تاریخ انتشار
جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۱۸۸
امام جمعه شهرستان بهمئی:

تولید اشتغال دانش بنیان نیازمند فرهنگ است / برای تحقق شعار سال، مردم و مسئولان باید در کنار هم تلاش کنند

۰
تولید اشتغال دانش بنیان نیازمند فرهنگ است / برای تحقق شعار سال، مردم و مسئولان باید در کنار هم تلاش کنند
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: بهترین فرصت زنده شدن اخلاقیات و انسانیت وجودی انسان ماه مبارک رمضان است.
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی با اشاره به حافظ شاعر بزرگ ایران گفت: نو بهار است در آن کوش که خوشدل باشی * که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی
 من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش * که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی
 وی افزود: این نوشیدن شامل خیلی چیزها است اما نوشیدن در مکتب عرفا و شعرا همان معارف است این مستی عقل با فهم انسان و معارف دین بدست می‌آید.
 حجت الاسلام افروغی با اشاره به در بحث نظام خانواده ادامه داد: در کتاب شریف نهج‌البلاغه از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام روایت‌شده که آن حضرت فرمودند: خِیَارُ خِصَالِ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ الرِّجَالِ الزَّهْوُ وَ الْجُبْنُ وَ الْبُخْلُ فَإِذَا کَانَتِ الْمَرْأَةُ مَزْهُوَّةً لَمْ تُمَکِّنْ مِنْ نَفْسِهَا وَ إِذَا کَانَتْ بَخِیلَةً حَفِظَتْ مَالَهَا وَ مَالَ بَعْلِهَا وَ إِذَا کَانَتْ جَبَانَةً فَرِقَتْ مِنْ کُلِّ شَیْ‌ءٍ یَعْرِضُ لَهَا (نهج‌البلاغه، نسخه صبحی صالح، حکمت 234)
 حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: نیکوترین خصلت‌های زنان، زشت‌ترین خصلت‌های مردان است: تکبر، ترس و بخل ورزیدن (زیرا) هنگامی‌که زن متکبر باشد، بیگانه را به خود راه نمی‌دهد؛ (زن خوب است تکبر داشته باشد اما نه در مقابل شوهر بلکه نسبت به نامحرمان).
 امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته ادامه داد:  لباسی که بدن نما است، انگشت نما است اینها لباس ذلت در مقابل دین است و اگر بخیل باشد، مال خود و همسرش را حفظ می‌کند بخیل بودن برای مرد بسیار بد است و اگر ترسو باشد، از هر چیزی (که ممکن است به آبرو و عفت او صدمه بزند) می‌ترسد (و از آن فاصله می‌گیرد).
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه دوم نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: تقوا یک امر توحیدی است باید آن را به وجود بیاوریم، تقوا معادل پرهیزگاری نیست.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: شاید بالاترین درجه تقوا، تقوای در اندیشه است که انسان از توهم، تخیلات بگذر و وارد حریم نورانی عقل شود.
وی ادامه داد: مجدداً سال نو را به همه‌ی شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم سعدی شاعر بزرگ ایران:
برگ درختان سبز درنظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
خدای متعال در آیه ۵۰ سوره روم می‌فرمایند: إِلَیٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کیفَ یحْیی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِک لَمُحْیی الْمَوْتَیٰ ۖ وَهُوَ عَلَیٰ کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ ترجمه: پس (ای بشر دیده باز کن و) آثار رحمت (نامنتهای) الهی را مشاهده کن که چگونه زمین را پس از مرگ (و دستبرد خزان باز به نفس باد بهار) زنده می‌گرداند! محققا همان خداست که مردگان را هم (پس از مرگ) باز زنده می‌کند و او بر همه امور عالم تواناست.
 حجت الاسلام افروغی با اشاره شعار سال گفت: تولید، دانش بنیان و اشتغال است بین تولید و اشتغال یک رابطه‌ی مستقیم و دوسویه حتی بدون دانش بنیان می‌تواند وجود داشته باشد اما کافی نیست، دانش بنیان می‌آید به عنوان ضلع سوم اینها را تکمیل می‌کند.
 حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: تولید که شاید سال‌ها مقام معظم رهبری هم در بحث اقتصادی هم در بحث تولید شعارهای ابتدایی یعنی در سال‌های اولی که سال‌ها نام گذاری می‌شد اینها از لوازمات و مقدمات بحث تولید و اشتغال بود.
 خطیب نماز جمعه جمعه شهرستان بهمئی گفت: تولید باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود، باعث درآمد سالانه می‌شود کاهش تورم به تولید وابسته است.
 امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به یکی از اشکالات عمده در دولت قبل: نقدینگی به سمت شغل‌های کاذب رفت و به تبع آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم مؤثر است
بحث تولید و اشتغال خیلی تاثیرات عمده‌ای در زندگی‌های فردی و اجتماعی دارد.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی در مورد دانش بنیان اضافه کرد:
تولید دانش بنیان باعث صنعت می‌شود در تولید مبتنی بر دانش بنیان چه اتفاقی می‌افتاد؟ تمام‌های حلقه‌های زنجیره‌ی یک صنعت تکمیل می‌شود در پیام نوروزی مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌هایشان بحث کشاورزی و صنعت دامپروری بود
کاهش هزینه‌ها به برکت دانش بنیان دارد اتفاق می‌افتاد.
 وی افزود: افزایش بهره وری هم در نیروی انسانی هم تولید کالاها به برکت دانش بنیان است اگر یک کالا دانش بنیان نباشد هم هزینه تولید زیاد است هم استفاده مردم سخت است.
 امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: برای تحقیق شعار سال مردم و مسئولان باید در کنار تلاش کنند
تولید اشتغال و دانش بنیان نیازمند فرهنگ است علاوه بر فرهنگ، هر امام جماعت هر روحانی باید یکی از وظایف خودش را ایجاد فرهنگ و بستر لازم برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در مساجد قرار دهد
تشکر از دانشجویان عزیز (چند ماهی است یک انسجام و حرکت‌هایی در حوزه اشتغال دارند، قبل از شعار سال ورود پیدا کرده بودند،)
نکته سوم: مسئولین باید برنامه داشته باشند، شاید ساده‌ترینش که نیاز به هیچ تفکر و اندیشه‌ای ندارد این است که تسهیلاتی از طریق بنیادها، مؤسسات مختلف و بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شوند این حداقل کار این عزیزان است.
 وی بیان کرد: در هر چیزی آموزش خیلی مهم است اگر رمز ارزها قانونی شود در شهرستان بهمئی نیروی انسانی کافی برای ورود به رمز ارزها نداریم.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی گفت" باید افراد متخصص در اداره کار، جهاد کشاورزی، در فرمانداری‌ها، فنی حرفه‌ها و کلاً شورای اشتغال باید ورود پیدا کنند و از ظرفیت آنها برای تحقق شعار سال استفاده شود.
 حجت الاسلام افروغی با اشاره به یکی از وظایف شورای اشتغال اظهار کرد: جمع آوری آمار نیروی انسانی و زمینه‌ها و بسترها کار متناسب با آن منطقه و آنالیز اینها و گرفتن تسهیلات متناسب و یک هدایت دقیق است.
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به نکاتی در مورد شهرستان گفت: در مورد بازار شهرستان، مردم بسیار گلایه مند هستند.
 وی بیان داشت: از قدیم گفتن کاسب حبیب خداست، ولی هر کاسبی حبیب خدا نیست بعضی از کاسب‌ها از دشمن خدا بدتر هستند به برادر دینی خود رحم نمی‌کنند.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی گفت: ما خدار و شکر کاسب‌های خوبی در شهرستان داریم اما عده‌ای هم رعایت نمی‌کنند.
 امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته ادامه داد: هر صنف به صورت تخصصی به آموزش نیاز دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1