کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

عدم اقدام شهرداران جهت ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج ترک فعل و تخلف است

27 مهر 1400 ساعت 14:06

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم اجرای طرح ورودی های شهر یاسوج گفت: با توجه به مراحل نهایی و تصویب طرح جامع و تفضیلی، عدم اقدام شهرداران جهت تعیین تکلیف ورودی های شهر یاسوج و زیبا سازی آن، به منزله ی ترک فعل بوده و موجب پیگرد قضایی متخلفین خواهد بود.


رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم اجرای طرح ورودی‌های شهر یاسوج گفت: با توجه به مراحل نهایی و تصویب طرح جامع و تفضیلی، عدم اقدام شهرداران جهت تعیین تکلیف ورودی‌های شهر یاسوج و زیبا سازی آن، به منزله‌ی ترک فعل بوده و موجب پیگرد قضایی متخلفین خواهد بود.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هفته گذشته با حضور حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضا برگزار شد.
مصوبات این شورا به تأیید مقام ارشد قضایی استان می‌رسد برای ادارات و سازمان‌هایی که موضوعی در رابطه با آنها در نشست مطرح می‌گردد لازم الاجرا بوده و در صورت استنکاف مدیران و رؤسای مربوطه، پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل گردد.
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر بررسی راهکارهای پیشگیرانه و مشکلات بی خطرسازی و پسماندهای عفونی شهر یاسوج، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت مردم و موضوع پسماندهای عفونی و مشکلاتی که در سطح استان دارد ظرف 2 هفته آتی معاونت عمرانی استانداری با همکاری محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان نسبت به تشکیل جلسه مدیریت پسماند با حضور نماینده دستگاه قضایی استان اقدام و موضوع را تعیین تکلیف نماید.
نگین تاجی در خصوص وضعیت شرکت تعاونی مسکن ادارات و سازمانهایی که اقدام به خرید اراضی کشاورزی اطراف شهر یاسوج می‌نمایند، گفت: همه دستگاههای اجرایی دارای تعاونی مسکن اعم از اجرایی، نظامی و انتظامی و قضایی مکلف شدند در مدت زمان یک ماه بررسی نمایند که آیا تعاونی‌های منتسب به ایشان توسط پرسنل اداری فعلی آنان زمین‌های زراعی را خریده و تفکیک نموده‌اند یا خیر؟ بنابراین بالاترین مقام دستگاه وظیفه دارد اسامی این افراد را به دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام و رونوشتی را به معاونت پیشگیری ارسال نمایند.
نگین تاجی در ادامه افزود: همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مکلف است به منظور اقدامات پیشگیرانه از فروش اراضی کشاورزی، با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد گشت‌های امور اراضی خود را ظرف مدت یک ماه به 3 اکیپ و دستگاه برساند.
وی اظهار داشت: از آنجا که احتمال آن می‌رود برخی تعاونی‌های مسکن مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها را برای مسکن پر و تسطیح کرده باشند، شرکت آب منطقه‌ای استان با توجه به امکانات موجود، گشت‌های ویژه‌ای را در اطراف شهر یاسوج فعال تا موضوع را بررسی نمایند و در صورت مشاهده اعاده به وضع سابق و مراتب به دادستان مرکز استان جهت پیگرد قضایی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم گزارش گردد.
بیشتر بخوانید
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان، بررسی وضعیت کمربند سبز یاسوج و مشکلات عدم اجراء توسط شهرداری این شهر بود که مشکلات طرح تفضیلی و طرح جامع و آسیب‌های آن توسط دادگستری کل استان با همکاری مسکن و شهرسازی، بررسی و نتیجه جهت تسریع در حل مشکلات به استاندار استان اعلام گردد.
وی به موضوع کارخانه سنگ شکن ابتدای روستای دلی بَجَک سپیدار هم اشاره نمود و افزود: سازمان صمت با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست در کارگروه توسعه‌ی زیربنایی، ظرف یک ماه بررسی نمایند آیا زمین متصل به ضلع جنوبی کارگاه شرایط زیست محیطی لازم را برای اقدامات سنگ شکن دارد یا خیر؟ و نتیجه را گزارش نمایند.
حسن نگین تاجی در پایان به موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج توسط شهرداری‌های شهرهای یاسوج و مادوان اشاره و گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج توسط مسکن و شهرسازی در کارگروه توسعه زیربنایی دنبال شود و شهرداران شهرهای یاسوج و مادوان ملزم به آن گردند و در این زمینه معاونت عمرانی استانداری به عنوان دستگاه همکار در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص عدم اجرای طرح ورودی‌های شهر یاسوج گفت: با توجه به مراحل نهایی و تصویب طرح جامع و تفضیلی، عدم اقدام شهرداران جهت تعیین تکلیف ورودی‌های شهر یاسوج و زیبا سازی آن، به منزله‌ی ترک فعل بوده و موجب پیگرد قضایی متخلفین خواهد بود.


کد مطلب: 440300

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440300/عدم-اقدام-شهرداران-جهت-ساماندهی-ورودی-های-شهر-یاسوج-ترک-فعل-تخلف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1