تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۱۷۷۲
کبنا گزارش می دهد؛

تخلف و تعدی مغازه داران بازار میوه وتره بار گچساران در پیاده روها و خیابان

۴
۰
تخلف و تعدی مغازه داران بازار میوه وتره بار گچساران!
کبنا ؛بازار میوه و تره بار گچساران یکی از محل های پرتردد در شهرستان گچساران است و از مراکز اصلی خرید معیشت روزانه مردم است، اما آنچه که غم انگیز است شیوه مدیریت در این بازار است.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، یکی از بی نظم ترین و زشت ترین مناظر شهری گچساران در بازار میوه و تره بار گچساران مشاهده می شود، بازاری که بخاطر این وضعیت آشفته و بی نظم به «بازار شیطونی» معروف شده است.
بسیاری از مردم نسبت به این وضعیت ناراضی هستند و مسئولان هم به یک تذکر اکتفا می کنند و مغازه داران هم توجهی نمی کنند. با وجود اینکه هر روزه کارگران زحمت کش شهرداری زباله های این بازار را جمع می کنند، ولی ریختن ضایعات میوه ها روی زمین و آسفالت خیابان، کار عادی و هر روز مغازه داران است. هیچ کدام زحمت به خود نمی دهند که این ضایعات را به گونه ای جمع و جور کنند که مغازه ها برای حضور مردم خوشایندتر باشد.
از طرفی، بی نظمی در این بازار بیداد می کند، هر مغازه دار و دستفروشی هر جایی که بتواند اتراق می کند و بساط پهن می کند. پیشروی بساط مغازه داران در پیاده روها آنقدر زیاد است که به سختی می توان از این محل گذر کرد. در صورتی که در قوانین مدیریت شهری ذکر شده که تعدی از محیط حجره به فضای بیرون، تخلف محسوب می شود، و مغازه داران باید به این موضوع توجه کنند.

چه بسا در صورت بی توجهی، مسئولان اعم از شهرداری، اصناف، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی نسبت به وضع آشفته باید تذکر دهند که تاکنون یا در این امر سهل انگاری صورت گرفته، یا آنکه مغازه داران توجهی به تذکرات ندارند.
استفاده درست از منابع و زیرساخت ها از جمله موضوعات پر اهمیت مدیریت شهری است، سالها است که بی نظمی و آشوب در بازار میوه و تره بار گچساران دیده می شود و وضعیت ناشایستی را در این شهر رقم زده است.
مغازه داران میزان میوه و تره باری که به گچساران وارد می کنند آنقدر زیاد است که برای انبار کردن آن، تمام پیاده روها را جزو ملک شخصی خود کرده اند، محصول خود را به قیمت گران می فروشند و بسیاری از محصولات خراب و پلاسیده شده خود را داخل جدول های شهرداری خالی می کنند. اگر سری به بازارهای میوه و تره بار در تهران یا کلان شهرهای دیگر بزنید تفاوت نظم و تمیزی را مشاهده خواهید کرد.
شایسته است مردم، مسئولان و مغازه داران یک بخش از بازار نسبت به این وضعیت توجه جدی داشته باشند و نسبت به رعایت نظم اهتمام بیشتری داشته باشند.



.......................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهرداری چه چی چه؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
یکی از بی نظم ترین شهرها گچساران هستش هرکسی هرجوری دلش میخواد رفتار میکند اون از مغازهای تو شهر که هم پیاده رو را گرفتند هم خیابان رانظارتم که نیست نه از لحاظ قیمت نظارت هست نه از نظر نظم وانضبات شهری
شهروند
Romania
گچساران یکی ازگرون فروش ترین بازاریان ایران را داراست،در مجاورت شهر ما بهبهان نوراباد باشت دهدشت یاسوج،همه این شهرها جنس مصرفی اعم از میوه وتربار وموارد سوپرمارکتی بسیار مناسب وارزان ب دست مصزف کننده میرسه درصورتی ک بازاریان گچساران این فکر رو میکنن ک در ابن شهر خانوارهای شرکت نفت زندگی میکنن و باید مردمو داغ کنن و سود زیادی هم گیرشدن بیاد وفکر اینو نمیکنن که بی انصافها مگه چند درصد رو یک جنس باید سود گیرت بیاد،من فامیلهام بیشترش میوه فروش هستند،باور کنید رو هر کدوم از انواع میوه وتربار ۶۰درصد میکشن رو قیمت خرید،من دیروز سیبزمینی گرفتم ۱۲هزارتومن ،طرف خریدش ۶ونیم بوده میدش ۱۲ خدا لعنتتون کنه بدش ۹تومن ،ولی مطمعن باشید تمام این گرونفروشیها سوزن ودارو میشه و وارد جسم خودشون وخانوادهاشون میشه شک نکنید،خدا آدم گرونفروشو لعنت کنه
United Kingdom
ای بابا کوگوش شنوا
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1