تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۳۹۸۵۳
در صفحه مجازی؛

زینل زاده: انقلابی‌نما معرکه‌گیری می‌کند برای جلب توجه / اگر خود را انقلابی می‌دانید دست از نمایش بردارید

۲۱
۲
زینل زاده: انقلابی‌نما معرکه‌گیری می‌کند برای جلب توجه / اگر خود را انقلابی می‌دانید دست از نمایش بردارید
کبنا ؛مدتی است که واژه «انقلابی» در استان کهگیلویه و بویراحمد، و به ویژه در شهرستان های گچساران و باشت زیاد شنیده می شود، اردلان زینل زاده، شهردار اسبق شهر دوگنبدان، در انتقاد به مدیران و همچنین شورای شهر، مطلبی در خصوص انقلابی بودن و عملگرایی نوشته است.
به گزارش کبنا نیوز، این مطلب به شرح زیر است:
چند روز پیش جهت انجام کارهای روزمره با پسرم به سطح شهر آمده بودم نبش خیابان عمران مجاور زیرگذر پارک کردم و پسرم جهت انجام کاری از ماشین پیاده شد، بعد از چند لحظه یکی از کارگران خدوم شهرداری با دیدن من نزدیک شد از دور حس میکردم نگران است و خجل، بعد از احوال پرسی با چشمانی براق و مرطوبتر از حالت عادی گفت خانمم سرطان دارد. آمدم، داروخانه، سی هزار تومان کم دارم، واقعا دلم سوخت و نگران شدم. واقعا چه کسی باید پاسخگوی درد و رنج چنین انسانهای زحمت کشی باشد و حقیقتا امروز تمامی پرسنل شهرداری در شرایطی مشابه واقع گشته اند مگر همان پرسنل فربه که غمی نداشته و همچنان به رایزنی مشغول . در گذشته هم شهرداری مشکل مالی داشت علی رغم اینکه عوارض از یک پنجم عوارض فعلی هم کمتر بود در دو موقع از سال یعنی اول مهر ماه و پایان اسفند ماه حقوق و اضافه کار و همه مزایا و حتی سبد کالا به همه پرسنل پرداخت میشد پس چرا اینچنین شد .
سر صحبتم با اعضای محترم شورای اسلامی شهر است که به کجا میروند و چرا اینقدر تحت تاثیر این و آن قرار میگیرند ، مگر در مراسم تحلیف قسم یاد نکردید که به مصالح عام مردم عمل کنید . امروز و در طول ادوار مدیریت قبلی در سراسر کشور سابقه ندارد یک شهر نه شهردار داشته باشد و نه سرپرست آن هم به مدت سه هفته حتی یک نامه در شهرداری امضا نشده ، واقعا بی نظیر است باید نام برخی را در فهرست گینس بنویسند رکورد زدند با این مدیریت . کمی به خود بیایید کسی انتظار شق القمر و حرکت بر ریل توسعه و عمران گذشته را از شما ندارد ، نگذارید شهرداری دوگنبدان که روزی لکوموتیو عمرانی در گچساران و حتی استان بود به دارالایتام تبدیل شود.
اگر خود را انقلابی می‌دانید دست از نمایش بردارید، امروز مطلبی را سرچ کردم حیفم آمد همشهریانم آن را نخوانند، شاخصهای انقلابی و انقلابی نما را بیان می‌کند و قابل تعمیم به همه مدیران، خیلی خوب است همه ما خودمان و مدیرانمان را با این شاخصها بسنجیم و ببینیم کجا واقع شده ایم انقلابی هستیم یا نقش بازی می‌کنیم، انقلابی اصلاح و اصول نمیشناسد کافی است مرد باشیم و چیزی برای خود نخواهیم نه نان نه نام. جالب است لطفا تا آخر بخوانید .
- انقلابی‌گری یک «بود» است، یک الگوی «زیست» است، یک «گفتمان» است؛ طبعاً «نمود» هم دارد. اما انقلابی‌نمایی سراسر «نمود» است، سراسر «پرفورمنس» است، سراسر نمایشگری است.
- انقلابی‌گری یعنی بی وقفه دنبال اصلاح امور بودن، دنبال افزایش کارآمدی، اعتبار و محبوبیت نظام بودن و انقلابی‌نمایی پروژه‌ای برای باج گیری، امتیازگیری و حفظ موقعیت خود و رفقا است.
- انقلابی خود را وقف اقدام و عمل و خدمت بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌کند اما انقلابی‌نما معرکه‌گیری می‌کند برای جلب توجه، برای آنکه همه‌ در خدمت او باشند، برای آنکه «همه‌ی هزینه‌ها» برای او بشود.
- انقلابی تمام توان، اعتبار و آبروی خود را برای دفاع از انقلاب خرج می‌کند. انقلابی‌نما می خواهد تمام توان، اعتبار و آبروی انقلاب برای او خرج شود.
- در گفتمان انقلابی‌گری، حق و عدل و اصول و ارزش‌ها معیار و شاخص سنجش افراد است.۴ اما انقلابی‌نماها قبیله‌گرا هستند، حمایت از اعضای قبیله‌ی خود را مهم‌ترین معیار و شاخص می‌دانند.      
- انقلابی یک «صفت» است که در کنار «حرفه»های گوناگون می‌نشیند: کارگر انقلابی، معلم انقلابی، پزشک انقلابی، استاد انقلابی. اما انقلابی‌نمایی خودش یک «حرفه» است، یک شغل تمام‌وقت است، به تعبیر شاعر «هر که را شغلی است در عالم...».
- انقلابی هر کجا باشد -در متن یا در حاشیه؛ در مسند و یا در کنار- یک عنصر فعال، مفید، گره‌گشا و تحول‌گرا است. انقلابی‌نما کارش تنها با هیاهوی پوچ، تفرقه‌انگیزی و نفرت‌پراکنی پیش می‌رود.
- انقلابی خود یک «سرمایه‌ی اجتماعی» است، «ارزش آفرین» است؛ ارزش افزوده‌ی کار او بر «سرمایه‌ی اجتماعی» می‌افزاید. انقلابی‌نما یک «مصرف‌کننده‌ی بی‌مصرف» است که از آب گل‌آلود ارتزاق می‌کند.
- انقلابی با نگاه به عمق میدان عظیم نبرد و آرایش پیچیده‌ی لشکر دشمن، همت خود را مصروف جنگ اصلی می‌کند. انقلابی‌نما فقط تا نوک بینی خود را می‌بیند، غالباً متمسک به فروع است و درگیر حاشیه‌ها.
- برای یک انقلابی، انقلاب جبهه‌ای است که باید دائماً به توسعه، تجهیز و تقویت آن پرداخت. برای انقلابی‌نما، انقلاب یک شرکت سهامی است که حضور افراد جدید، سهم و موقعیت او را به خطر می‌اندازد.
- برای انقلابی، اخلاق و تقوا شرط صحت و ارزش هر عملی است: «إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ».۵ انقلابی‌نما راحت دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و آبرو می‌برد؛ اخلاق و تقوا را برای اهداف شخصی و گروهی ذبح می‌کند.
- انقلابی خوب می‌داند که «توقع یک میزان انقلابی‌گری از همه‌ی کسانی که در مسیر شاخص‌ها و جهت‌گیری‌های انقلاب حرکت می‌کنند، اشتباه است
 ۶. خوب می‌داند که «نمی‌توان هر فردی را که در مسیر شاخص‌های انقلاب قرار دارد اما خوب حرکت نمی‌کند، متهم به غیرانقلابی‌گری و ضد انقلاب بودن، کرد.
۷. اما انقلابی‌نما خود را معیار حق می‌داند و از همه توقع دارد به اندازه‌ی خودش «انقلابی‌نمایی» کنند.
آن‌هایی که چنین نکنند بی‌درنگ از جانب «انقلابی‌نما»ها متهم می‌شوند که «غیر انقلابی» و یا «ضد انقلاب» هستند.
- انقلابی‌ها اهل «نمایش» نیستند، انقلابی «هستند» و به نمایش «انقلابی‌نمایی» نیازی ندارند؛ به همین دلیل از طرف «انقلابی‌نما»ها محکوم و متهم می‌شوند؛ و شگفت که معمولاً «انقلابی‌نما»ها با «انقلابی»ها بیشتر مشکل دارند تا با «غیرانقلابی»ها و «ضدانقلاب»ها.
 خوب می‌داند که «نمی‌توان هر فردی را که در مسیر شاخص‌های انقلاب قرار دارد اما خوب حرکت نمی‌کند، متهم به غیرانقلابی‌گری و ضد انقلاب بودن، کرد.»۷ اما انقلابی‌نما خود را معیار حق می‌داند و از همه توقع دارد به اندازه‌ی خودش «انقلابی‌نمایی» کنند. آن‌هایی که چنین نکنند بی‌درنگ از جانب «انقلابی‌نما»ها متهم می‌شوند که «غیر انقلابی» و یا «ضد انقلاب» هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ملا
Romania
جان خودت آقای مهندس،میدونی چی نوشتی
واریا
Iran, Islamic Republic of
خوش دونه چه نوشته هر کسی ۴ کلاس درس هم یاد گرفته بو دونه.
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده شما دیگه بس کنید بذارید کس دیگری منتقد شود
Iran, Islamic Republic of
جناب مثل اون رفیقت رمان نگو لطفا قصه ای تعریف کن که شاهد داشته باشد و اتفاقا شما دنبال جاب توجهید فعلا نسبت به دریاچه مصنوعی و سینما پاسخگو باشید
امین
Iran, Islamic Republic of
واقعیت رو گفته
Iran, Islamic Republic of
واقعا یاد آن روزهای طلایی بخیریاد تاجگردون یاد زنیل زاده یاد رحیمی بخیر کاش تاریخ یه بار دیگه واسه گچساران اون روزهای طلایی رو تکرار کنه
روزبه
Iran, Islamic Republic of
به جای یادآوری خاطرات و تعریف و تمجید از مسئولین گذشته که زیاد هم برای شهر و مردمش مثمر ثمر نبودند به نیروهای جدید ایمان داشته باشید و فضای رسانه ای را بر علیه آنها متشنج نکنید.. اینها هم برای خدمت آمده اند و در درایت و شوق خدمت از اسلاف خود کمتر نیستند..مغرضانه قضاوت نکنید اگر واقعا دلسوز شهر و ساکنان آن هستید...
Iran, Islamic Republic of
آقای زنیل زاده هزاران حیف که چون تو شهرداری نیستی دلمان واسه اون روزا تنگ شده
رهام
Iran, Islamic Republic of
درود به تو جناب اقای زینل زاده عزیز
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ذرود بر شما مدیر پاکدست و مدبر وشجاع
Iran, Islamic Republic of
ایی طوماره غیره بیی سیمو بخونی سرش
کارمندشهرداری
Iran, Islamic Republic of
درود برشرف مردانگی مهندس زینل زاده ماپرسنل شهرداری هیچ وقت آن بزرگ مردرا فراموش نخواهیم کرد البته مردم شهر گچساران هم همیشه نام این مدیر سخت کوش بر ورد زبانشان جاری است
شهرداری بعداز زینل زاده دچار اشفتگی وبه ویرانه تبدیل شد
Iran, Islamic Republic of
والا همه چی بر عکس شده
بذار یکی دیگه از شما تعریف کنه
در موقع صدارت شما ما چیزهای دیگری میشنیدیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
کاش شماهم کاندیدشده بودید،اگرچه قطعابرای تاییدنکردن شماهم دلیلی می تراشیدن تاانقلایی بودنشان راثابت کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
/چرا نمیزارین شهر آرامش داشته باشه چرا قبلا از این حرفها نمیزدی بزار خودم بگم چون می ترسیدی اره تررررس از اینکه آقایانی سر کار رفتن مبادا شما را بزنن عرض کردی انتظار این را نداریم که به ریل توسعه و عمران گذشته برگردیم تورو به جان بچت دقیقا حرف از کدام ریل و کدام توسعه و عمران زدی اینو لطفا واسه مردم شرح بده تا ما عوام هم بهتر درک کنیم حتما از نخبه هایی که حق کار نداشتن حتما اون تحصیلکرده هایی که فامیل فلانی نبودند حتما حرف کارخانه لاستیک سازی رو میزنی حتما حرف پتروشیمی رو میزنی که جوانان گچساران همه بیکارن و هشتاد درصد کارگرهای پتروشیمی غیر بومی هستند حتما حرف دریاچه مصنوعی گچساران و باشت رو میزنی راستی قرار بود با آب معدنی پر بشه برادر من تو هم مثل خیلی ها دستت رو کوتاه کردن و فشار روت هستش که اینطور داری انسان بزرگی که خود وخانواده ایشون از قبل از انقلاب تا همین الان که جنابعالی راحت روی مبل راحتی نشستی وداری این خانواده رو انقلابی نما میخوانی یکی از اعضای این خانواده در عراق یا سوریه یا لبنان برای اسلام جهاد میکنه رو انقلابی نما میخوانی لعنت خدا بر کسانی که برای دیده شدن و برای تصاحب منصب تهمت وافترا به دیگران میزنن راستی میشه خیلی از سوالاتی که مردم درمورد زمان شهردار بودن جنابعالی را دارن رو جواب بدین بخدا قسم این صندلی ها ارزش این رو نداره که فردای قیامت در برابر خداوند سرت پایین باشه و حرفی نداشته باشی یه پیشنهاد برادرانه هم دارم تا دیر نشده حلالیت بطلبید که خیلی زود دیر میشه
نگهدار
Iran, Islamic Republic of
بعد زینلزاده شهرداری و شهر نابود شد، بعد تاجگردون هم گچساران پیشرفت نکرد
Iran, Islamic Republic of
انقلابی یعنی دگرگونی از حال بد به حال خوب و جهت آن دریغ نکند چرا در حال وهوای بست ومقام همه انقلابند ولی بالعکس همه سیاسی و دغلکار
Iran, Islamic Republic of
چنده پیش اینها !!!!!!!!..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده میخواهدخودش راانگشت نماکندوگرنه خودش هم عملکددخوبی نداشت وبهنفع خودوفامیلش کارمیکرد
نیما
Iran, Islamic Republic of
پاکدست شجاع متخصص و کاربلد مهندس زینلزاده
;محمد
United Kingdom
با وجود وضع تاسف بار کنونی که هیچ آدم منصفی نمی تواند آن را نادیده بگیرد چرا که به طور روزمزه با آن روبرو می شود, اما وجود بزرگان کاربلد و دلسوزی مانند جناب زینل زاده می تواند موجب امید به گذر از این شرایط باشد.
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1