تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۳۹۵۵۵
در گفت و گو با کبنا مطرح شد؛

انتقادات رئیس ستاد حامیان ولایت «رئیسی» به انحصار در نحوه برگزاری نشست جوانان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور/ رخشا: اگر می‌خواهید از نخبگان استفاده کنید چرا جناح بندی می‌کنید/ با این همه تعریف تمجید از کلانتری پس چرا اجازه دادید برود؟ / چرا عده‌ای به نام جبهه خاصی فضای سیاسی استان را مصادره می‌کنند؟

۲۱
۵
انتقادات رئیس ستاد حامیان ولایت «رئیسی» به انحصار در نحوه برگزاری نشست جوانان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور/ رخشا: اگر می‌خواهید از نخبگان استفاده کنید چرا جناح بندی می‌کنید/ با این همه تعریف تمجید از کلانتری پس چرا اجازه دادید برود؟ / چرا عده‌ای به نام جبهه خاصی فضای سیاسی استان را مصادره می‌کنند؟
کبنا ؛
 عموماً برگزاری جلسات، از جمله جلساتی با عنوان نشست‌های سیاسی، شکل تشریفاتی به خود گرفته و خالی از نقد، به چالش کشیدن مسائل و مشکلات، به تعریف و تمجید مدیران از یکدیگر می‌گذرد. این روند در همه جریان‌های سیاسی به همین شکل است و تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست، هر چند که اصولگرایان عموماً در لفظ خود را از دایره تشریفات بیرون می‌دانند، و مدعی هستند در دوره سیاسی جدید شاهد تغییر و تحولات خواهیم بود، ولی مشخص نیست که این تغییر و تحولات از کجا و از چه چیزی شروع می‌شود؟ گویا فقط جای افراد عوض شده است. فرایند برگزاری جلسات به شکلی است که به گونه‌ای میهمانی رسمی و تشریفاتی بیشتر شبیه است. گویا مسئولان وقت مهمی که بیت المال و مربوط به مردم است را صرف می‌کنند برای اینکه به تشریفاتی‌ترین موضوعات برسند. اینکه چرا در این جلسات پرسش و پاسخی صورت نمی‌گیرد و عده‌ای جای نخبگان واقعی را گرفته‌اند و به دنبال گرفتن امتیاز برای منافع شخصی خود هستند، انتقاد و گلایه گروهی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید:
 
دیدار جوانان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور / مجتبی شریعتی: مدیران آینده باید دارای عدم انحرافات اخلاقی، مالی و فکری باشند / آقای احمدزاده مراقب نفوذ فرصت‌طلبان باشید / مدبرمقدم: فرمانده مبارزه با فساد را به استان برگردانید / هدایت‌خواه را وزیر آموزش و پرورش کنید

به گزارش کبنا، جلسه نشست جوانان و نخبگان استان کهگیلویه  و بویراحمد در حالی با حضور وزیر کشور و استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که حواشی متعددی را به دنبال داشت، کبنا نیوز در این رابطه با حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا از مسئولان ستاد انتخاباتی رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا با بیان اینکه «دعوت از نخبگان بر اساس عدالت نبود، بلکه انتخاب افراد برای حضور در مراسم تودیع و معارفه کاملاً طیفی و جناحی بود»، از رویه برگزارکنندگان این مراسم انتقاد کرده و گفت: هدف این است که از پتانسیل و ظرفیت و تخصص افراد استفاده کنیم. متاسفانه برخی دوستان با طایفه گرایی و باندبازی در استانی کوچک، کاری می‌کنند که نخبگان و کسانی که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی حرفی برای گفتن دارند، آسیب ببینند. دیروز جلسه‌ای که سردار عالی رتبه و وزیر کشور وارد استان محروم کهگیلویه و بویراحمد شد، رفتارهایی در جلسه تودیع و معارفه شد که شایسته نبود. در وهله اول تعریف و تمجیدها از استاندار طوری بود که سؤال ما این است پس چرا تغییر می‌دهید؟ بگویید نروند!
 حجت الاسلام رخشا اظهار کرد: از طرفی رویه برگزاری جلسه به شکلی بود که چند آدم قلدر، از گروه خاص و نمایندگان خاصی استاندار جدید را دوره کرده و اجازه نمی‌دادند کسی نزدیک شود و بطور کلی هیچ فضای تعامل و گفت و شنود وجود نداشت. جلسه‌ای که مربوط به نخبگان بود، رئیس کانون نخبگان استان کجای این جلسه بود؟ آیا در این جلسه حضور داشتند و دعوت شدند؟
حجت الاسلام رخشا گفت: اینکه هر کسی از هر طریقی به نماینده وصل شود و بخاطر منافع شخصی‌اش هر کاری دوست دارد بکند و مردم هم این ذلت را باید بپذیرند، شایسته نیست. اگر می‌خواهند از نخبگان استفاده کنند چرا جناح بندی می‌کنند؟ اگر می‌خواهند واقعاً از فکر نخبگان استفاده کنند از همه گروه‌ها و جناح‌ها و اقوام استفاده کنند و از انها هم برای شرکت در جلسه دعوت کنند، در حالی که اینطور نبود.
مسئول یکی از ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تریبون باید آزاد باشد و افراد از مشکلات استان بگویند. دلیل ندارد بخاطر اینکه نماینده‌ای می‌خواهد وارد مجلس شود، از همین الان به این و آن باج بدهد و فردا روز هم از این روال استفاده کند و وارد مجلس شود.
وی گفت: اینکه از مردم به عنوان پله‌ای استفاده کنند برای رسیدن به چیزی که می‌خواهند در خور شأن مردم استان ما نیست.
اگر کسی تخصصی و برنامه‌ای دارد، وقتی مقام کشوری وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، باید با هر نگاهی مشکلات و محرومیت‌ها و معضلات گفته شود.
حجت الاسلام رخشا اظهار کرد: دیروز در جلسه عده‌ای از دوستان با سردمداری عده‌ای، و یک نماینده‌ای هم که تصورش این است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جوانان نخبه در سیطره او است، چنین رفتارهایی را کرده، در حالی که  این افراد سلیقه‌ای و با نگاه جناحی انتخاب شده‌اند و هیچ ملاک و مبنای نخبه‌گی در کار نبوده است. با این شرایط هیچ پیشرفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد حاصل نمی‌شود.
وی گفت: ما باید کاری کنیم که از گروه‌های سیاسی و با هر نگاهی برای پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرافت
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
عالی فرمودی
,وحید
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات همش زیر سر ارمان بیگلری است که هر چه ادم نخبه در جریان ندای وحدت بود همه از رفتارهای او خسته شده اند وداره با ابروی این جریان بازی می کند
هدایت خواه را بدبخت کرد روشنفکر را هم بدبخت می کند فقط داره از افرادی باج میگیره
ارمان بیگلری فقط داره برای خودش جا باز میکند یه چند صباح دیگه هم قهر میکنه تا خودش را عزیز کند این شگردش است
Iran, Islamic Republic of
جوانان و نخبگان!!!!
Romania
عالی بوددرودبراین روحانی شجاع ونترس
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
اقای منتقد شما که تشریف اوردین در حیاط بودین چرا رفتین و نموندین منتقد باشید.

یعنی شما نخبه اید؟
افسوس و هزار افسوس که همه مطالبه گر شدن اما عاری از انصاف
Romania
حمایت ولایت رئیسی دیگه چه صیغه ایی هستش
منم رئیس حامیان بازاریان رئیسی هستم
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
Romania
اینگار قاسم سلیمانی یا سید حسن نصرالله هست کسی بخواهد ترورش کنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
رخشاپست می خواد
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
منظور اغا روشنفکر نماینده مارگون هستش...
باوی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز روحانی
متولی و مجری جلسه جوانان و نخبگان، جناب آقای حاج آرمان بیگلری بودند که مشاور و دستیار جناب آقای روشنفکر بودند، چرا اینگونه صحبت می کنید؟
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
می گن وقتی که برگزار کننده جلسه حاج آرمان است، چرا دیگران را متهم می کنید؟
ا-
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طور هست -این همه جوان تحصیل کرده و شایسته داریم از انها استفاده نمیشود -ولی کسانیکه هیچگونه علم اگاهی از وضعیت مملکت ندارند فقط از روی طایفه و باند بازی تا اینجا اومدند میخان برا این استان تصمیم بگیرن
Iran, Islamic Republic of
جوان که چه عرض کنم!!!
آقایان اول بفرمایید منظور از جوانان دقیقا چه سنی مد نظر است؟
یعنی کسی که شانزده سال پیش در دولت احمدی‌نژاد در سن ۳۵ سالگی جز جوانان خود را معرفی می‌کرد الان هم جوانان محسوب میشه؟!!!
این آقایان که در جلسه بودن فقط به میانگین سنی توجه کنید دقیقا بالای ۴۰ سال بود!!!
خودشون از اینکه بعنوان جوان در این جلسه حضور پیدا کردند انصافشون درد نگرفت؟؟؟
و جوانان نخبه زیر ۳۰ سال یعنی به معنی جوان واقعی نخبه و فعال سیاسی امثال مهندس درفشی_ دکتر یاری_ مهندس علیپور _مهندس ضامن فرها و....چرا نباید باشند؟
صرفا چون این نشست سلیقه ای و جریانی بود جای افراد شاخص نبود که جناب استاندار باید در شروع احساس خطر کند.
این استان تنها ضعف فکری و سلیقه ای دارد و تا زمانی که افرادی که فاقد اندیشه و فکر پاک و ناب هستند تصمیم گیرنده هستند قطعا در رتبه اول محرومیت بسر می‌بریم

انشاالله جوانان بالای ۴۰ سال ما به راه راست هدایت شوند
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین روستای شهرستان گچساران وبزرگترین روستای استان که رای به اقای ریس جمهور محترم جناب اقای ریسی رای دادند که ماخوشحال وافتخار میکنیم که به اقای ریسی رای دادیم وروستای دیل بزگتزیت روسای که بیست شش شهید ودها جانباز وسه ازاده ودونماینده به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم نموده ودارای نخبگان وتحصیلکرده زیاد داشته هماننده یکی از روستاهای کوچک که به صد خانوار نمیرسد چند نفررا دعوت بکردند برای تودیع معارفه استاندار ودیدار با وزیر محترم کشور وهمراهان نمیدانیم که برنامه ریز شهرستان گچساران حداقل از خانواده محترم شهدا وایثارگران دونفر را دعوت بکردند مردم روستای دیل اکثرا اقای احمد زاده را میشناسند واحترام برای ایشان قایل هستند وما ایشان را برادر خود میدانیم واز خداوند منان ازروی سلامتی وسربلندی برای ایشان داریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اگر استاندار یا نماینده تحویلش می‌گرفت قطعا انتقاد نمی‌کرد
علمی
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم تعریف نخبه چیست در این استان ، شخصی ۱۲ سال در یکی از بهترین دانشگاههای دولتی کشور درس خوانده موارد متعددی مسئولیت های موفق و بلا استثنا صعودی داشته در طول بیست سال خدمت در مجامع هلمی متعددی در سرار کشور سخنران کرده مقالات متعدد داخلی و خارجی وهمیشه از بهترین نیروههای دانشگاه بوده ولی تا حالا در یکی از این جلسات که بقولی برای نخبگان تشکیل میشه دعوت نشده در همین جلسه بفرمایین چند تحصیلکرده دکترا حصور داشت؟ چند نفر مخترع ، چند نفر کارآفرین و حتی نخبه فرهنگی حضور داشت لطفا لیست دهید تا وزیر محترم کشور و استاندار محترم استان سطح و تراز نخبگان استان دستش بیاد، من درخواست میکنم یک انسان خیر خواه لیست افراد phdو متخصص پزشکی استان و مخترعین را خدمت استاندار محترم استان ارائه نماید
بنطر میرسه بدترین شیوه معرفی ظرفیت های انسانی استان بوده است از نمایندگان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی استان توقع بیشتری می رود
Iran, Islamic Republic of
این جناب ارمان بیگلری
ادم فکر میکنه تو قرن اول هجری داره با کاروانی از شام میره عربستان...نخبه ها اونایی هستن که بدون امتیاز و رانت رفتن دانشگاه درست و حسابی درس خوندن و الان هم بیکارن.هر کی از راه میرسه یه دسته راه میندازه میگه نخبه م.
معلم
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار اگر واقعا میخاد حرف نخبگان را بشنود از مدارج علمی ، اساتید دانشگاه، مخترعین، شرکت های دانش بنیان، مدیرانی که در این سالها از استان فراری دادن ، روحانیون،و تشکل های دانشجویی دعوت کن ، نه اینکه یه همچو جمعی بگه نخبه با این توهین به استاندار و استانه ، عزیزان نخبه کجا بود خواهشا دگه بیشتر از این با یرنوشت این استان بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
من هم چهار موردنخبه می شناسم چطور اطلاع پیدا نکردند..وشک ندارم خیلی از نخبگان بی اطلاع هستند.خدا بزرگه.فقط میدونم بار کج به منزل نمیرسد.
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای بیکلری این متنی که نوشتید معنای خوبی ندارد این یک نوع بی احترامی است
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1