تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۴۶۲۸۴
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

آغاز به کار تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد

۰
آغاز به کار تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛دیشموک بخشی از شهرستان کهگیلویه، در آخرین نقطه مرزی کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان، دارای 86 روستا و بیش از 21 هزار نفر جمعیت است. دیشموک با وجود ظرفیت های گردشگری، آب و هوای معتدل، مکان های تاریخی و معادن، یکی از محروم ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است، که مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در نشستی خبر از آغاز تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک داده است.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه بخش دیشموک اظهار کرد: کارگروه توسعه بخش دیشموک در مرکز استان به ریاست استاندار تشکیل و توامندی‌های این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
حمیدرضا واعظی زاده گفت: ۱۰ گروه کاری از دستگاه اجرایی به ۷۵ روستای بخش دیشموک اعزام و با تقسیم کار در کارگروه توسعه آمار و اطلاعات معیشتی خانوارها، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و عمرانی روستایی بخش دیشموک جمع آوری می‌شود.
واعظی زاده اظهار کرد: هر کارگروه با پرسشنامه‌ای مبتنی بر پایه علمی توانمندی ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه دیشموک را بر اساس نیروی انسانی، نیروی کار و ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن شناسایی می شوند.
وی ادامه داد: متناسب با ظرفیت‌های منطقه دیشموک گروه‌های توسعه‌ای در قالب کشت گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و توجه به مباحث گردشگری پیگیری، مورد رصد و پایش قرار می گیرند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف اطلاعات آماری خانوار‌ها و ظرفیت‌ها را جمع آوری که با همکاری مردم و مسئولان محلی و استانی یک سند توسعه و ارزشمند تدوین می‌شود.
واعظی زاده با اشاره به قابلیت‌های این منطقه افزود: گلیم مشته دیشموک دارای اصالت در یونسکو بوده که با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تولید و برنامه‌های دولت مردمی در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه منطقه دیشموک در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
بخشدار دیشموک هم در این جلسه با اشاره به سفر استاندار در اسفندماه سال گذشته به بخش دیشموک گفت: در این سفر با دستوراستاندار به معاون اقتصادی جلسه‌ای در فرمانداری کهگیلویه تشکیل که در این جلسه همکاری همه ادارات نهاد‌ها و دستگاه‌های برای تدوین سند توسعه روستا‌های بخش دیشموک به نصویب رسید.
صفا حبیبی فر افزود: طبق تقسیم بندی انجام شده ۷۵ روستای بخش دیشموک به ادارات متولی واگذار تا کارگروه توسعه اطلاعات روستا‌ها را با همکاری دهیاران جمع آوری کنند.
حبیبی فر اضافه کرد: پس از جمع آوری اطلاعات خانوار‌ها و ظرفیت‌های روستایی توسط ادارات متولی جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار و راه‌های برون رفت منطقه طبق ظرفیت‌های آن انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خواسته‌های مردمی برای رونق اقتصاد روستایی پس از شناسایی توسط گروه‌های کاری در اختیار فرماندار و تیم اقتصادی استانداری برای اتخاذ تصمیمات لازم ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1