تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۴۲۴۰۲
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان؛

انتقاد نماینده ولی فقیه از وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
انتقاد نماینده ولی فقیه از وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سایر اعضای شورا  برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (24 آذرماه 1400) رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه در کم کاری حوزه فرهنگ همه مقصریم، گفت: شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌های فرهنگی کار آنچنانی انجام نداده‌اند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در کم کاری حوزه فرهنگ همه مقصریم افزود: مشکلات فرهنگی در کشور و استان ما بر کسی پوشیده نیست و خطرات آن هر روز بیشتر از دیروز است، دستگاه‌ها و مردم در قبال حوزه فرهنگ مسئولیت دارند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد: مردم و مسئولان در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند به همین خاطر باید جلسات و نشست‌های فرهنگی را جدی بگیریم تا مردم فکر نکنند که این جلسات فرمایشی است و خروجی در آن‌ها وجود ندارند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مدارس و دانشگاه‌ها دغدغه زیادی دارندگفت: سند مهندسی فرهنگی باید تنظیم شود تا مشکلات و معضلات این حوزه شناسایی و برای رفع مشکلات چاره‌جویی کرد.
آیت الله حسینی با انتقاد از وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگی، افزود: همه اعتبارات در مسائل اقتصادی و عمرانی هزینه می‌شود، در حالی که زیربنای اقتصاد و عمران، فرهنگ است و متاسفانه فرهنگ را دست سوم تلقی کرده ایم، در صورتی که با فرهنگ می‌توان اقتصاد و منازعات سیاسی را برطرف کرد.
محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این جلسه با  گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سید حمد الله خواهش نیک فعال رسانه ای و خبرنگار متعهد و دلسوز استان این مصیب بزرگ را به جامعه فرهنگیان و اهالی رسانه تسلیت گفت.
وی با اشاره به دستور کار جلسه شورا بیان کرد: بررسی و تصویب اولویت های نهایی نقشه مهندسی فرهنگی – برش استانی  با هدف ساماندهی و هماهنگی فعالیت های فرهنگی برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در مرحله نهایی قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر از کمیته های پنج گانه که در چند ماه اخیر جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردند افزود: موضوعات اساسی استان در خصوص معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی با انجام کار کارشناسی بخوبی صورت گرفت که 5 اولویت نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب شورا ارسال خواهد شد.
دبیر شورای شورای فرهنگ عمومی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی در جلسه رسمی شورا موضوعات؛ توجه به هویت دینی و اعتقادی ملی مردم استان، تغییر و تحولات جایگاه کارکردی، ساختاری و ارزشی خانواده، آسیب های اجتماعی نو پدید در بین دانش آموزان و دانشجویان استان، ضعف سواد رسانه ای و آسیب های ناشی از فضای مجازی ، ضعف فرهنگ کار و تولید و غلبه فرهنگ مصرف گرایی به عنوان پنج اولویت نهایی مصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1