کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در صفحه مجازی؛

زینل زاده: انقلابی‌نما معرکه‌گیری می‌کند برای جلب توجه / اگر خود را انقلابی می‌دانید دست از نمایش بردارید

13 مهر 1400 ساعت 21:42

مدتی است که واژه «انقلابی» در استان، و به ویژه در شهرستان های گچساران و باشت زیاد شنیده می شود، اردلان زینل زاده، شهردار اسبق شهر دوگنبدان، در انتقاد به مدیران و همچنین شورای شهر، مطلبی در خصوص انقلابی بودن و عملگرایی نوشته است.


مدتی است که واژه «انقلابی» در استان کهگیلویه و بویراحمد، و به ویژه در شهرستان های گچساران و باشت زیاد شنیده می شود، اردلان زینل زاده، شهردار اسبق شهر دوگنبدان، در انتقاد به مدیران و همچنین شورای شهر، مطلبی در خصوص انقلابی بودن و عملگرایی نوشته است.
به گزارش کبنانیوز، این مطلب به شرح زیر است:
چند روز پیش جهت انجام کارهای روزمره با پسرم به سطح شهر آمده بودم نبش خیابان عمران مجاور زیرگذر پارک کردم و پسرم جهت انجام کاری از ماشین پیاده شد، بعد از چند لحظه یکی از کارگران خدوم شهرداری با دیدن من نزدیک شد از دور حس میکردم نگران است و خجل، بعد از احوال پرسی با چشمانی براق و مرطوبتر از حالت عادی گفت خانمم سرطان دارد. آمدم، داروخانه، سی هزار تومان کم دارم، واقعا دلم سوخت و نگران شدم. واقعا چه کسی باید پاسخگوی درد و رنج چنین انسانهای زحمت کشی باشد و حقیقتا امروز تمامی پرسنل شهرداری در شرایطی مشابه واقع گشته اند مگر همان پرسنل فربه که غمی نداشته و همچنان به رایزنی مشغول . در گذشته هم شهرداری مشکل مالی داشت علی رغم اینکه عوارض از یک پنجم عوارض فعلی هم کمتر بود در دو موقع از سال یعنی اول مهر ماه و پایان اسفند ماه حقوق و اضافه کار و همه مزایا و حتی سبد کالا به همه پرسنل پرداخت میشد پس چرا اینچنین شد .
سر صحبتم با اعضای محترم شورای اسلامی شهر است که به کجا میروند و چرا اینقدر تحت تاثیر این و آن قرار میگیرند ، مگر در مراسم تحلیف قسم یاد نکردید که به مصالح عام مردم عمل کنید . امروز و در طول ادوار مدیریت قبلی در سراسر کشور سابقه ندارد یک شهر نه شهردار داشته باشد و نه سرپرست آن هم به مدت سه هفته حتی یک نامه در شهرداری امضا نشده ، واقعا بی نظیر است باید نام برخی را در فهرست گینس بنویسند رکورد زدند با این مدیریت . کمی به خود بیایید کسی انتظار شق القمر و حرکت بر ریل توسعه و عمران گذشته را از شما ندارد ، نگذارید شهرداری دوگنبدان که روزی لکوموتیو عمرانی در گچساران و حتی استان بود به دارالایتام تبدیل شود.
اگر خود را انقلابی می‌دانید دست از نمایش بردارید، امروز مطلبی را سرچ کردم حیفم آمد همشهریانم آن را نخوانند، شاخصهای انقلابی و انقلابی نما را بیان می‌کند و قابل تعمیم به همه مدیران، خیلی خوب است همه ما خودمان و مدیرانمان را با این شاخصها بسنجیم و ببینیم کجا واقع شده ایم انقلابی هستیم یا نقش بازی می‌کنیم، انقلابی اصلاح و اصول نمیشناسد کافی است مرد باشیم و چیزی برای خود نخواهیم نه نان نه نام. جالب است لطفا تا آخر بخوانید .
- انقلابی‌گری یک «بود» است، یک الگوی «زیست» است، یک «گفتمان» است؛ طبعاً «نمود» هم دارد. اما انقلابی‌نمایی سراسر «نمود» است، سراسر «پرفورمنس» است، سراسر نمایشگری است.
- انقلابی‌گری یعنی بی وقفه دنبال اصلاح امور بودن، دنبال افزایش کارآمدی، اعتبار و محبوبیت نظام بودن و انقلابی‌نمایی پروژه‌ای برای باج گیری، امتیازگیری و حفظ موقعیت خود و رفقا است.
- انقلابی خود را وقف اقدام و عمل و خدمت بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌کند اما انقلابی‌نما معرکه‌گیری می‌کند برای جلب توجه، برای آنکه همه‌ در خدمت او باشند، برای آنکه «همه‌ی هزینه‌ها» برای او بشود.
- انقلابی تمام توان، اعتبار و آبروی خود را برای دفاع از انقلاب خرج می‌کند. انقلابی‌نما می خواهد تمام توان، اعتبار و آبروی انقلاب برای او خرج شود.
- در گفتمان انقلابی‌گری، حق و عدل و اصول و ارزش‌ها معیار و شاخص سنجش افراد است.۴ اما انقلابی‌نماها قبیله‌گرا هستند، حمایت از اعضای قبیله‌ی خود را مهم‌ترین معیار و شاخص می‌دانند.      
- انقلابی یک «صفت» است که در کنار «حرفه»های گوناگون می‌نشیند: کارگر انقلابی، معلم انقلابی، پزشک انقلابی، استاد انقلابی. اما انقلابی‌نمایی خودش یک «حرفه» است، یک شغل تمام‌وقت است، به تعبیر شاعر «هر که را شغلی است در عالم...».
- انقلابی هر کجا باشد -در متن یا در حاشیه؛ در مسند و یا در کنار- یک عنصر فعال، مفید، گره‌گشا و تحول‌گرا است. انقلابی‌نما کارش تنها با هیاهوی پوچ، تفرقه‌انگیزی و نفرت‌پراکنی پیش می‌رود.
- انقلابی خود یک «سرمایه‌ی اجتماعی» است، «ارزش آفرین» است؛ ارزش افزوده‌ی کار او بر «سرمایه‌ی اجتماعی» می‌افزاید. انقلابی‌نما یک «مصرف‌کننده‌ی بی‌مصرف» است که از آب گل‌آلود ارتزاق می‌کند.
- انقلابی با نگاه به عمق میدان عظیم نبرد و آرایش پیچیده‌ی لشکر دشمن، همت خود را مصروف جنگ اصلی می‌کند. انقلابی‌نما فقط تا نوک بینی خود را می‌بیند، غالباً متمسک به فروع است و درگیر حاشیه‌ها.
- برای یک انقلابی، انقلاب جبهه‌ای است که باید دائماً به توسعه، تجهیز و تقویت آن پرداخت. برای انقلابی‌نما، انقلاب یک شرکت سهامی است که حضور افراد جدید، سهم و موقعیت او را به خطر می‌اندازد.
- برای انقلابی، اخلاق و تقوا شرط صحت و ارزش هر عملی است: «إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ».۵ انقلابی‌نما راحت دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و آبرو می‌برد؛ اخلاق و تقوا را برای اهداف شخصی و گروهی ذبح می‌کند.
- انقلابی خوب می‌داند که «توقع یک میزان انقلابی‌گری از همه‌ی کسانی که در مسیر شاخص‌ها و جهت‌گیری‌های انقلاب حرکت می‌کنند، اشتباه است
 ۶. خوب می‌داند که «نمی‌توان هر فردی را که در مسیر شاخص‌های انقلاب قرار دارد اما خوب حرکت نمی‌کند، متهم به غیرانقلابی‌گری و ضد انقلاب بودن، کرد.
۷. اما انقلابی‌نما خود را معیار حق می‌داند و از همه توقع دارد به اندازه‌ی خودش «انقلابی‌نمایی» کنند.
آن‌هایی که چنین نکنند بی‌درنگ از جانب «انقلابی‌نما»ها متهم می‌شوند که «غیر انقلابی» و یا «ضد انقلاب» هستند.
- انقلابی‌ها اهل «نمایش» نیستند، انقلابی «هستند» و به نمایش «انقلابی‌نمایی» نیازی ندارند؛ به همین دلیل از طرف «انقلابی‌نما»ها محکوم و متهم می‌شوند؛ و شگفت که معمولاً «انقلابی‌نما»ها با «انقلابی»ها بیشتر مشکل دارند تا با «غیرانقلابی»ها و «ضدانقلاب»ها.
 خوب می‌داند که «نمی‌توان هر فردی را که در مسیر شاخص‌های انقلاب قرار دارد اما خوب حرکت نمی‌کند، متهم به غیرانقلابی‌گری و ضد انقلاب بودن، کرد.»۷ اما انقلابی‌نما خود را معیار حق می‌داند و از همه توقع دارد به اندازه‌ی خودش «انقلابی‌نمایی» کنند. آن‌هایی که چنین نکنند بی‌درنگ از جانب «انقلابی‌نما»ها متهم می‌شوند که «غیر انقلابی» و یا «ضد انقلاب» هستند.
 


کد مطلب: 439853

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439853/زینل-زاده-انقلابی-نما-معرکه-گیری-می-کند-جلب-توجه-اگر-خود-انقلابی-می-دانید-دست-نمایش-بردارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1