تاریخ انتشار
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۳۹۳۸۶
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دولت رئیسی در یک ماه به اندازه یکسال دولت روحانی تحویل ایجاد کردند / پشت پرده تحریف ارزش‌های دفاع مقدس

۱
۰
دولت رئیسی در یک ماه به اندازه یکسال دولت روحانی تحویل ایجاد کردند
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. هفته دفاع مقدس موضوع اصلی خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرهای لنده، یاسوج و پاتاوه بود.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه لنده گفت: تحریف دفاع مقدس نشان از دست‌های پشت پرده‌ای است که می‌خواهند کار بزرگ رزمندگان اسلام را کوچک بشمارند و حتی کاری کنند که جانفشانی ها را نیز خیانت معرفی کنند.
 دست‌های پشت پرده علیه ارزش‌های دفاع مقدس

حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان (عج) باشد.
 وی گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه یکی از نیازمندی‌های مهم در بطن خانواده و جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 امام جمعه لنده تصریح کرد: یکی از مهمترین علت‌های نابهنجاری‌ها در جامعه آسیب دیدن گوهره حیا در جامعه است و همین امر نیز باعث بی بندوباری می‌شود.
 وی تاکیدکرد: دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی برکات ارزشمندی را به همراه داشته است که مهترین دستاورد گام اول انقلاب بود و در گام دوم نیز باید با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس نسبت به اجرایی کردن گام دوم انقلاب گام‌های اساسی برداریم.
 محمودی اصل گفت: تحریف دفاع مقدس نشان از دست‌های پشت پرده‌ای است که می‌خواهند کار بزرگ رزمندگان اسلام را کوچک بشمارند و حتی کاری کنند که جانفشانی ها را نیز خیانت معرفی کنند.
 وی گفت: خنثی کردن تجربیات رزمندگان برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب یک نمونه از تحریف‌هایی است که دشمنان دنبال می‌کنند که یک نمونه آن بحث چگونگی آغاز جنگ ایران و عراق است و با طرح همین شبهات به دنبال اجرایی کردن مقاصد شوم خود هستند.
 امام جمعه لنده گفت: در فرهنگ تشیع شهادت طلبی به عنوان یک فرهنگ و روحیه مهم محسوب می‌شود که دشمنان همواره به دنبال تحریف این مساله هستند که هوشیاری خانواده‌ها را می‌طلبد.
 وی گفت: آغاز ماه مهر وبازگشایی مدارس را به همه دانشجویان و دانش دوستان تبریک می گوییم و همه باید برای تعالی اندیشه‌های دینی و توجه به علم اندوزی باید به فراموشی سپرده نشود و آموزش‌ها در دوران کرونا از طریق مجازی دنبال شده است.
 محمودی اصل تاکید کرد: امیدواریم شرایط در چندماه آینده عادی شود تا دانش آموزان بتوانند در کلاس‌های درس حاضر شوند که از تلاش همه معلمین و زحمتکشان حوزه علم قدردانی می‌کنیم.
 وی گفت: اربعین حسینی، امسال با توجه به چالش کرونا باعث کاهش جمعیت برای پیاده‌روی شد ولی مردم عراق به خوبی این مسیر نورانی را با حضور باشکوه خود اجرایی کردند.
 امام جمعه لنده گفت: دشمنان از شعار "لبیک یاحسین" و "حب الحسین یجمعنا" می‌ترسند و باید همه ما در کشور نسبت به این عزاداری‌ها را با محوریت فضای مجازی و حقیقی اجرایی کنند.
 وی گفت: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل نشانگر اقتدار ایران و بیان مواضع مقتدرانه و بیان کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.
 خطیب جمعه لنده گفت: عضویت ایران در اجلاس شانگهای فصل نوینی در ارتباط به کشورهای منطقه است که بزرگترین اقدام در جهت دور زدن تحریم‌ها به یکی از بزرگترین پیمان‌های بزرگ جهان ورود کرد و برتحریم ها و فشارهای آمریکا سربلند بیرون آمد.
 
 امیدواری به هماهنگی 3 قوه در فسادزدایی 

امام جمعه پاتاوه گفت: دولت انقلابی و ولایی آیت‌الله رئیسی در مدت یک ماه به اندازه یکسال دولت روحانی تحول اقتصادی، سیاسی، بهداشتی اجتماعی، اقدام و ایجاد کردند.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیادت ظهر امروز (جمعه دوم مهرماه 1400) در خطبه‌های نماز این هفته که در مصلای امام هادی علیه السلام اقامه شد به موضوع تقوا و درمان دردهای جامعه توسط امامین حسنین علیهما السلام و از لسان مبارک امام علی (ع) اشاره و بیان داشت: تقوا داروی دردهای جسمی، روحی و معنوی شما می‌باشد، زیرا محرمات و گناهان باعث بیماری‌های جسمی و معنوی است.
 امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با اشاره به اینکه هیچ دینی و مذهبی به اندازه دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری در خصوص علم و معنویت تاکید ننموده به هفته بازگشایی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به سخنان امام خمینی (رض) گریزی زد و اظهار داشت: اگر علم در یک قلب فاسد وارد شد در یک مغز فاسد از جهت اخلاق وارد شد ضررش بیشتر از نادانی است نادانی فقدان یک امر بزرگ است، دانش بدون اخلاق و معنویت بشر را به هلاکت می‌رساند.
خطیب جمعه پاتاوه از منظر قرآن کریم و انبیاء عظام و حضرات معصومین علیهم السلام اخلاق، تهذیب نفس را مقدم بر علم دانست و افزود: علم و معنویت به منزله دو بال پرواز و کمال انسان است علم همراه با معنویت برای بشریت مفید خواهد بود، دین جلوی علم را نمی‌گیرد بلکه به پیشرفت علم و دانش کمک می‌کند.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه با گرامیداشت 20 صفر اربعین حسینی راهپیمایی اربعین را تجلی همدلی برای ظهور عنوان و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور حضرت امام مهدی (عج) و تمدن سازی و الگوی ایثار شیعیان آن حضرت است.
 حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی نماز اقدام مهم و راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت انقلابی و قوه قضائیه برای کاهش فساد اقتصادی را یادآور شد و گفت: در چهارشنبه گذشته نمایندگان مجلس با رأی قاطع طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کردند.
 وی گفت: دولت انقلابی و ولایی آیت‌الله رئیسی در مدت یک ماه به اندازه یکسال دولت روحانی تحول اقتصادی، سیاسی، بهداشتی اجتماعی، اقدام و ایجاد کردند.
 سیادت اقدامات سه گانه سه قوه را برشمرد و بیان کرد: حذف امضاهای طلایی-برگ سبز خودرو و سند مالکیت محسوب می‌شود بعلاوه انتشار صورتحساب شرکت‌های دولتی، گام بزرگ در راه شفافیت و فسادزایی است لذا هر سه اقدام مهم موانع تولید و اشتغال را از بین می‌برد.
 امام جمعه در فراز پایانی خطبه‌ها به پیامدهای بزرگ جهانی نابودی تروریست‌های مزدور آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیست در کردستان عراق گریزی زد و عنوان کرد: دفاع پیش دستانه، راهبرد ایران انقلابی در مقابله با تروریست‌ها توسط نیروهای مسلح ویژه سپاه پاسداران سرافراز که در دفاع مشروع یکی از مفاهیم نسبتآ جدیدی است.
 سیادت افزود: هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی که باید با مزدوران خود از منطقه اخراج شوند و به حول و قوه الهی افول و شکست همه جانبه آنها قطعی است.
    
دفاع از حرم با الگوبرداری از دفاع مقدس بود



حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک امام جمعه موقت یاسوج
گفت: توانمندی‌های دفاعی زیادی با دفاع مقدس ایجاد شد با اینکه تحریم بود به توانمندی‌های بسیاری در زمین دریا و هوا دست یافتیم.
حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: دو سالی هست که آموزش در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و کرونا اجازه نداده که تعلیم و تربیت به صورت حضوری باشد که لازم است امسال آموزش و پرورش معلمان و خانواده‌ها در امر آموزش تلاش بیشتری کنند.
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: امید است با واکسیناسیون دوباره شاهد حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باشیم و نشاط و شادابی را در فضای آموزشی همراه با تعلیم و تربیت مشاهده کنیم.
 وی افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم این ایام را تسلیت می‌گوییم و در ادامه اظهار داشت: بازگشت عارفانه حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) و سایر اسرای کربلا هستیم آن شخصیت بزرگ نقش ارزنده‌ای در تبیین جریان عاشورا داشت.
 حکمتی‌نیک گفت: نهضت امام حسین دو رکن خون و پیام دارد رکن خون در وسط میدان توسط امام و یارانش در دشت کربلا صورت گرفت اما رکن مهم توسط عقیله بنی هاشم در گذر زمان به ما منتقل شد و آن را حضرت زینب به زیبایی ایجاد کرد.
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: جریان پیاده روی اربعین تحت تأثیر کرونا قرار گرفته که امیدواریم با رفع این مشکل زائرین دوباره در این حرکت بزرگ شرکت کرده و پازل شکل گیری تمدن نوین اسلامی تکمیل شود.
 وی در ادامه گفت: در هفته دفاع مقدس هستیم که شهدای بزرگی را تقدیم کردیم یاد همه شهدای ایران اسلامی را از شهدای دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت گرامی می‌داریم در خصوص دفاع مقدس نکته اول اینکه دفاع مقدس نبردی نامتقارن بود که با تأسی از محرم و عاشورا در کشور اتفاق افتاد اصحاب امام حسین با ۷۲ نفر در برابر لشکر یزیدیان ایستادند و در دفاع مقدس نیز چنین اتفاقی افتاد در یک طرف قضیه حزب بعث عراق به همراه همه کشورهای غربی تسلیحات آنها و کشورهای عربی و دلارها و دینارهای آنها بود و در طرف دیگر نظام اسلامی تنهای تنها قرار داشت.
 حکمتی‌نیک گفت: در دوره‌ای که ارتش وجود نداشت و سپاه و بسیج به انسجام نرسیده بود با درایت و هوشمندی امام و با حضور اقشار مختلف افتخار بزرگ ایجاد شد جنگ برای هر کشوری تهدید بود اما برای ما فرصت شد و دستاوردهای زیادی داشتیم جنگ برای ما یک نعمت بود از مهمترین دستاوردهای جنگ نهادینه شدن فرهنگ شهادت ایثار و ولایتمداری بود اگر جوانان ما آمادگی در برابر دشمن داشته و در رکاب حاج قاسم به دفاع از حرم می‌پردازند به دلیل الگو برداری از دفاع مقدس است.
 وی افزود: تجربیات ارزشمندی نصیب ما شد با همین تجربیات حاج قاسم را در جنگ نیابتی که تکفیری‌ها راه انداخته بودند پیروز کرد.
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: توانمندی‌های دفاعی زیادی با دفاع مقدس ایجاد شد با اینکه تحریم بود به توانمندی‌های بسیاری در زمین دریا و هوا دست یافتیم. 
وی بیان کرد: رشادت‌های دفاع مقدس بی نظیر بود نیروهای مسلح جنگ را اداره کردند و یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد. 
حکمتی‌نیک همچنین به تحلیلی از اوضاع فعلی افغانستان پرداخت و گفت: برخی‌ها می‌گویند طالبان منشأ داخلی داشته و برخی نیز منشاء آن را خارجی و برخی از کشورهای همسایه می‌دانند اما آنچه مهم است آمریکا برای رسیدن به اهداف خود تنها به بی‌ثبات کردن کشورها می‌اندیشد و به همین خاطر در کوس اختلافات قومی و مذهبی می‌دمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
کار چ کرده
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1