تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۴۰۱۱۴
کبنا گزارش می دهد؛

مردم کهگیلویه و بویراحمد با تولید، کار، اشتغال و رونق اقتصادی بیگانه اند

۰
مردم کهگیلویه و بویراحمد با تولید، کار، اشتغال و رونق اقتصادی بیگانه اند
کبنا ؛یکی از مسائل مهمی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر به آن اشاره کرد اشتغال زایی، کارآفرینی و رفتن به سمت ایجاد تولیدی های خصوصی و کسب و کارهای کوچک است، با این حال، یکی از ایرادات کار این است که مردم ما عموما چنین روحیه ای ندارند و با اشتغال زایی، کارآفرینی و ایجاد واحدهای تولیدی آشنا نیستند، ایجاد چنین روحیه ای در مردم نیازمند ورود نهادها و دستگاه های آموزشی و هسته های فکری برای ایجاد تفکر اشتغال و کارآفرینی است.
در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گچساران که با حضور جمعی از مسئولین استانی و محلی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد نیز فرماندار گچساران در این خصوص گفت: عدم آشنایی مردم شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد با «تولید، کار، اشتغال و رونق اقتصادی» یکی از ایرادات و مشکلاتی است که وجود دارد.

به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (21 مهرماه 1400) فرماندار گچساران در این نشست به ارزش و اهمیت جلسات کارگروه اشتغال اشاره کرده و اظهار کرد: اهمیت و ارزش چنین جلساتی به اندازه جلسات شورای تامین است،چرا که باید برخی جلسات را کارشناسانه و تاثیرگذار به آنها نگاه کرد.
اتابک با بیان اینکه یکی از ایرادات در شهرستان و استان عدم آشنایی مردم شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد با «تولید، کار، اشتغال و رونق اقتصادی» است، گفت: برای بحث اشتغال باید برنامه ریزی داشته باشیم و هر دستگاهی با توجه به ظرفیتش اشتغال زایی کند.
اتابک افزود: در شهرستانی که صنعت مهم نفت، گاز، پتروشیمی را به عنوان مهمترین صنعت در شهرستان و استان دارا است و دومین تولیدکننده گاز در کشور است، خیلی نامطلوب است و قابل قبول نیست که نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری را دارد.
اتابک با بیان اینکه برخی از صاحبان تولیدی ها بخاطر 50 میلیون تومان در زندان هستند، اظهار کرد: باید از واحد های تولیدی حمایت کرد.
فرماندار گچساران با تاکید بر اهمیت آموزش و تأثیر آن بر اشتغال زایی گفت: پتروشیمی نیاز به برخی حرفه هایی دارد که افراد آموزش دیده آن کم هستند، در همین اعتصاب پتروشیمی وقتی عده ای جوشکار اعتصاب کردند ما در شهرستان چند جوشکار هم نداشتیم که معرفی کنیم، متأسفانه نیروی آموزش دیده در شهرستان کم است و فنی و حرفه ای باید فعال شود و با ادارات مختلف برای موارد مورد نیاز آنها وارد تعامل شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1