کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تخلف و تعدی مغازه داران بازار میوه وتره بار گچساران!

7 آذر 1400 ساعت 17:17

بازار میوه و تره بار گچساران یکی از محل های پرتردد در شهرستان گچساران است و از مراکز اصلی خرید معیشت روزانه مردم است، اما آنچه که غم انگیز است شیوه مدیریت در این بازار است.


بازار میوه و تره بار گچساران یکی از محل های پرتردد در شهرستان گچساران است و از مراکز اصلی خرید معیشت روزانه مردم است، اما آنچه که غم انگیز است شیوه مدیریت در این بازار است.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، یکی از بی نظم ترین و زشت ترین مناظر شهری گچساران در بازار میوه و تره بار گچساران مشاهده می شود، بازاری که بخاطر این وضعیت آشفته و بی نظم به «بازار شیطونی» معروف شده است.
بسیاری از مردم نسبت به این وضعیت ناراضی هستند و مسئولان هم به یک تذکر اکتفا می کنند و مغازه داران هم توجهی نمی کنند. با وجود اینکه هر روزه کارگران زحمت کش شهرداری زباله های این بازار را جمع می کنند، ولی ریختن ضایعات میوه ها روی زمین و آسفالت خیابان، کار عادی و هر روز مغازه داران است. هیچ کدام زحمت به خود نمی دهند که این ضایعات را به گونه ای جمع و جور کنند که مغازه ها برای حضور مردم خوشایندتر باشد.
از طرفی، بی نظمی در این بازار بیداد می کند، هر مغازه دار و دستفروشی هر جایی که بتواند اتراق می کند و بساط پهن می کند. پیشروی بساط مغازه داران در پیاده روها آنقدر زیاد است که به سختی می توان از این محل گذر کرد. در صورتی که در قوانین مدیریت شهری ذکر شده که تعدی از محیط حجره به فضای بیرون، تخلف محسوب می شود، و مغازه داران باید به این موضوع توجه کنند.

چه بسا در صورت بی توجهی، مسئولان اعم از شهرداری، اصناف، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی نسبت به وضع آشفته باید تذکر دهند که تاکنون یا در این امر سهل انگاری صورت گرفته، یا آنکه مغازه داران توجهی به تذکرات ندارند.
استفاده درست از منابع و زیرساخت ها از جمله موضوعات پر اهمیت مدیریت شهری است، سالها است که بی نظمی و آشوب در بازار میوه و تره بار گچساران دیده می شود و وضعیت ناشایستی را در این شهر رقم زده است.
مغازه داران میزان میوه و تره باری که به گچساران وارد می کنند آنقدر زیاد است که برای انبار کردن آن، تمام پیاده روها را جزو ملک شخصی خود کرده اند، محصول خود را به قیمت گران می فروشند و بسیاری از محصولات خراب و پلاسیده شده خود را داخل جدول های شهرداری خالی می کنند. اگر سری به بازارهای میوه و تره بار در تهران یا کلان شهرهای دیگر بزنید تفاوت نظم و تمیزی را مشاهده خواهید کرد.
شایسته است مردم، مسئولان و مغازه داران یک بخش از بازار نسبت به این وضعیت توجه جدی داشته باشند و نسبت به رعایت نظم اهتمام بیشتری داشته باشند.



.......................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 441772

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441772/تخلف-تعدی-مغازه-داران-بازار-میوه-وتره-بار-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1