کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا حواشی مسائل سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد

«پپسی» برای خود پرونده سیاه برای دیگران!

25 آذر 1400 ساعت 0:28

سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در صحبت‌های حاشیه‌سازش از رفتن پرویز یزدان پناه تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: فردی فنی، درمانی و تخصصی تا یک ماه دیگر در این جایگاه قرار می‌گیرد. [کلیک کنید.] این حرف‌ها باعث شد تا ذهن‌ها به سمت محمد غلام‌نژاد برود و همین مسئله سبب گردد تا کسانی که احیاناً از آمدن غلام‌نژاد بهره نمی‌برند، اقدام به زدن حرف‌های ناصواب بکنند. بالاخره هر کسی از راه رسید حرفش را به نام انقلابی بودن زد و دیگری را غیرانقلابی خواند. خودش را قدیس دانست و دیگری را متخلف، برای خودش پپسی باز کرد و برای دیگران پرونده سیاه. هر چند هیچ وقت مردم فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد به حرف سیاسیون بها نداده‌اند و راه خودشان را رفته‌اند و تاریخ این را هم مشخص کرده است.


بعد از انتقادات شدید سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت از عملکرد مدیریتی پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و با طرح این مطالب که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جایگاه مقدس سلامت و درمان را طایفه‌ای و قومی کرده است و من با این رویه مبارزه خواهم کرد [کلیک کنید] مورد واکنش‌های زیادی قرار گرفت و عده‌ای تلاش می‌کردند که این حرف‌های سید ناصر حسینی‌پور را طایفه‌ای و قومی و منطقه‌ای قلمداد کنند. سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت خیلی سریع متوجه این موضوع می‌شود و در بیانیه‌ای به این واکنش‌ها پاسخ داد [کلیک کنید] و نوشت: «به من مجال و فرصتی داده شد تا صمیمانه و خالصانه‌ترین ترین احساسات خودم را به تمام اقوام و طوایف بویراحمد تقدیم کنم و باز اعلام می‌کنم که رفتارها ودیدگاه‌های غلط در سطح تصمیم گیری‌های کلان دانشگاه علوم پزشکی و دیدگاههای تبعیض آمیز که گاها با ابزار قومی و فامیلی تیشه به ریشه نظام جمهوری اسلامی و اعتماد مردم زده است سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای در بخش بهداشت و درمان استان شده که نمونه‌های  آن را همه مشاهده نموده‌اند (بعنوان مثال در مقطعی شهرستان گچساران و در پاندمی کرونا رکورد مرگ و میر زد) و در آینده عزیزان دلسوز استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً در عرصه بهداشت و درمان بیشتر به عمق این فجایع بطور مستند آگاه خواهند شد و این غوغا سالاری‌های افراد منتفع را تحصیل کردگان و حق طلبان آن خطه اجازه سوء استفاده نخواهند داد، و ان شاء الله به زودی شاهد نگاه تخصصی و بدور از تبعیض با دیدگاه  علمی و عدالت‌خواهانه در سطح تصمیم گیری‌های دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود.»

بیشتر بخوانید: 

بیانیه‌ی «سیدناصر حسینی پور» درباره حواشی صحبت‌هایش در مراسم تجلیل از پرستار پیرامون یزدان‌پناه / آیندگان عمق فجایع را بطور مستند آگاه خواهند شد

انتقاد شدید سید ناصر حسینی‌پور از یزدان‌پناه؛ یک ماه دیگر می‌رود و صندلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی دیگر بی‌مصرف نخواهد بود ( + فیلم )

به گزارش کبنا، سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در صحبت‌های حاشیه‌سازش از رفتن پرویز یزدان پناه تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: فردی فنی، درمانی و تخصصی تا یک ماه دیگر در این جایگاه قرار می‌گیرد. [کلیک کنید.] این حرف‌ها باعث شد تا ذهن‌ها به سمت محمد غلام‌نژاد برود و همین مسئله سبب گردد تا کسانی که احیاناً از آمدن غلام‌نژاد بهره نمی‌برند، اقدام به زدن حرف‌های ناصواب بکنند. بالاخره هر کسی از راه رسید حرفش را به نام انقلابی بودن زد و دیگری را غیرانقلابی خواند. خودش را قدیس دانست و دیگری را متخلف، برای خودش پپسی باز کرد و برای دیگران پرونده سیاه. هر چند هیچ وقت مردم فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد به حرف سیاسیون بها نداده‌اند و راه خودشان را رفته‌اند و تاریخ این را هم مشخص کرده است.
آرمان بیگلری دستیار ویژه مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در پیامی به تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی واکنش نشان داد و ساعاتی بعد حرفش را تلویحاً پس گرفت. او ابتدا نوشت: «اینجانب به عنوان مسئول شورای هماهنگی ستادهای مردمی حضرت آیت الله رئیسی دراستان کهگیلویه وبویراحمد، نه بلکه به عنوان قطره‌ای از اقیانوس حامیان سید محرومان با حفظ احترام دکتر غلام نژاد ایشان را هماهنگ با مبانی، گفتمان، رویکرد وعملکرد حاکم در دولت نمی‌دانم و خدایی ناکرده انتصاب ایشان را خیانت به آرمانهای وعده داده شده در ایام انتخابات وعبور از مدیران جهادی وانقلابی در حوزه بهداشت ودرمان استان می‌دانم. از محضر نمایندگان انقلابی استان واستاندار ارزشی استدعا دارم باهمه توان وصد البته باحفظ احترام دکتر غلام نژاد به عنوان پاسداران مرزهای گفتمانی این دولت، مراقب تصمیم سازی در این حوزه راهبردی وحساس که آثار مدیریتی آن روی گوشت وپوست واستخوان مردم مظلوم خواهد نشست باشند و اسباب نگرانی و یا خدایی ناکرده، ناامیدی مردم و جوانان مجاهد حوزه بهداشت، درمان وآموزش پزشکی استان را فراهم نکنند.
 بعد از این صحبت‌ها نوید شفیعی‌نسب که خود را برادر بویراحمدی آرمان بیگلری معرفی می‌کند در یادداشتی کوتاه خطاب به بیگلری نوشت:
عرض سلام و ادب احترام خدمت جناب آرمان بیگلری عزیز.
 در مطلبی از طرف جنابعالی خواندم که خود را از مسئولین ستاد جناب آقای رئیسی در استان معرفی کردید و از دغدغه‌های خود در حوزه علوم پزشکی و انتخاب جناب دکتر غلام نژاد افاضه فضل فرمودید.
متأسفانه ما آدم‌های بدبینی هستیم و باور داریم که نگاه‌های قومیتی و منافع شخصی این روزها بر شعارها و آرمان‌های انقلاب پیشی گرفته، و اشخاص خود را پشت شعارهای حمایت از سید محرومین جهت رسیدن به منافع شخصی خود پنهان کرده‌اند و این دغدغه شما شک ما را تیدیل به یقین کرده، لذا درخواست داریم حال که رأی و نظر خود را درمورد جناب دکتر غلام نژاد بیان داشتید، درمورد ماندن یا رفتن جناب دکتر یزدان پناه که یادگار دولت فشل و سراپا شکست گذشته است هم به صراحت بیان دارید. بلکه باور کنیم که شما دغدغه دولت انقلابی و سید محرومین را دارید.
یک نکته هم که از نگاه شما غافل مانده این است که اگر همه استان را فقط بویراحمد حساب کنیم، این بویراحمد فقط یک طایفه نیست که در این چند سال همه پست‌های مهم مدیریتی به آنها واگذار شده است.
شما اگر دغدغه انقلاب و نظام و دولت انقلابی را دارید قلم خود را به سمتی سوق دهید که طابفه گرایی را منسوخ کند که این طابفه گرایی باعث سقوط انقلاب و نظام و بازگشت به عصر حجری می‌گردد که به مراتب بدتر از گذشته‌ای است که اجدادمان از سیاهی و تاریکی‌اش گفته‌اند.
همچنین یکی از کاربران در مطلبی دیگر به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و آورده است که ۹۰ درصد ادارات و سازمان‌ها و ادارات کل و مدیران و معاونین ستادی و استانی طی دو سال گذشته بین موحد و روشنفکر در غیاب نماینده مردم گچساران و باشت در عین بی‌عدالتی تقسیم شده و سهم گچساران را هیچ انگاشته‌اند.
در شرایط کنونی که گچساران می‌خواهد از فرزندان خود در مدیریت‌ها و ادارات کل و دانشگاه‌ها استفاده کند آنهم بر پایه شایسته سالاری یا مسائل قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای را براه می‌اندازند یا می‌گویند فلان گزینه تخصص ندارد و یا می‌گویند انقلابی نیست.
 آخر این چه منطقی است چه مرادنگی و جوانمردی است.
 استان کهگیلویه و بویراحم متعلق به همه مردم استان از ۹ شهرستان و سه حوزه انتخابیه و تمام اقوام و طوایف بوده و مبنا حداقل شایستگی و حداقل اگر بنا بر تقسیم باشد باید پست‌ها و مدیریت‌ها بر اساس اصول انقلاب و نظام حداقل بین سه حوزه انتخابیه به عدالت رفتار گردد. برخی‌ها هزینه انتصاب یک مدیر گچسارانی را آنچنان بالا می‌برند چون همه ابزارها را در انحصار دارند که خدا را خوش نمی‌آید، واقعاً چرا اینهمه به گچساران و باشت ستم می‌شود؟
در ضمن انتصاب استاندار محترم نتیجه تصمیم شخص رئیس جمهور محترم بوده و حق ایشان حداقل وزارت بوده چون بینی و بین الله رزومه و سوابق انقلابی و تحصیلات دکتر احمدزاده از خیلی از وزرای قبلی و فعلی بالاتر است. لذا همانطور که استاندار متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها هم متعلق به همه استان است.
لازم است برخی مدیران که سابقه انقلابی در هیچ برحه ای از تاریخ این استان نداشته‌اند و به اسم اصلاحات و رانت دولت تدبیر و امید رئیس شدند و برای بقا و دوام صندلی خویش هر روز به یک نماینده و یا یک جریان سیاسی آویزان می‌گردند بیش از این برای تداوم قدرت و صندلی اصول اخلاقی و اسلامی و سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد را همچون مغز مالیخولیائی خویش بهم نریزند.
اما واکنش‌ها به همین خلاصه نشد، یکی دیگر از کاربران در مطلبی خطاب به بیگلری آورد که قرآن ناطق امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام می‌فرمایند؛ «لا یسْتَخِفُّ بالعِلمِ و أهلِهِ إلاّ أحمَقُ جاهِلٌ / کسی، جز احمق نادان، دانش و دانشمندان را خفیف نمی‌شمارد.»
مطلبی توسط آقای بیگلری در فضای مجازی منتشر گردیده است که از سر نژادپرستی و با متر وشاقول حسادت نوشته شده است.
 نخست در عجبم که ایشان که اطلاعی از نخبگان و سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد ندارند چگونه درمورد افراد قضاوت می‌کنند و جایگاه ایشان در سپهر سیاسی استان کجاست؟ که کسی ایشان را نمی‌شناسد!؟ و اگر هم رییس ستادی در دوران انتخابات بوده‌اند، مگر نه این بود که رییس جمهور محترم بارها تاکید کرده‌اند که انتخابات تمام شده و روسای ستاد دیگر وجود خارجی ندارند!
چه کسی از شما نظر خواسته است!! وزن سیاسی شما چقدر است؟ کجا درس خوانده‌اید؟ جایگاه علمی‌تان چیست؟ آیا از سرانجام بردن آبروی مومنان می‌دانید؟ می‌دانید تقوا به ریش و پشم و یقه و خم و راست شدن نیست؟
 از غیر انقلابی بودن افاضات نموده‌اید!
اگر معیار  انقلاب از جنس افرادی است که حاضرند برای منفعت شخصی‌شان دست به هر کاری مانند بر چسب‌های ناروا بزنند، ما از این جنس انقلابی نیستیم و تبری می‌جوییم!
انقلابیگری از نظر ما یعنی ضد نژادپرستی، صداقت، پاکدستی و اهل رعایت اخلاق در چارچوب ارزش‌های نظام اسلامی که همه اینها در فرد مغضوب شما موج می‌زند.
اینگونه رفتار و عملکردها باعث رنجش نخبگان، اخراج نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و محروم کردن مردم از خدماتشان می‌شود و مردم باید برای ملاقات آنها در شهرهای دیگر صف بکشند.
 شما با آبروی یک نفر که نه بلکه یک استان بازی کردید! پزشکی نخبه و بدون رانت رابه هوای نفسانیاتتان برچسب زدید و از روز آخرت نترسیدید و ...
 یادتان باشد این مملکت صاحب دارد و این صداها به هیچ جایی نمی‌رسد و... 
به گزارش کبنا،  ابراهیم طالبی لار هم در مطلبی نوشت: اولاً؛ همگان می‌دانند دکتر غلام نژاد یک روستا زاده، و فرزند یک کشاورز بوده که از روستای شاهبرام با کمترین امکانات و بدون هرگونه سهمیه فقط و فقط باتلاش و کوشش خود به این جایگاه رسیده است. ثانیاً؛ انقلابی و انقلابی‌گری به حرف و فیلم بازی کردن و شعار نیست، به عمل است (مقام معظم رهبری تنها قشری را که در صورت فوت به علت بیماری منحوس کرونا شهید محسوب کرد جامعه پزشکی و پرستاری بود) و دکتر غلام‌نژاد هم متخصص بیماری‌های عفونی است که سه سال تمام در این خط مقدم مبارزه بوده، وقت و تعهد و تخصص خود را خدمت به خلق خدا قرار داده، ثالثاً؛ می‌شود این دوستان معیار انقلابی و یا انقلابی‌گری را احصا کنند؟ اولاً این معیارها قابل احصا نیست، فلان نماینده، و یا فلان ریس جمهور، معیار انقلاب، یا انقلاب گری نیست.
او همچنین در ادامه مطلب خود آورد؛ مقام معظم رهبری فرمودند؛ انقلابی و بسیجی باید آتش به اختیار عمل کند. و معیار یک انقلابی خدمت صادقانه به مردم که این انقلاب؛ همگان می‌دانند، انقلاب محرومین بود در مقابل مستکبران، و افراد متعهد به این ارزش‌ها باید دفاع از نظام، حفظ ارزش‌های نظام و بالاتر از همه اسلام ناب محمدی سر لوحه کار و تخصصشان باشد، این دوستان به صورت واضح بفرمایند؛ دکتر محمد غلام نژاد و یا هر جوان نخبه دیگر کجا برخلاف این ارزش‌ها یا معیارها حرکت کرده‌اند، یا نظام و اسلام را به خطر انداخته‌اند، تا ماهم بدانیم؟ برخی افراد چاپلوس و تملق‌گو این روزها، و افرادی که گفتار و رفتار و عملشان از زمین تا آسمان فاصله دارند به نام گفتمان انقلاب، دکان کاسبی باز کرده‌اند، و همه چیز را به نام خود مصادره، و وحدت و انسجام ملی را با خودی و غیر خودی کردن به خطر می‌اندازند اما دلسوزان انقلاب بدانند، که ایران سرای همه ایرانیان هست، و همه حق حقوق دارند. وحدت جمعی با وجود اختلاف سلیقه حفظ می‌شود و در کنار هم بودن، نه با خودی و غیر خودی کردن و حذف نخبگان و خانه نشین کردن، آن هم نه برای ارزش‌های انقلاب اسلامی، بلکه برای منافع شخصی، یا قومی ...
بعد از واکنش‌های متعدد به صحبت‌های آرمان بیگلری دستیارویژه مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، بیگلری در پیام دیگری نوشت: «دوستان عزیز استوری بنده خدای نکرده به معنای نفی و کتمان شایستگی‌های فردی جناب دکتر غلام‌نژاد نبود. عده‌ای موج سوار به دنبال تحریک احساسات مردم، القاء وجود تقابل‌های منطقه‌ای و شکاف‌های طایفه‌ای و بهره‌برداری سیاسی از این اختلاف‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستند در حالی که هم جناب دکتر غلام‌نژاد داماد شایسته بویراحمد می‌باشند و حقیر کمترین هم افتخار دامادی باشتی‌های شریف، نجیب و اصیل را دارم و به جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد یکسان عشق می‌ورزیم. عرض بنده معطوف به این قضیه بود که آیا این اتفاق در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین اتفاق است؟



به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد در سایه وحدت و همدلی رشد و توسعه پیدا خواهد کرد و مردم، سیاسیون، نخبگان، فرهیختگان و بزرگان نباید به سوء استفاده‌کنندگان و منفعت‌طلبان اجازه دهند که اینگونه وحدت و یکپارچگی استان کهگیلویه و بویراحمد با رفتارهای نادرست زیر سئوال برود.


کد مطلب: 442428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442428/پپسی-خود-پرونده-سیاه-دیگران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1