تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

رهبر معظم انقلاب: پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید / یارگیری کنید؛ حذف نکنید / بکارگیری نیروهای جوان متخصص، متعهد و حزب‌اللّهی علاج مشکلات کشور است

۳
۰
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، فرزند خوانده‌ای فراموش شده سازمان اقتصادی کوثر
کبنا ؛طی سالهای اخیر خبرهای متعددی در خصوص مشکلات مدیریتی و تخلفات بهداشتی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به منظور مطالبه‌گری و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و استانی، از طریق این پایگاه خبری منتشر گردید، لذا تاکنون اقدام مثمرثمر و بازدارنده‌ای از سوی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان مالک این سرمایه عظیم صورت نگرفته است. خبرها حاکی از آن است، با شروع به کار دولت جدید و تغییرات صورت گرفته در رأس سازمان بنیاد شهید کشور به عنوان متولی سازمان اقتصادی کوثر و همچنین تغییر ریاست سازمان اقتصادی کوثر، کورسوی امیدی نسبت به احیاء و راه اندازی واحدهای راکد کارخانجات آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، روشن شده است.
در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان، مقرر گردید صنایعی که به نوعی نماد و پیشینه صنعت این استان می‌باشند هر چه سریعتر به چرخه تولید بازگردند و نماینده ریاست محترم جمهور در میان جمعی از کارگران و نیروهای مردمی و انقلابی اعلام داشتند که واحدهای راکد این کارخانه با همکاری دولت و تأمین منابع مورد نیاز آن، هرچه سریعتر بازسازی و به مرحله تولید خواهند رسید.
نکته قابل تأمل این است که طی سالهای اخیر، عدم بکارگیری مدیرانی کاردان و متخصص، متعهد و انقلابی، و بیگانه با این صنعت، لکه سیاهی بر رزومه سازمان اقتصادی کوثر ایجاد نموده تا جایی که سازمان اقتصادی کوثر فرزند خوانده خود را به باد فراموشی سپرده است. متاسفانه علی رقم تلاشهای صورت گرفته از سوی رسانه‌ها، بسیج دانشجویی، نیروهای خودجوش مطالبه گر و نهادهای دولتی زیربط، در یک دهه اخیر، مدیران سابق سازمان و نیز مدیران استانی، تدبیری برای راه اندازی این سرمایه عظیم به کار نبرده و امیدها به ناامیدی ختم گردید. لیکن طی سالهای متوالی و با نظر مستقیم سازمان اقتصادی کوثر، تصمیم به فروش و واگذاری این کارخانجات به بخش خصوصی اتخاذ گردید که با واکنش به موقع مسئولین استانی و شورای تأمین، ره به جایی نبرده است.
سفر ریاست محترم جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد زرخیز و اما فقیر و محروم را به فال نیک گرفته و با توجه به سرمایه‌های عظیم موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود مدیران تازه نفس سازمان اقتصادی کوثر با بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی، متخصص و متعهد با روحیه مطالبه گری و از میان جوانان خوشنامی که آشنا با این صنعت می‌باشند، قدم در راه توسعه، بازسازی و تولید گذاشته و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب بیش از پیش تلاش نمایند.
اخیراً کارکنان این کارخانه طی درخواستی کتبی از مدیریت بنیاد شهید، سازمان اقتصادی کوثر و مسئولین استانی و مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، استمداد طلبیده تا با راه اندازی چرخهای این صنعت، همچون دهه‌های ۷۰ و ۸۰ ضمن بکارگیری قابل توجه ای نیروی انسانی متخصص از جوانان انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، محصولات این کارخانه به عنوان برند تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، صادر شده و باعث ارز آوری خوبی به کشور گردد.
در پایان، امید آن می‌رود که با راه اندازی واحدهای راکد این کارخانه، بیش از هر چیز روحیه کارآفرینی سازمان اقتصادی کوثر در این استان محروم نمایان گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد عاشورنیا
Iran, Islamic Republic of
حیف از این مجموعه کارخانجات ارزشمند ، که از زمان واگذاری
به بنیاد شهید ، به تعطیلی کشیده شد
بنیاد شهید با سود بردن از مویران بیسواد و بی سابقه
که فقط به بهانه وابسته بودن به خانواده شهدا ، منسوب شدند
نشان گویایی از اینستکه افراد ناکارآمد چگونه میتوانن حتییک کشور را نابود کنند
که داریم میبینیم
حسن عزیزیان
United Kingdom
تمام رشدو گسترش کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج
زمانی بود که زیر مجموعه سازمان صنایع ملی بود
از زمانی که زیر مجموعه بنیادشهید قرار گرفت ، نه تنها حتی یک پیچ اصافه نشد ، بلکه بتدریج رو به افول گذاشت
تا جایی که
نشاسته تعطیل
گلوکز تعطیل
دکستروز با ماشین الات آماده تولید تعطیل
تصفیه خانه فاضلابی که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف احداث شده بود تعطیل
و
فقط آرد با ظرفیت پایین کار میکند

مطلب مهم اینکه مدیران ارشد استان اینها را نمیدانند؟
چرا مزایده فروش شرکت را ملغی کردند؟
ریشه درد کجاست ؟
محمود دیلمی
Iran, Islamic Republic of
.. بنیاد شهید در حق استان ما انجام داد
فراموش نشدنی است
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1