تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۳۹۲۲۴
اقدام شایسته خانواده شهید عوض پور در عفو و اصلاح ذات البین

ترویج فرهنگ عفو و گذشت در کهگیلویه و بویراحمد / ایثارِ یک خانواده شهید

۱
۰
ترویج فرهنگ عفو و گذشت در کهگیلویه و بویراحمد / ایثارِ یک خانواده شهید
کبنا ؛یک خانواده شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد، با الگوبرداری از ایثار و فداکاری های پدر خود، از خون خواهر خود گذشتند.
 چهاردهم مرداد ماه سال جاری، در حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر یاسوج، «زینب عوض پور» مستأجر این منزل مسکونی و کارمند اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان جان خود را بر اثر خطای ناشیانه صاحبخانه از دست داد. مرحومه زینب عوض پور فرزند سردار شهید فریدون عوض پور از رزمندگان دفاع مقدس در شهر لنده استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
به گزارش کبنا نیوز، در آئینی با حضور متنفذان، ریش سفیدان، امام جمعه، روحانیون، مسئولان شهرستانی و بزرگان ایل طیبی مراسم بخشش و اصلاح ذات البین در روستای مالشیخ زادگاه آن مرحومه در بخش مرکزی شهرستان لنده برگزار شد.
در این وحید عوض پور برادر مرحومه زینب عوض پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از حضور با شکوه علما، روحانیون، روسای ادارات و نهاد‌ها و متنفذان و بزرگان ایل طیبی گفت: شهدا راه نورانی را باز کردند و اگر بتوانیم به درستی در این مسیر حرکت کرده و استفاده کنیم، از گزند دشمنان حفظ شده و بیمه خواهیم بود.
عوض پوربا بیان اینکه عفو و بخشش بهترین و سودمندترین معامله با خداوند است، افزود: ما با تأسی از رشادت و فداکاری پدر شهیدمان و به منظور ترویج فرهنگ عفو وبخشش در جامعه از خون خواهرمان گذشتیم تا ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به درستی در جامعه نهادینه شود.
فرزند شهید عوض پور به صبر زینبی مادرش بعد از شهادت پدر شهیدش اشاره کرد و گفت: مادرم با تربیتی حسنه همچون دختری که الگویی مناسب و حسنه برای نسل امروز بوده را پرورش داده است و هم اکنون نیز از حق قانونی و شرعی خویش گذشت که مروج سنت حسنه عفو و بخشش در جامعه باشد.
وحید عوض پور در در ادامه با رشادت‌های ایل طیبی در طول چند دهه گذشته در عطوفت و مهربانی اشاره کرد و گفت: ایل طیبی همواره مرکز تمام رفتار‌های حسنه در راستای ترویج فرهنگ عفو و بخشش بودند و امروز ما نیز به عنوان عضو کوچکی از این ایل این سنت حسنه را اجرایی می‌کنیم تا اصالت و فرهنگ بخشش در جامعه نهادینه شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

عینال
Iran, Islamic Republic of
ایل طیبی
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1