تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۴۵۷۲۵
در جلسه شورای توسعه وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: گچساران تبدیل به منطقه ویژه انرژی می‌شود / تشریح 4 پروژه مهم اقتصادی گچساران و باشت

۳
۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  گچساران تبدیل به منطقه ویژه انرژی می‌شود / تشریح 4 پروژه مهم اقتصادی گچساران و باشت
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران منطقه ویژه انرژی می‌شود که در صورت این اتفاق شاهد رونق افتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم شد. من از مدیران خواهش می‌کنم این نگاه‌های بزرگ را داشته باشند.
به گزارش کبنا نیوز، بعد از ظهر امروز (شنبه 21 اسفند ماه 1400) یازدهمین شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور مدیران عضو شورا در ساختمان شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این نشست وضعیت اعتبارات و تخصیص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان مورد بررسی قرار گرفت.
احسان عسگری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به معرفی مدیران کل جدید پرداخته و گفت: آقای واعظی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، آقای طالبیان پور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، جاودان خرد مدیرکل محیط زیست استان، رادمنش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، میلاد فرخان مدیرکل مالیاتی استان، آریا مدیرکل بهزیستی استان، هدایت مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، غلامنژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی، عزت خواه برای اولین بار در این نشست معرفی شده و حضور یافته‌اند.
معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: از مصوبات سفر برای کارخانه بیواتانول باشت 400 میلیارد تومان تخصیص یافته است که باید جذب اعتبار شود.
عسگری اظهار کرد: شرکت هربی فارمد «فراوری گیاهان دارویی» در امام زاده جعفر گچساران پیشرفت بالاتر از 80 درصدی دارد. از پروژه‌های فعال است، 20 میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به این پروژه تخصیص یافت.
عسکری بیان کرد: پتروشیمی گچساران در 6 ماه اخیر پیشرفت قابل قبولی داشته است، پیشرفت 91 درصدی داشته که پیشرفت حائز اهمیتی در این مدت کوتاه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پیشرفت 10 درصد آخر پروژه پتروشیمی نیازمند تلاش بیشتری است.
عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: ماشین سازی گچساران وابسته به پتروشیمی گچساران است، که شرکت سرمایه گذاری پارس جنوب با ماشین سازی قرارداد بسته، مشکل عدم همکاری ماشین سازی گچساران برایشان پیش آمده است.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظر ما بر این است که گچساران تبدیل به منظقه ویژه انرژی شود و قرار است این پروژه را به ریاست جمهوری پیشنهاد دهیم.
وی گفت: در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، 5 نیروگاه برق، پالایشگاه، چند پتروشیمی، بکارگیری یک اسکله اختصاصی از جمله برنامه ههایی است که در این شهرستان پیاده سازی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه امتیازاتی دارد مثل اینکه در درون خود استان، خودروها با قیمت‌های پایین و شبیه قیمت‌های خارج کشور خریداری و در دوره استان استفاده می‌شود.
احمدزاده اظهار کرد: اگر این فضا ایجاد شود، سازمان برنامه ریزی و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد مقدمات کار را انجام دهند تا بدانیم که چه زیرساخت‌هایی برای تبدیل گچساران به منطقه ویژه نیاز است.



عسکری ادامه داد: ماشین سازی گچساران وابسته به پتروشیمی گچساران است، که شرکت سرمایه گذاری پارس جنوب با ماشین سازی قرارداد بسته، مشکل عدم همکاری ماشین سازی گچساران برایشان پیش آمده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و توضیح داد: نظر ما بر این است که گچساران تبدیل به منظقه ویژه انرژی شود و قرار است این پروژه را به ریاست جمهوری پیشنهاد دهیم.
وی گفت: در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، 5 نیروگاه برق، پالایشگاه، چند پتروشیمی، بکارگیری یک اسکله اختصاصی از جمله برنامه ههایی است که در این شهرستان پیاده سازی می‌شود.
احمدزاده گفت: این پروژه امتیازاتی دارد مثل اینکه در درون خود استان، خودروها با قیمت های پایین و شبیه قیمت های خارج کشور خریداری و در دوره استان استفاده می شود.
احمدزاده اظهار داشت: اگر این فضا ایجاد شود، سازمان برنامه ریزی و بودجه استان مقدمات کار را انجام دهند تا بدانیم که چه زیرساخت هایی برای تبدیل گچساران به منطقه ویژه نیاز است.

نام شما

آدرس ايميل شما

جهان زاده
Romania
اگر اگر اگر اگر. دراگر نتوان نشست 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
داناپور
Romania
دوست من وعده ندهید و بدانید مردم امروز مردم سال 1372 نیستند لذا فرمایشتون بسیار بی اساس است و غیرقابل باور منتظر هستیم صبح میشه معلوم میشه
Iran, Islamic Republic of
سالهاست از اين اگر ها مي شنويم/
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
1