تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۹۳۳
رفعت کاظمی در یادداشتی نوشت

آقای استاندار به خانه‌تکانی فکری در امور بانوان اقدام کنید / سال‌ها نطق‌های غرا انجام می‌شود اما مشکلات زنان کهگیلویه و بویراحمد باقی است

۱
۱
آقای استاندار به خانه‌تکانی فکری در امور بانوان اقدام کنید / سال‌ها نطق‌های غرا انجام می‌شود اما مشکلات زنان کهگیلویه و بویراحمد باقی است
کبنا ؛رفعت کاظمی در یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسائل بانوان پرداخت و اظهار داشت: «اگر تمایل دارید که خیلِ عظیم مسائل زنان استان رو به بهبود برود، ابتدا به خانه‌تکانی فکری (و نه فقط اسمی که این برود و آن بیاید) در معاونت بانوانتان اقدام نمایید که ما دیگر شاهد تیترخوانی این معاونت پیرامون مسائل زنان در چنین جلساتی نباشیم و سطح مطالبات و دغدغه‌ها از احداث پارک بانوان در چند شهر معدود عبور کرده و به آنجا برسد که بتواند مسائل زنان را تا فلان نقطه‌ی کور استان کهگیلویه و بویراحمد پوشش دهد.»
به گزارش کبنا، متن این یادداشت به شرح زیر است. 
چند روزی از سفر خانم سارا فلاحی؛ نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد. ماحصل آنچه از این سفر در رسانه‌های استان منتشر شد حضور ایشان در شهر زلزله‌زده‌ی سی‌سخت و نهایتاً جلسه‌ای با استاندار و معاونت بانوان استانداری بوده است. 
بعنوان یک فرد از جامعه‌ی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد، آنچه را که از محتوای این جلسه رصد کردم نتوانست نگاهم را نسبت به آینده‌ی زنان در استان و بهبود وضعیتِ فعلی امیدوار سازد. چراکه فراتر از یک سری کلی‌گویی‌هایی که همیشه و در دولت‌های مختلف بوده، چیز دیگری مشاهده ننمودم. ازجمله اینکه؛ از زنان در سطوح مدیریتی و مشورتی استفاده شود، مشکلات زنان استان به مرکز مخابره شود، تسهیلاتی به زنان پرداخت شود، زمینه‌های اشتغال زنان فراهم شود و... .
 اما درباره‌ی اینکه چه وقت و چگونه قرار است که این صحبت‌ها عملی شود و بازه‌ی زمانی تعریف شود و راه‌ها و شیوه‌ی دستیابی به آن را تشریح کنند حرفی به میان نیامد، و حداقل کسی نگفت که بطور مثال، فلان کار تا فلان تاریخ باید به فلان مرحله رسیده باشد. اینجاست که محتوای این جلسه نه تنها موجبات دلخوشی‌ام را فراهم نیاورد که بلعکس آهِ سردی هم از نهادم برآورد.
 چگونه دلخوش باشیم وقتی که آقای استاندار در این جلسه از تشکیل اتاق فکر برای آسیب‌شناسی مشکلات بانوان می‌گویند و ما متعجب از اینکه مگر تا به حال معاونت بانوان استانداری و سایر متولیان، چنین بستر ابتدایی و بدیهی را بجهت شناسایی و ارائه‌ی راهکار پیرامون مشکلات زنان استان فراهم نیاورده بودند؟! و تو خود شرح حدیث بخوان از این مجمل..
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حواشی دانشگاه علوم پزشکی واکنش نشان داد /  هیچ خبری مبنی بر تغییر یزدان‌پناه نیست - <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a> آقای استاندار؛ امروز مخاطب من بعنوان یک فرد از جامعه‌ی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد، شما هستید. شما اگر تمایل دارید که خیلِ عظیم مسائل زنان استان رو به بهبود برود، ابتدا به خانه‌تکانی فکری (و نه فقط «اسمی» که این برود و آن بیاید) در معاونت بانوانتان اقدام نمایید که ما دیگر شاهد تیترخوانی این معاونت پیرامون مسائل زنان در چنین جلساتی نباشیم و سطح مطالبات و دغدغه‌ها از احداث پارک بانوان در چند شهر معدود عبور کرده و به آنجا برسد که بتواند مسائل زنان را تا فلان نقطه‌ی کور استان کهگیلویه و بویراحمد پوشش دهد.
 جناب احمدزاده؛ در دومین گام از انقلاب اسلامی باید زنان استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان یک الگوی سرشار از احساس، معرفت، تخصص و تکلیف معرفی شوند و اینگونه نباشد که ما همچنان غصه‌خور و دردمند زنانی باشیم که پشته‌ی هیزم به دوش می‌کشند و دستان پینه بسته‌شان در کوه و کمر و لابه‌لای خس و خاشاک در پی نان شب می‌گردد و از ابتدایی‌ترین حقوق خود در زمینه‌های تحصیل، سلامت اشتغال و... محروم‌اند. سال‌هاست که مسئولیت‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد، تودیع و معارفه‌ها انجام می‌شود، نطق‌های غرا ایراد و سرکشی‌های سرشار از هیاهوی رسانه‌ای انجام می‌شود اما همچنان بخش عظیمی از مشکلات زنان استان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی‌ست.
چرا؟
امروز یکی از مطالبات زنان استانِ کهگیلویه و بویراحمد پاسخ به این چراست. آیا ما بعنوان جامعه‌ی هدف معاونت بانوان استانداری، حق نداریم که بدانیم که چه خبر است؟
 آقای استاندار؛ از شما می‌خواهیم که باتوجه به اصل ۲۱ قانون اساسی و حقوق تصریح شده‌ی زنان در قانون، فردی را برای پیگیری مسائل و نمایندگی امورات زنان در استان برگزینید که با اِشراف کامل به اصلِ نامبرده، بداند که در کفِ میدان، چقدر راه نرفته از آنچه هست تا آنچه باید باشد وجود دارد، و توان این را داشته باشد که این معاونت را از سطح یک معاونت حداقلی به یک معاونت فعال، پویا، جهادی و عملیاتی تبدیل کرده تا زنانِ استان از هر قشری و در هر شهر و روستایی که هستند بتوانند کارکرد و تأثیر واقعی این معاونت را در زندگی‌هاشان مشاهده نمایند و به اصلاح اموراتشان امیدوار گردند. چراکه با روی کار آمدن دولت موسوم به انقلابی و مردمی، زین پس تمرکزها و دقت‌های مضاعف مردمی بر روی نحوه‌ی کار مدیران و خروجی آن اعمال خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
والا این استاندار هیچ کاری ازش برنیاد پس کی میخواهی این مدیران ناکارمد دولت قبل برداری
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1