تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۴۲۵۴۵
به علت بارش برف و باران؛

مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد / نجات 5 معلم گرفتار در برف

۱
مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد / نجات 5 معلم گرفتار در برف
کبنا ؛سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای این استان بعلت بارش برف خبر داد.
به گزارش کبنا، «الله کرم جانی‌پور» افزود: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و کهگیلویه واقع شده‌اند.
 وی با بیان اینکه در برخی مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله  «شولیز» و «پوله» و «سیاه کوه زیلایی» در شهرستان مارگون شاهد بارش یک تا ۱.۵ متری برف بوده‌ایم.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ساعت ۲۱ شنبه شب با کمک تیم‌های هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در منطقه «سیاه کوه زیلایی» مشغول انجام عملیات راهداری برای نجات ۴ نفر مرد گرفتار در برف هستیم که خوشبختانه خودرو را رها کرده‌اند و با طی کردن ۷.۵ کیلومتر پیاده روی به یک روستا پناه بردند و افراد گرفتار در سلامت کامل هستند.
 جانی پور با بیان اینکه در محور یاسوج -اقلید بارش شدید برف را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: همچنن در محور "یاسوج- اصفهان"، "یاسوج - بابامیدان"، گیاسوج- شیراز" و "یاسوج- چرام" در محدوده "جخونه" بارش برف داشته‌ایم.
 وی بیان کرد: با تلاش ۲۷ گشت راهداری و ۲۰۰ راهدار استان کهگیلویه و بویراحمد که در حالت آماده باش هستند کلیه راههای مواصلاتی اصلی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.
 
اعلام آخرین وضعیت راههای کهگیلویه و بویراحمد



سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی به استان راهدار در راهدارخانه‌ها مستقر هستند تا ترددی ایمن و آسان برای رانندگان و مسافران ایجاد کنند.
جانی پور با بیان اینکه در شرایط حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی آمادگی انجام عملیات راهداری وجود دارد، افزود: تمامی محورهای اصلی استان باز، اما جاده منطقه پشته زیلایی، کاکان، جوخانه و زیلایی به دلیل بارش برف مسدود است.
وی ادامه داد: در برخی جاده‌های اصلی ریزش وجود داشت، که عملیات پاکسازی انجام شد.
جانی پور اضافه کرد: محور پادنا به سی سخت به علت بارش برف در مدت گذشته بسته بود اما برای رفاه حال مردم، این جاده بازگشایی شد و در شرایط حاضر به علت اینکه در ارتفاعاتی مانند دنا که بارش برف شدید است این محور بسته شد.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۶۶ محور و ۷۷ گردنه برفگیر در استان وجود دارد.
وی از مردم خواست تا حد امکان در نقاط برف گیر تردد نکنند و درصورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

  تلاش راهداران کهگیلویه و بویراحمد برای نجات ۵ معلم گرفتار در برف
سرپرست اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته گرفتار شدن ۵ معلم در جاده برف گیر جلاله به سیاه کوه منطقه زیلایی بخش مارگون به این اداره گزارش شد.
جانی پور افزود: بلافاصله گروه امداد راهداری، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل مستقر شدند.
وی ادامه داد: شدت بارش و ارتفاع برف در این منطقه به حدود یک متر می‌رسد.



جانی پور که از دیشب تاکنون در محل حضور دارد و سرپرستی عملیات امداد و نجات را برعهده دارد بیان کرد: شب گذشته به علت ارتفاع برف و کولاک شدید و فشرده بودن برف، بازگشایی این مسیر با تلاش مأموران راهداری بی نتیجه ماند و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.
سرپرست اداره کل راهداری استان گفت: تلاش‌ها برای بازگشایی این محور با استفاده از چندین دستگاه سنگین برفروبی از دو مسیر جلاله و سیاه کوه زیلایی در حال انجام است.
 کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۷ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است. بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند. کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1