کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به علت بارش برف و باران؛

مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد / نجات 5 معلم گرفتار در برف

28 آذر 1400 ساعت 10:03

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای این استان بعلت بارش برف خبر داد.


سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای این استان بعلت بارش برف خبر داد.
به گزارش کبنا، «الله کرم جانی‌پور» افزود: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و کهگیلویه واقع شده‌اند.
 وی با بیان اینکه در برخی مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله  «شولیز» و «پوله» و «سیاه کوه زیلایی» در شهرستان مارگون شاهد بارش یک تا ۱.۵ متری برف بوده‌ایم.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ساعت ۲۱ شنبه شب با کمک تیم‌های هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در منطقه «سیاه کوه زیلایی» مشغول انجام عملیات راهداری برای نجات ۴ نفر مرد گرفتار در برف هستیم که خوشبختانه خودرو را رها کرده‌اند و با طی کردن ۷.۵ کیلومتر پیاده روی به یک روستا پناه بردند و افراد گرفتار در سلامت کامل هستند.
 جانی پور با بیان اینکه در محور یاسوج -اقلید بارش شدید برف را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: همچنن در محور "یاسوج- اصفهان"، "یاسوج - بابامیدان"، گیاسوج- شیراز" و "یاسوج- چرام" در محدوده "جخونه" بارش برف داشته‌ایم.
 وی بیان کرد: با تلاش ۲۷ گشت راهداری و ۲۰۰ راهدار استان کهگیلویه و بویراحمد که در حالت آماده باش هستند کلیه راههای مواصلاتی اصلی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.
 
اعلام آخرین وضعیت راههای کهگیلویه و بویراحمد



سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی به استان راهدار در راهدارخانه‌ها مستقر هستند تا ترددی ایمن و آسان برای رانندگان و مسافران ایجاد کنند.
جانی پور با بیان اینکه در شرایط حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی آمادگی انجام عملیات راهداری وجود دارد، افزود: تمامی محورهای اصلی استان باز، اما جاده منطقه پشته زیلایی، کاکان، جوخانه و زیلایی به دلیل بارش برف مسدود است.
وی ادامه داد: در برخی جاده‌های اصلی ریزش وجود داشت، که عملیات پاکسازی انجام شد.
جانی پور اضافه کرد: محور پادنا به سی سخت به علت بارش برف در مدت گذشته بسته بود اما برای رفاه حال مردم، این جاده بازگشایی شد و در شرایط حاضر به علت اینکه در ارتفاعاتی مانند دنا که بارش برف شدید است این محور بسته شد.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۶۶ محور و ۷۷ گردنه برفگیر در استان وجود دارد.
وی از مردم خواست تا حد امکان در نقاط برف گیر تردد نکنند و درصورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

  تلاش راهداران کهگیلویه و بویراحمد برای نجات ۵ معلم گرفتار در برف
سرپرست اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته گرفتار شدن ۵ معلم در جاده برف گیر جلاله به سیاه کوه منطقه زیلایی بخش مارگون به این اداره گزارش شد.
جانی پور افزود: بلافاصله گروه امداد راهداری، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل مستقر شدند.
وی ادامه داد: شدت بارش و ارتفاع برف در این منطقه به حدود یک متر می‌رسد.



جانی پور که از دیشب تاکنون در محل حضور دارد و سرپرستی عملیات امداد و نجات را برعهده دارد بیان کرد: شب گذشته به علت ارتفاع برف و کولاک شدید و فشرده بودن برف، بازگشایی این مسیر با تلاش مأموران راهداری بی نتیجه ماند و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.
سرپرست اداره کل راهداری استان گفت: تلاش‌ها برای بازگشایی این محور با استفاده از چندین دستگاه سنگین برفروبی از دو مسیر جلاله و سیاه کوه زیلایی در حال انجام است.
 کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۷ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است. بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند. کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.


کد مطلب: 442545

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442545/مسدود-شدن-راه-ارتباطی-بیش-۲۰۰-روستای-کهگیلویه-بویراحمد-نجات-5-معلم-گرفتار-برف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1