تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۳۹۶۳۲
در آستانه پنجمین سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به استانهای محروم کشور؛

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد یاسوج شد / دیدار با زنان نخبه و نماینده رهبر انقلاب

۱
۰
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد یاسوج شد / دیدار با زنان نخبه و نماینده رهبر انقلاب
کبنا ؛ انسیه خزعلی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، شامگاه پنج شنبه وارد یاسوج شد.
به گزارش کبنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مسائل و مشکلات زنان، شامگاه پنج شنبه (8 مهرماه 1400) در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد یاسوج شد.
بنابراین گزارش، دیدار با نخبگان علمی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بانوان استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های خزعلی به استان خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری: اعتبار ویژه برای بازگشت دختران به تحصیل اختصاص یافت



معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست با زنان نخبه کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل کمک آموزشی و تبلت برای دختران خصوصاً بازماندگان از تحصیل خبر داد.
 انسیه خزعلی شامگاه پنج شنبه در جمع زنان نخبه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و علمی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از شنیدن مسائل و دغدغه‌های بانوان استان به تشریح برنامه‌های دولت سیزدهم برای مواجهه با این مسائل پرداخت.
 وی یادآوری کرد: دولت مشکلاتی دارد و نمی‌توان انتظار داشت همه مشکلات یک جا و یک شبه حل شوند.
 خزعلی درباره مبارزه با بی سوادی زنان در استان گفت: نباید هیچ بی سوادی داشته باشیم و بعد از این تمرکز دولت باید روی ایجاد زمینه تحصیلات دختران در مقاطع عالی و شناسایی دختران بازمانده از تحصیل و ریشه یابی و تلاش برای حل مشکلاتشان باشد.
 وی گفت: عمده بازماندگان از تحصیل در روستاها هستند که باید شرایطی فراهم شود که یا به صورت مجازی یا به صورت حضوری و با فراهم کردن وسایل حمل و نقل زمینه تحصیل دختران مهیا شود.
 خزعلی ادامه داد: برای بانوان کارآفرین، خانم‌های فعال در بخش کشاورزی، زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست تسهیلات بدون محدودیت برای توسعه تولیدات در بخش روستایی در نظر گرفته شده است.
 وی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست نیازها و کمبودها در حیطه ورزش همگانی و قهرمانی به صورت دقیق احصا و اعلام شود و تصریح کرد: این معاونت به صورت جدی پیگیر حل مشکلات ورزش زنان است.
 خزعلی با اشاره به مشکلات بخش فرهنگ و هنر گفت: هنر در استان نیازمند توجه جدی است و نیاز داریم از فرهنگ، هویت، ادبیات میراث فرهنگی و هر آنچه که می‌تواند فرهنگ ما را منتقل و ماندگار کند حمایت کنیم.
 وی ادامه داد: بالا رفتن آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که نیازهای مشاوره‌ای حادی در استان وجود دارد و باید دختران ترغیب شوند که در زمان وقوع مشکلات به مشاور رجوع کنند و پس از مشاوره نیز حمایت شوند.

زنان و دختران محروم کهگیلویه و بویراحمد را دریابید /دیشموک و حاشیه شهرها را فراموش نکنید



نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون امور بانوان رئیس‌جمهور به مشکلات زنان و بانوان این استان به خصوص در مناطق محروم اشاره کرد.

 آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با دکتر انسیه خزعلی معاون امور بانوان ریاست جمهوری اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری با اعتقادات ناب و دارای فرهنگ بومی و محلی است که در دوران قبل از انقلاب مورد ظلم بی‌حد و حصر طاغوت بود.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل ایران دچار عقب‌ماندگی بود اما استان ما به دلیل این که زیر بار حکومت طاغوت نمی‌رفتند دچار ظلم مضاعف شد فشارهای زیادی به این مردم آمد بعد از اینکه امام قیام کردند حمایت گسترده از سوی مردم این استان شد و در دوره جنگ بیشترین مشارکت را داشتند امروز هم پای انقلاب ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.
 وی گفت: فرهنگ غلطی در گذشته بود که فشارهای زیادی به زنان وارد کرد اما به برکت انقلاب تغییر و تحول عظیمی اتفاق افتاد ظلمی که بر زنان می‌شد اکنون وجود ندارد و کمتر شده است.
 امام جمعه یاسوج افزود: شرایط ویژه‌ای در بعد از انقلاب به وجود آمده در همه عرصه‌ها کارهای بزرگی شده و خدمات بی‌بدیلی ارائه ردیده اما در مسائل فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بعضاً کم کاری دیده می‌شود.
 حسینی گفت: در خصوص فضای آموزشی مناسب برای بانوان در این استان کمبود داریم پارک‌های بانوان به اندازه کافی وجود ندارد بعد از ۴۰ سال از انقلاب در شهر یاسوج مکان‌های تخصصی مثل فاطمیه و زینبیه نداریم باید ۵ تا ۶ مرکز برای تجمع زنان وجود داشته باشد که اصلاً یک مورد هم نیست.
 وی گفت: وقتی به محل تجمع بانوان بی‌توجهی می‌شود معلوم است در مسائل دیگر رسیدگی کمتری می‌شود و پیامد آن چه اتفاق‌هایی می‌افتد.
 حسینی تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به این استان و زنان و دختران محروم داشته باشد در حاشیه‌های شهرها آسیب‌های اجتماعی فراوان است و زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب هستند.
 امام جمعه یاسوج گفت: مشکل بزرگ در دیشموک که دیگر برای همه کشور روشن شده و باید دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی به آن‌ها توجه داشته باشد و محرومیت‌های زنان و دختران استان ما را ببینند.
 وی گفت: هر چند خدمات نظام جمهوری اسلامی اعجاب برانگیز است اما باید در این زمینه کار بیشتری شود.
 بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی معاونت امور بانوان استانداری، تعداد زنان بد سرپرست استان ۲ هزار و ۴۴۱ نفر و تعداد زنان بی سرپرست ۲۱ هزار و ۳۸ نفر است که در چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است.
 همچنین طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ ابیش ۴۹ درصد جمعیت استان یعنی معادل ۳۵۱ هزار و ۶۶۶ نفر زنان هستند.
رئیس جمهور ایران صبح روز (جمعه 9 مهر ماه 1400) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند و بر همین اساس معاونان و وزرا نیز از شامگاه پنجشنبه برای همراهی وی در سفر روز جمعه به استان آمده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صالح زاده
Iran, Islamic Republic of
ملاک نخبگی تو این استان چیه
چند نفر از این خانما واقعا فعالیت اجتماعی یا فرهنگی داشتند
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1