تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۴۴۸۴۲
در جمع خبرنگاران مطرح شد

معاون وزارت بهداشت: پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد

۲
۰
معاون وزارت بهداشت: پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد
کبنا ؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اومیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می رسد و پیش بینی ها نشان می دهد پیک ششم کرونا و سویه اومیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرا رسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.
یونس پناهی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: واکسن خاص اومیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می تواند در برابر ویروس اومیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.
وی با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می رود، افزود: کسانی که بیش از چهار ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.
تزریق ۳۰ میلیون دوز سوم واکسن کرونا
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اومیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می رسد و پیش بینی ها نشان می دهد پیک ششم کرونا و سویه اومیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرا رسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا مدارس را غیرحضوری نمایید
Iran, Islamic Republic of
چرا در هفته اول اسفند اکثر مدارس استان حضوری اعلام شده اند ؟آیا وضعیت به قدر کافی خطرناک نیست،حتما باید شاهد فوت دانش آموزان یا معلمان باشیم تا کاری شود
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1