و ماسه هم اینکه قیمت آنها با قیمت آن در سایر استان‌ها مقایسه می‌شود، قیاس مع‌الفارغ است. منابع درآمدی ما در استان متفاوت از دیگر استان‌ها است. ابزار و امکاناتی که ما در استان داریم بسیار ضعیف هستند. ظرفیت اقتصادی مردم ما نیز پایین است. حالا اینکه بعضی از قیمت‌ها در گشته تنظیم نبوده و پایه منطقی نداشته و تورمی که الأن داریم باید به صورت مرحله‌بندی حل شود.

مهدوی گفت: در تماسی که با فرمانداران بعضی از مراکز استان‌ها داشتم، در بحث مرغ هم چیزی به نام عامل نداریم. کشتارگاه خود مستقیماً به فروشنده‌ها عرضه می‌کند. اما اینجا جریانی به نام عامل درست شده که باید حذف شوند. اینها را اگر دلال نگوییم کسانی هستند که به دنبال منافع خود هستند. من نمی‌دانم چرا چنین امتیازی به این افراد داده شده است.
در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم، این فروشگاه‌ها هیچ ارزش افزوده‌ای برای استان ندارند. ممکن است چهار نفر را شاغل کرده باشند. اما در عوض ده‌ها خرده‌فروشنده را نابود کرده‌اند. حتی پوزهایی که دارند مستقیماً به تهران وصل هستند. این فروشگاه‌ها مثل قارچ و بدون پاسخگویی رشد می‌کنند و این یک معضل برای استان شده است.
مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در پایان گفت: بقیه اشکالات نیز وجود دارند که باید در یک جلسه مفصل آسیب‌شناسی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اولا كه مرغ زير ٣٢٠٠٠ هزار تومان نيست تازه بيشتر هم هست
دوما پرتقالي كه برا تنظيم بازار اورده بودن اصلا قابل استفاده نبود من يه بار گرفتم همشو دور ريختم وتو بازار پرتقال گرفتم ٢٦ هزار تومان تازه قبل از عيد ٢٢٠٠٠ هزار تومان بود حالا اي اقاي مهدوي مطلق ميگه بازار تنظيم بود اين تننظيمشه به نظر من اگر اصلا دولت دخالت نكنه بهتره اين اقاي مهدوي در روز روشن در مورد دو قلم جنس اينقد متناقض حرف ميزته
کاظم محمدیان
Iran, Islamic Republic of
مهدوی،مهدوی خدانگه دارارت باد
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
در پشت هر شعر سرایی يک شاعر توانا وجود دارد که با مخ مخاطب بازی بشه البته قضیه تکراری شده و تو گوش ما نمیره الان فقط فقط خدا می‌داند که کسی به فکر مردم نیست
Romania
احسنت بر فرماندار درد شناس،دقيقا درست ميفرماييد نمونه واضح وروشنتر از افتاب خورشيد صمت هست وصنف ماسه و....الان دارند به كارشناسان كانون فشار ميارن كه قيمت بالا اناليز وقيمت گذاري كنند كه از طريق صمت استان و....هرقيمتي دوست دارند اعمال كنند ان هم در شرايطي كه نهايتا ٢٥درصد به هزينه هاي جاري شون افزوده شده باشه
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1