کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

آغاز به کار تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد

8 فروردين 1401 ساعت 12:28

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در نشست کارگروه اشتغال و توسعه بخش دیشموک خبر از آغاز تدوین سند توسعه روستاهای این بخش داده است.


دیشموک بخشی از شهرستان کهگیلویه، در آخرین نقطه مرزی کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان، دارای 86 روستا و بیش از 21 هزار نفر جمعیت است. دیشموک با وجود ظرفیت های گردشگری، آب و هوای معتدل، مکان های تاریخی و معادن، یکی از محروم ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است، که مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در نشستی خبر از آغاز تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک داده است.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه بخش دیشموک اظهار کرد: کارگروه توسعه بخش دیشموک در مرکز استان به ریاست استاندار تشکیل و توامندی‌های این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
حمیدرضا واعظی زاده گفت: ۱۰ گروه کاری از دستگاه اجرایی به ۷۵ روستای بخش دیشموک اعزام و با تقسیم کار در کارگروه توسعه آمار و اطلاعات معیشتی خانوارها، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و عمرانی روستایی بخش دیشموک جمع آوری می‌شود.
واعظی زاده اظهار کرد: هر کارگروه با پرسشنامه‌ای مبتنی بر پایه علمی توانمندی ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه دیشموک را بر اساس نیروی انسانی، نیروی کار و ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن شناسایی می شوند.
وی ادامه داد: متناسب با ظرفیت‌های منطقه دیشموک گروه‌های توسعه‌ای در قالب کشت گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و توجه به مباحث گردشگری پیگیری، مورد رصد و پایش قرار می گیرند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف اطلاعات آماری خانوار‌ها و ظرفیت‌ها را جمع آوری که با همکاری مردم و مسئولان محلی و استانی یک سند توسعه و ارزشمند تدوین می‌شود.
واعظی زاده با اشاره به قابلیت‌های این منطقه افزود: گلیم مشته دیشموک دارای اصالت در یونسکو بوده که با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تولید و برنامه‌های دولت مردمی در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه منطقه دیشموک در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
بخشدار دیشموک هم در این جلسه با اشاره به سفر استاندار در اسفندماه سال گذشته به بخش دیشموک گفت: در این سفر با دستوراستاندار به معاون اقتصادی جلسه‌ای در فرمانداری کهگیلویه تشکیل که در این جلسه همکاری همه ادارات نهاد‌ها و دستگاه‌های برای تدوین سند توسعه روستا‌های بخش دیشموک به نصویب رسید.
صفا حبیبی فر افزود: طبق تقسیم بندی انجام شده ۷۵ روستای بخش دیشموک به ادارات متولی واگذار تا کارگروه توسعه اطلاعات روستا‌ها را با همکاری دهیاران جمع آوری کنند.
حبیبی فر اضافه کرد: پس از جمع آوری اطلاعات خانوار‌ها و ظرفیت‌های روستایی توسط ادارات متولی جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار و راه‌های برون رفت منطقه طبق ظرفیت‌های آن انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خواسته‌های مردمی برای رونق اقتصاد روستایی پس از شناسایی توسط گروه‌های کاری در اختیار فرماندار و تیم اقتصادی استانداری برای اتخاذ تصمیمات لازم ارائه می‌شود.


کد مطلب: 446284

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446284/آغاز-کار-تدوین-سند-توسعه-روستاهای-دیشموک-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1