تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۴۰۳۰۰
نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به ادارات استانی و شهرستانی

۱
۰
عدم اقدام شهرداران جهت ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج ترک فعل و تخلف است
کبنا ؛رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم اجرای طرح ورودی‌های شهر یاسوج گفت: با توجه به مراحل نهایی و تصویب طرح جامع و تفضیلی، عدم اقدام شهرداران جهت تعیین تکلیف ورودی‌های شهر یاسوج و زیبا سازی آن، به منزله‌ی ترک فعل بوده و موجب پیگرد قضایی متخلفین خواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هفته گذشته با حضور حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضا برگزار شد.
مصوبات این شورا به تأیید مقام ارشد قضایی استان می‌رسد برای ادارات و سازمان‌هایی که موضوعی در رابطه با آنها در نشست مطرح می‌گردد لازم الاجرا بوده و در صورت استنکاف مدیران و رؤسای مربوطه، پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل گردد.
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر بررسی راهکارهای پیشگیرانه و مشکلات بی خطرسازی و پسماندهای عفونی شهر یاسوج، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت مردم و موضوع پسماندهای عفونی و مشکلاتی که در سطح استان دارد ظرف 2 هفته آتی معاونت عمرانی استانداری با همکاری محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان نسبت به تشکیل جلسه مدیریت پسماند با حضور نماینده دستگاه قضایی استان اقدام و موضوع را تعیین تکلیف نماید.
نگین تاجی در خصوص وضعیت شرکت تعاونی مسکن ادارات و سازمانهایی که اقدام به خرید اراضی کشاورزی اطراف شهر یاسوج می‌نمایند، گفت: همه دستگاههای اجرایی دارای تعاونی مسکن اعم از اجرایی، نظامی و انتظامی و قضایی مکلف شدند در مدت زمان یک ماه بررسی نمایند که آیا تعاونی‌های منتسب به ایشان توسط پرسنل اداری فعلی آنان زمین‌های زراعی را خریده و تفکیک نموده‌اند یا خیر؟ بنابراین بالاترین مقام دستگاه وظیفه دارد اسامی این افراد را به دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام و رونوشتی را به معاونت پیشگیری ارسال نمایند.
نگین تاجی در ادامه افزود: همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مکلف است به منظور اقدامات پیشگیرانه از فروش اراضی کشاورزی، با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد گشت‌های امور اراضی خود را ظرف مدت یک ماه به 3 اکیپ و دستگاه برساند.
وی اظهار داشت: از آنجا که احتمال آن می‌رود برخی تعاونی‌های مسکن مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها را برای مسکن پر و تسطیح کرده باشند، شرکت آب منطقه‌ای استان با توجه به امکانات موجود، گشت‌های ویژه‌ای را در اطراف شهر یاسوج فعال تا موضوع را بررسی نمایند و در صورت مشاهده اعاده به وضع سابق و مراتب به دادستان مرکز استان جهت پیگرد قضایی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم گزارش گردد.
بیشتر بخوانید
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان، بررسی وضعیت کمربند سبز یاسوج و مشکلات عدم اجراء توسط شهرداری این شهر بود که مشکلات طرح تفضیلی و طرح جامع و آسیب‌های آن توسط دادگستری کل استان با همکاری مسکن و شهرسازی، بررسی و نتیجه جهت تسریع در حل مشکلات به استاندار استان اعلام گردد.
وی به موضوع کارخانه سنگ شکن ابتدای روستای دلی بَجَک سپیدار هم اشاره نمود و افزود: سازمان صمت با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست در کارگروه توسعه‌ی زیربنایی، ظرف یک ماه بررسی نمایند آیا زمین متصل به ضلع جنوبی کارگاه شرایط زیست محیطی لازم را برای اقدامات سنگ شکن دارد یا خیر؟ و نتیجه را گزارش نمایند.
حسن نگین تاجی در پایان به موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج توسط شهرداری‌های شهرهای یاسوج و مادوان اشاره و گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج توسط مسکن و شهرسازی در کارگروه توسعه زیربنایی دنبال شود و شهرداران شهرهای یاسوج و مادوان ملزم به آن گردند و در این زمینه معاونت عمرانی استانداری به عنوان دستگاه همکار در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص عدم اجرای طرح ورودی‌های شهر یاسوج گفت: با توجه به مراحل نهایی و تصویب طرح جامع و تفضیلی، عدم اقدام شهرداران جهت تعیین تکلیف ورودی‌های شهر یاسوج و زیبا سازی آن، به منزله‌ی ترک فعل بوده و موجب پیگرد قضایی متخلفین خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنتتتتتت.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1