تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۴۴۰۵۸۶
در نشست شورای اداری سهرستان دنا در بخش پاتاوه مطرح شد

روشنفکر پاسخ منتقدان سد تنگ سرخ را داد / با حلوا حلوا گفتن دهان ملت شیرین نمی‌شود

۸
۱
روشنفکر پاسخ منتقدان سد تنگ سرخ را داد / با حلوا حلوا گفتن دهان ملت شیرین نمی‌شود
کبنا ؛نشست شورای اداری شهرستان دنا با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و به ریاست عبدالحمید پناهی فرماندار این شهرستان در بخش پاتاوه برگزار شد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست که امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه 1400) در مصلی بخش پاتاوه برگزار شد، به موضوع سد تنگ سرخ اشاره کرد و اظهار داشت: منتقدان سد تنگ سرخ پس از 11 سال از خواب بیدار شده‌اند.
وی ادامه داد: اگر در اجرای سد تنگ سرخ در 11 سال سئوال می‌کردند شاید مخالف اجرا می‌بودم، اما اکنون پروژه در حال اجرا می‌باشد و مردم آن منطقه نسبت به زندگی تغییر ایجاد کردند و هزینه‌های زیادی در این سد صرف شده است.
 روشنفکر بیان کرد: آن‌هایی که الان منتقد اجرای سد هستند خود بخشی از مجموعه اجرا کننده بودند و اگر امروز پس از 11 سال از خواب بیدار شدند و در حال شیطنت هستند باید بدانند که تمام اسناد در اجرای این سد موجود بوده و دست از شیطنت و تخریب بردارند.
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد برگشت داده می‌شد؛ گذشت و دهان طرف برای دفاع بسته بود و هم‌اکنون همان افراد در حال دسیسه و سنگ‌اندازی هستند.
 مهدی روشنفکر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: مدیران با تعامل نسبت به انجام امور همت کنند و تلاش کنند اعتبارات و بودجه‌های اختصاص یافته را که در شرایط فعلی مصوب شده را جذب کنند و هیچ بهانه‌ای برای عدم جذب پذیرفته نیست.
روشنفکر تصریح کرد: در موضوع بیمارستان پاتاوه با توجه به اینکه سه بار در ادوار گذشته کلنگ‌زنی شده، امروز مسئول شبکه بهداشت شهرستان دنا و همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از نهایی شدن احداث این بیمارستان داده‌اند.
 وی خطاب به فرماندار شهرستان دنا گفت: ضروری است نسبت به تعریف پروژه و طرح‌های عمرانی جدید اقدام کنند و کمبودها و نواقص دیگر طرح‌ها را نیز جمع‌بندی کنند تا با قرار دادن آن در دستور کار برای جذب اعتبارات لازم در بودجه سال آینده به تکمیل آن و اخذ ردیف اعتباری تلاش شود.

روشنفکر ادامه داد: در هر جایگاهی که قرار داریم با وظایفمان را بشناسیم و دیمی عمل نکنیم، صبح بیاییم سر کار و ظهر برگردیم به درد مردم نمی‌خورد، مدیریت جهادی لازم است زیرا با حلوا حلوا گفتن دهان ملت شیرین نمی‌شود، باید کار بلد باشیم، اگر بلد نیستیم کار را رها کنیم.
وی تصریح کرد: یک مدیر نه برنامه روزانه و ماهانه، بلکه بلند مدت و سالانه باید داشته باشد و یک قدم بدون برنامه ریری برندارد، نقشه راه لازم است.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس عنوان کرد: تلاش کردم از بدو ورود به مجلس بخاطر حل مشکلات مردم و منطقه مشارکت فعال داشتیم و شبانه روز دغدغه‌ها را در کمیسیون‌های مختلف پیگیری کردم و سعی کردم فریاد شما در مجلس باشم.
وی اذعان داشت: طی این مدت بیش از ۳۰ نماینده و عضو کمیسیون‌های مختلف را به استان دعوت کردم، رایزنی‌های متعددی با مسئولان کشوری داشتم و صدای مردم را به گوششان رساندیم.
وی با اشاره به تاکید بر رتبه بندی معلمان، یادآور شد: سال‌ها در کسوت معلمی درد این جامعه هدف را از نزدیک دیدم و مشکلاتشان را می دانم، برای اولین بار در کمیسیون تلفیق بعد از سه بار مطرح کردن بحث رتبه بندی معلمان، بالاخره این طرح تصویب شد و انشالله بزودی مشکلات آنها حل خواهد شد.
روشنفکر درباره موضوع تغییر وضعیت بخش پاتاوه به شهرستان، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که شخصاً با آیت الله رئیسی مطرح کردم بحث تبدیل بخش پاتاوه بود و همچنان دنبال می‌کنم، شمانیز برای این هدف تلاش کنید و انشالله زود به نتیجه برسیم.
وی تاکید کرد: چرا در دوره‌های پیشین با برنامه ریزی کار نشد که بودجه این مردم محروم برگشت می‌خورد و همچنان در فلاکت دست و پا می‌زنند؟
 حمزه آبسالان عضو شورای شهر پاتاوه در این نشست گفت: مسئولان آمدند که حرف مردم را گوش کنند و انتظار داریم با صبر و حوصله به مشکلات مردم رسیدگی کنند و آنها را به حداقل برسانند.
آبسالان افزود: مشکلات این شهر زیاد است، از جمله آن آموزش و پرورش است که ۱۰۵ مدرسه از ۱۵۷ مدرسه شهرستان دنا در بخش پاتاوه است، ۴۹۰۰ دانش آموز از ۷۰۰۰ دانش آموز در این بخش هستند، با این شرایط چرا نباید آموزش و پرورش مستقلی داشته باشد؟ مگر مارگون قبل از اینکه شهرستان شود آموزش و پرورش مستقل نداشت؟ ما نیز انتظار داریم جهت خدمات رسانی بهتر این مشکل رفع شود.
وی اضافه کرد: مشکل بعدی بخش پاتاوه بیمارستان این بخش است که امیدوارم معاونت علوم پزشکی که در این نشست حضور دارند با خبر خوبی آمده باشند، زمین اهدا شده و مراجعات زیادی صورت گرفت ولی همچنان به نتیجه نرسیده‌ایم.
آبسالان خاطرنشان کرد: ما از مسئولان سؤال داریم که چرا بخش پاتاوه نباید سالن جلسات داشته باشد؟ شورای اداری ما در مسجد تشکیل جلسه می‌دهد، در طول انقلاب خدمات زیادی ارائه شد ولی به ما نرسید و مشکلات پابرجاست.
آبسالان عضو شورای شهر پاتاوه در ادامه افزود: چرا نباید آموزش و پرورش در بخش پاتاوه مستقل باشد، استخر این شهر به صورت نیمه کاره رها شده و سالانه تعدادی از جوانان این منطقه در رودخانه بشار غرق می‌شوند.
 وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات بخش پاتاوه نبود فضای آموزشی مناسب برای تحصیل فرزندان این دیار بوده و در یکی از موارد در یک کلاس و در شرایط کرونایی 37 دانش‌آموز در یک کلاس درس می‌خوانند.
این عضو شورای شهر پاتاوه با اشاره به عدم احداث استخر در این بخش نیز یادآور شد: جوانان ما برای استفاده از استخر به سی سخت و یاسوج می‌روند و در روخانه ها غرق می‌شوند، چه کسی پاسخگوست؟ فضای آموزشی ما بسیار کم است و ۳۷ دانش آموز در یک کلاس گنجانده می‌شود، یادگیری در این گلاس ها قطعاً پایین خواهد بود، علارغم وعده مسئولان هنوز رفع نشده است.
وی اضافه کرد: مشکل دیگر ما پمپ بنزین است، برنامه ریزی‌ها صورت گرفته ولی معارض وجود دارد، از نماینده محترم خواهش می‌کنیم به این موارد رسیدگی کنند.
سید فاضل پورخسرو، بخشدار پاتاوه نیز در این نشست خطاب به نماینده مردم در مجلس، گفت: لازم است به عنوان مسئول یادآور شوم که باتوجه به پتانسیلی که پاتاوه برای تبدیل به شهرستان دارند، انتظار مساعدت داریم، همچنین تبدیل دهستان پاتاوه به بخشداری، از انتظارات مردم این منطقه است.
پورخسرو اظهار داشت: جناب دکتر روشنفکر امیدواریم مشکلات منطقه ما در همین یکی دوسال آینده حل شود و به مجلس بعدی نکشد. باتوجه به شرایط خاصی که این منطقه در بحث نفت منطقه کوه شورم دارد اگر در زمینه اشتغال از طریق وزارت نفت پیگیری کنید و طی نطق پیش از دستور در برنامه حضرتعالی قرار گیرد، با توجه به اینکه قریب به ۲۰ حلقه چاه نفت و گاز در منطقه سادات محمودی و شب‌لیز داریم که اگر به بهره برداری برسد ان شاء لله بخش زیادی از مشکل اشتغال حل می‌شود. در مورد آب آشامیدنی، مبلمان شهری، بیمارستان این بخش و کم کاری‌ها در زمینه اخذ مجوز این مرکز درمانی، بازارچه صنایع دستی، پمپ بنزین واقع در سادات محمودی و بخشداری که ظرفیت خوبی دارد، خط لوله انتقال گاز که مجوز صادر نمی‌کنند و همکاری با مردم ندارند، همه نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد که امیدواریم این سفر و نشست ثمربخش باشد.
سید فاضل پورخسرو بخشدار پاتاوه با بیان اینکه در تمام روستاهای این بخش با مشکل آب مواجه هستیم، تاکید کرد: پاتاوه همچون یک دهکده بوده و هیچ مبلمان شهری ندارد و نمایندگی بسیاری از دستگاه‌های اجرایی مستقر نشده است.
 وی عنوان کرد: در زمان گذشته کلنگ بیمارستان زده شد اما همچنان بلاتکلیف مانده و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به صدور مجوز اقدام لازم را انجام نمی‌دهند در حالی که زمین آماده بوده و همیاری نیز از طرف مردم جمع آوری شده است.
  پورخسرو ادامه داد: رسیدگی به وضعیت بافندگان صنایع دستی در بخش سادات محمودی، ایجاد بازارچه صنایع دستی و بیمه هنرمندان نیز می‌تواند کمک شایانی به توسعه و اشتغال کند و رسیدگی و حل مشکلات برای افتتاح جایگاه‌ها سوخت بخش پاتاوه با توجه به موقعیت خاص و قرار گرفتن بر سر راه کریدور شمال به جنوب یکی از مطالبات اصلی مردم بخش پاتاوه است.
 وی با بیان اینکه ارتقای ادارات بخش پاتاوه نیز از موارد لازم این بخش به شمار می‌رود، ادامه داد: در زلزله سال گذشته شهرستان دنا توجه آنچنانی به بخش پاتاوه نشد و در زلزله دوم منازل در بخش پاتاوه دچار آسیب شدند و نیازمند کار کارشناسی و رسیدگی لازم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اینده نگری جو ار
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید به دلیل خشکسالی همین سهم کم اب کشاورزی بویراحمد هم‌گیرشون نمیاد.

گذشت زمان بسیاری از مسائل را مشخص خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
سد تنگ سرخ در دوره های گذشته متعلق ب استان بود ولی الان چوب حراج زدید اینم مثل دویست درصد بودجه ات ؟
که ایقدر در بوق و کرنا کردید اخرش مشخص شد که ۱۹ درصده
پس سنگ مفت گنجشک هم مفت
امیر
Iran, Islamic Republic of
هنوز دنبال تبلیغات انتخاباتی کجای دنیایی
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي دكتر روشنفكر نكته كليدي فرموديد:من اگه ١١يال پيش بود مخالف اجرا سد تنگ سرخ بودم ولي الان چون خيلي هزينه شده و زندگي خيلي را تغيير داده پس بايد اجرا بشه. بله ضرر را هر جا ازش برگردي منفعته پس تاريخ قضاوت خواهد كرد چوب اين تصميمات نسنجيده رو مردم بخصوص مردم بويراحمد ودنا و حاشيه تشينان اين رودخانه خواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
جناب روسنفکر شما که عرضه میدارید بودجه استان در ادوار گذشته برگشت می خورد.هر چه عمران و ابادی هست در ادوار گذشته بوده هر چه راهسازی بوده هر چه عمران و ابادی روستاها بوده در همون دوران بوده.تمام گازرسانیها در همان دوران بوده.در دوره شما چه کار مفیدی انجام شده نماینده های قبلی نود درصد روستاها را گازکشی کردند شما اگه تونستید ده درصد مابقی را انجام بدید
Iran, Islamic Republic of
از این فرصت استفاده کن تا دیر نشده است یه جایی در وزارت نفت برای خودت دست وپا کن ومثل موحدوزارع حالشو ببر مگر کی به کیه؟
ول کن این سد تنگ سرخ واین حرف ها را.
مردم کیلو چنده؟
مردم هر کاری کنی منتقدند ومعترضند.
ای وای ای وای هدف از انقلاب اسلللللللللللامی این بود؟
مگر خدا خودش به داد این مردم برسه والا امیدی نیست که نیست.
این هم می گذرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی حرف میزنه
ف
Iran, Islamic Republic of
تاالان نشان دادی ندای وحدت رسیدن به قدرت بوده همه اش بفکر ایل خودتی
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1