تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۴۲۵۶۴
نقدی بر حضور پُررنگ مسئولان در مراسم بزرگداشت همسر استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آقایان مسئول رطب خورده منع رطب کی کند؟

۲
۲
آقایان مسئول رطب خورده منع رطب کی کند؟
کبنا ؛روز گذشته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد مقابله با کرونا به مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده و نسبت به «تشییع و خاکسپاری‌ها و مراسمات مختلف در استان ابراز نگرانی کرد. پس از انتشار این خبر از سایت کبنا نیوز که در صفحه اول و جزو اخبار مهم سایت قرار داده شد، نظرات زیادی در خصوص این جلسه و سخنان معاون استاندار به دفتر سایت کبنا رسید.
ضمن احترام به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و همسر مرحوم و مومنه‌ی وی و تسلیت دستاندرکاران پایگاه خبری کبنا نیوز به سید علی احمدزاده، با وجود خطر سویه دلتا و اومیکرون که چندین برابر خطرناک‌تر از ویروس کرونا بوده‌اند، مراسم‌هایی که منتسب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده، با توجه به مشاهدات عینی، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت، متأسفانه برخی از مسئولانِ برخی ادارات، شأن این مراسم را حفظ نکرده و از خودروی بیت المال برای شرکت در مراسم حضور پیدا کرده‌اند که این شایسته استاندار دولت مردمی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست. نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بدون رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با جمعیت زیادی به این مراسم آمده بود. نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز هم بدون تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هم خیر مقدم به خیل جمعیت می‌گفت. مردم اگر اینگونه رفتارها را از مسئولان ببینند، چه خواهند گفت؟
استان کهگیلویه و بویراحمد فعلاً در وضعیت آبی و زرد کرونایی است ولی با وجود مشاهده ویروس اومیکرون در کشور، مشخص نیست که در روزهای آینده خیلی سریع شاهد تغییر رنگ کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در روز گذشته از مشکلات بهداشت و درمانی، نبود دارو، عدم پرداخت کارانه پرسنل و کادر درمانی سخن گفته است.
بنا بر این گزارش، مردم استانکهگیلویه و بویراحمد تفاوت میان رعایت قانون توسط یک مقام مسئول و رعایت قانون توسط یک خانواده در دورترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد را متوجه می‌شوند. همه را با یک تراز نمی‌سنجند، و این عدالت است. در زیر خبر روز گذشته در خصوص ستاد کرونا، یک ناشناس نوشته است: «یه سوزن ته گرد به خودتون بزنید یه جوالدوز به مردم، مراسم همسر استاندار نگاه کنید مردم هم از شما تبعیت می‌کنند».
همچنین شخصی به نام علی نوشته است: «در روایتی از امیرمؤمنان علی (علیه السلام) می‌خوانیم: «اَلنّاسُ بِأُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ»(1)؛ (شباهت مردم به امیران و حکمفرمایانشان بیشتر است از شباهت به پدرانشان!). متاسفانه در جریان مراسم خانم استاندار (خدا رحمتشان کند) همه مسئولین و مدیران استانی برای پیشی گرفتن از هم در تملق و نشان دادن خود به استاندار حضور حداکثری در این مراسم داشتند... اونوقت از مردم عادی چه انتظاری دارید... البته شاید آقای استاندار بنده خدا خودشون هم از این وضع راضی نباشند...»
یکی از مخاطبان نیز نوشته است: «همینو به استاندار هم بگو».
همچنین در یکی از نظراتی که از فضای مجازی به دفتر سایت کبنا رسیده است یکی از فعالان اجتماعی به درگذشت همسر خود که دچار مرگ مغزی شد اشاره کرده و مراسم‌های برگزار شده آر تبعیض دانسته و چنین رفتاری را دور از شأن خوانده است.
ضمن احترام به همه افراد خصوصاً درگذشتگان، در روزهای اخیر مراسم ختم منتسب به نزدیکان عالی‌ترین مقام مسئول دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، در مناطق مختلفی از استان برگزار شد. مراسمات در صبح و ظهر در مساجد برگزار شده و ازدحام زیادی در این مراسمات شد، استاندار، نماینده مردم و دیگر مسئولانی که بارها به مردم از پشت تریبون تذکر داده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اینگونه مراسم برگزار می‌کنند.
سال گذشته زمانی که یکی از نزدیکان (مادر) استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد درگذشت، وی در پیامی از کسانی که ابراز همدردی کردند تشکر کرده و تأکید کرد به دلیل شرایط کرونایی هیچ مراسمی برگزار نخواهد شد.
همه مردم درگذشتگانی دارند و خیلی‌ها به دلیل اینکه کسی از ترس کرونا سر قبر عزیزشان نرفت، ناراحت شدند و غصه بی کسی هم بر داغشان اضافه شد، اما در خصوص رعایت قانون، مسئولانی که در این مراسمات شرکت کردند چطور می‌توانند در آینده به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر بدهند؟

سایت کبنا نیوز با احترام به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، درگذشت همسر ایشان، این بانوی مؤمنه را تسلیت عرض می‌کند و از خداوند برای ایشان طلب صبر جمیل  می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار میتونست مثل خیلی از مردم اعلام کنه بخاطر وضعیت حاد هیچ مراسمی برگذار نمیشه کاش کمی هم از مردم عادی یاد بگیرن
حسین خان
Romania
جالب تر از همه حضور ریس دانشگاه علوم پزشکی و برادرش به همراه اقای روشنفکر و جمعیت زیادی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی بود .البته بهشون حق میدم
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1