تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۴۲۴۳۴
بازدید مدیر منظومه ی روستایی دوگنبدان از طرح های اشتغال بنیاد علوی در لنده

تفاهم نامه همکاری نهاد آبادانی و پیشرفت لنده با منظومه روستایی دوگنبدان

۰
تفاهم نامه همکاری نهاد آبادانی و پیشرفت لنده با منظومه روستایی دوگنبدان
کبنا ؛سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در جلسه مشترک با مدیر منظومه ی روستایی دوگنبدان به فعالیت‌های همه جانبه ی بنیاد علوی در شهرستان لنده در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، سلامت و بهداشت، عمران و زیرساخت و اقتصاد و اشتغال اشاره داشت و سپس به تشریح مهم ترین اقدامات در حوزه ی اشتغال شهرستان با محوریت نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی پرداخت.
ایشان مهمترین محورهای این جلسه را بررسی پروژه های اشتغال زایی در شهرستان لنده دانست که از طریق نهاد پیشرفت و آبادانی در حال انجام است.
سرپرست نهاد آبادانی و‌پیشرفت لنده در ادامه اظهار داشت؛ در طرح محرومیت‌زدایی شهرستان لنده در رسته های پایه بعد از مطالعات تحلیلی دینامیکی منطقه توسط واحد اشتغال نهاد فعالیت ها شروع شد که در رسته های گیاهان دارویی، صنایع دستی، زنبورداری، دام سبک ،دام سنگین، گردشگری و کشاورزی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت که از جمله ی رسته های فعال می توان به گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی گفت در دو سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ هکتار گیاهان دارویی مانند رزماری، آویشن، نعنا، مرزنجوش،مریم گلی، موسیر، کرفس، سیاه دانه توسط کشاورزان شهرستان کشت گردید و علاوه بر اشتغال زایی پایدار توانسته است با افزایش عملکرد و تغییر الگوی کشت، درآمد و معیشت کشاورزان را ارتقا دهد.
نیک بخت یادآور شد؛ در رسته ی صنایع دستی نیز تعداد ۷۰ نفر از زنان و دختران شهرستان مشغول به بافت فرش و صنایع دستی، چرم دوزی و خیاطی هستند.
سرپرست نهاد لنده گفت؛ تمامی این رسته ها با در نظر گرفتن زنجیره ی ارزش اعم از تولید، تامین فرآوری و بازاریابی توانسته است نقش بسیار موثری در کسب و کارهای روستایی در شهرستان ایجاد کند.
وی افزود؛ در رسته ی دام سبک و سنگین با استراتژی و رویکرد افزایش بره زایی با ارائه دستورالعمل های فنی مدیریت اقتصادی و مدیریت تغذیه، بهداشت و بهسازی جایگاه ها، تامین نهاده های دامی بصورت یارانه‌ای و واکسیناسیون رایگان افزایش عملکرد و چند قلو زایی در بین دامداران را فراهم شد.
در ادامه مهندس فاطمی مدیر طرح منظومه ی روستایی دوگنبدان، حضور در شهرستان لنده را اتفاق مثبتی برای استفاده از تجربیات و دانش بومی منطقه دانست و اظهارداشت؛ مدل الگوی پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی به خصوص در بخش اشتغال زایی تا حدودی با الگوی منظومه ی روستایی اشتراکات زیادی دارد که این بازدید ها میتواند به تقویت و تاثیرپذیری طرح منظومه روستایی در بخش های کشاورزی و صنایع دستی شهرستان دوگنبدان کمک بسیار زیادی کند.
در این جلسه مصوب شد در راستای اجرای الگوی رسته گیاهان دارویی در شهرستان دوگنبدان تفاهم‌نامه همکاری بین نهاد آبادانی و پیشرفت لنده و منظومه روستایی دوگنبدان منعقد گردد.

خبرنگار/صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1