تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۲۴۸۷
در خطبه‌های نماز جمعه 26 آذرماه چیتاب مطرح شد

شیعه و سنی بدانند، حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است

۲
شیعه و سنی بدانند، حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است
کبنا ؛امام جمعه موقت کبگیان گفت: شیعه و سنی بدانند، حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام عباس آبرومند نسب امام جمعه موقت کبگیان در خطبه‌های ( امروز جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به شعائر الهی، گفت: هرآنچه موجب ارتباط انسان با خدا و قرب به او می‌شوند و در سوق دادن مردمان به خداوند تأثیر انکارناشدنی دارند و هر فعل یا عملی که یاد خدا و زمینه تقوا و رشد معنوی و روحی را فراهم کند، در صورتی که در چهارچوب قوانین و دستورات اسلام قرار داشته باشد، جزء شعایر الهی به شمار می‌آید لذا احترام شعائر الهی جای تکریم دارد.
خطیب موقت جمعه کبگیان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: از آنجائیکه در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت حضرت فاطمه وجود دارد، ایّام فاطمیّه به فاصله‌ی بین ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی  گفته می‌شود. وی بلندهمتی به هنگام دعا، شرم وحیا، أَدَب، زُهـد و ساده زیستی، توجه به همسایگان، ایثار، کار درخانه، عدالت خانوادگی، را از خصیصه‌های منحصر به فرد آن بانوی مکرمه برشمرد و گفت: پاسداشت مقام آن بانـوی بزرگوار درقالب برگـزاری مراسم فاطمیه آن هم در بخش کبگیان و شهرشهید پرور چیتاب بدون توجه به خزئبلات فضای مجازی هدایت شده از طرف وهابیون و دشمنان شیعه باید برگرفته از دل مردم و همراهی مسئولان طوری اجرا بسود که دشمن بفهمد بامحبان علی فاتح خیبر طرف است.
این خطیب موقت با اشاره به توهین اخیر امام جمعه آزادشهر در صحبتهای اخیرش گفت: گرچه اشدِ مجازات حق ایشان هست اما در زمانه‌ای که هر کس به نوعی می‌خواهد به ما ضربه بزند نباید با بیان برخی مطالب ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.
وی افزود: حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است و این نه تنها امروز، بلکه از گذشته هم مدنظر بزرگان اهل سنت و اهل تشیع بوده است.
حجت الاسلام آبرومند نسب بااشاره به اینکه  انما المومنون اخوه، یعنی این است وجز این نیست که تمامی مسلمانان مومنان برادر یکدیگرند خاطرنشان کرد: وقتی خداوند می‌فرماید: نزاع نکنید و گر نه سست می‌شوید، پس هیبت و شکوه شما از بین می‌رود. لذا کسانیکه به اختلافات دامن می‌زنند نه شیعه واقعی ونه سنی واقعی هستند. پس واجب است همه ما هم در دل و هم در ظاهر به اهل بیت عشق بورزیم و این جزئی از دین ماست.
امام جمعه موقت کبگیان با اشاره به بحران جمعیت در کشور هم گفت: خُـدعه فرزند کمتر زندگی بهتر یکی از مکرهای روباه مکار (انگلیس خبیث) هست که در راستای تقلیل جمعیت مسلمانان خاصه تیشه به ریشه شیعیان برنامه ریزی شده لذا مراقب باشید که در دام نیوفتید.
این خطیب موقت ضمن تشکر از زحمات بخشدار کبگیان در برپائی میز خدمت در نماز جمعه افزود: پویائی بخشدار جوان جهادی کبگیان مضاف بر برپائی میز خدمت باعث دلگرمی مردم بخش بانگاه امید به آینده اقتصادی کبگیان شده و این هفته هم از زحمات سرکار خانم غیاثی ریاست اداره کشاورزی چیتاب و همکارانشان در میزخدمت تشکر می‌کنم.
وی ضمن خیر مقدم به بیژنـی مدیرکل زندانهای استان و عباسی معاونت اجتماعی سپاه فتح از آنان خواست تا در حیطه کمک رسانی زمینه کاری خود به بخش کبگیان تلاش کنند.
لازم به ذکر است بیژنـی مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سخنران ویژه و خانم غیاثی مدیر جهاد کشاورزی بخش در بین الصلاتین به ارائه معرفی برنامه زندان و زندانی و دیگری به ارائه گزارش کار پرداختند.
-------------------------------
خبـرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1