تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۴۲۵۹۵
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دستگيری شبكه كلاهبرداری از كشاورزان کهگیلویه و بویراحمد / شناسایی سایر کلاهبرداران ادامه دارد

۲
۰
دستگيری شبكه كلاهبرداری از كشاورزان کهگیلویه و بویراحمد / شناسایی سایر کلاهبرداران ادامه دارد
کبنا ؛چند نفر با سوء نیت کلاهبرداری از کشاورزان با پخش تبلیغاتی در سایت‌های، دیوار و شیپور اقدام به درج آگهی مبنی بر فروش تراکتور با قیمت دولتی می‌نمایند. به دنبال درج این آگهی عده‌ای از کشاورزان به قصد برخورداری از امتیازات دولتی با کلاهبرداران تماس گرفته و به آنان مراجعه کردند.
به گزاش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (29 آذرماه 1400) سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این زمینه اظهار داشت: با شکایت شکات و ارجاع پرونده آنها به یکی از شعب، رسیدگی سریع در دستور کار ویژه شعبه مربوطه قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، 2 نفر از شبکه کلاهبرداران دستگیر و به زندان مرکز یاسوج اعزام شدند.
مدعی العموم مرکز استان با توضیح نحوه‌ی اقدامات مجرمانه متهمین و کیفیت کلاهبرداری، و بی اطلاع متقاضیان از اندیشه پلید آنان، افزود: آنچه که در خصوص این پرونده تا کنون محرز شده به این شکل بوده که، متهمین ابتداء در برنامه‌های تبلیغاتی شامل دیوار و شیپور آگهی مبنی بر فروش تراکتور دولتی با وام بانکی منتشر  و اصطلاح تله گذاری می‌نمودند.
 ملک حسینی افزود: کلاهبرداران  پس از تماس متقاضیان با آنها، ایشان را دعوت می‌کردند که به یاسوج بیایند و اقدام به عقد یک قرارداد عادی مبنی بر فروش تراکتور و ادوات کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی کرده و از متقاضیان وجوهی را دریافت می‌نمودند.
رئیس دادسرای مرکز استان در ادامه با اظهار اینکه  شگرد متهمان برای جلب توجه و اعتماد بیشتر کشاورزان عقد قرارداد در دفاتر اسناد رسمی بود، اظهار داشت: این افراد، با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، سند رسمی با موضوع تعهد مبنی بر تحویل تراکتور ظرف 3 ماه تنظیم می‌نمودند، اما پس از دریافت پول و علیرغم گذشت حدود یکسال و بیشتر، هیچ گونه تراکتوری تحویل داده نشد.
ملک حسینی گفت: در تحقیقات قضایی بعمل آمده، مشخص گردید که اساساً هیچ حواله تراکتوری در واقعیت وجود نداشته و متهمین با وعده واهی، وجوه فراوانی را کلاهبرداری نموده‌اند.
این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: پس از گذشت حدود 3 ماه از تشکیل پرونده و صدور دستور جلب‌های متعدد، عاقبت 2 نفر از متهمین شناسایی و دستگیر و با قرار تأمین "بازداشت موقت" به زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند و تا کنون تعداد ۲۰ نفر از افراد زیان دیده در این مرجع قضایی طرح شکایت نموده‌اند.




وی افزود: شعبه دادیاری مربوطه با دقت و سرعت، در حال رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده می‌باشد.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه ممکن است افراد دیگری نیز توسط متهمان مورد اغفال قرار گرفته باشند، افزود: شهروندان گرامی چنانچه توسط این افراد مورد اغفال قرار گرفته باشند می‌توانند جهت طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ارائه، تا به دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان ارسال گردد.
ملک حسینی گفت: تحقیقات بیشتر جهت روشن شدن سایر ابعاد احتمالی اقدامات مجرمانه افراد دستگیر شده، و نیز شناسایی سایر افراد دخیل در این پرونده ادامه دارد.
دادستان مرکز استان در پایان، ضمن تقدیر از زحمات مأمورین اداره آگاهی و دادیار رسیدگی کننده، به هم استانی‌های توصیه کرد که فریب آگهی‌هایی که در سایت‌های تبلیغاتی ارائه می‌شود را نخورد و تصریح کرد: عموم مردم گرانقدر استان و به ویژه کشاورزان زحمت کش، به آگهی‌های تبلیغاتی و وعده‌های متنوع اعتماد مطلق نداشته باشند و فریب این افراد را نخورند و جهت راستی آزمایی حتماً با افراد متخصص و مطلع مشورت، و استعلامات لازم را از مبادی مربوطه اخذ، و با اطمینان کامل مبادرت به انجام معاملات نمایند.
شهروندان ارزشمند استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند از طریق خط ارتباطی سامد ک.ب با شماره 09172109773 گزارشات و مطالب خود را جهت بررسی از طریق پیام رسان‌های مطرح بصورت محرمانه جهت ارسال نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

زه
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا دست نیروهای امنیتی درد نکنه که دستگیرشون میکنن
شما ادم قانونمند هستید
فرهنگی از دنا
Iran, Islamic Republic of
درودبر شما دادستان محترم وپای کار مرکز استان که همواره مدافع اقشار ضعیف و ناتوان هستید.خداوند به شما عزت بیشتری عنایت فرماید و درپناه خداوند مهربان موفق و موید باشید.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1