کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت خبر داد

آتش کهگیلویه و بویراحمد را محاصره کرد / پیچاب باشت در آتش می‌سوزد

27 شهريور 1400 ساعت 0:28

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت گذر "اشکر" پیچاب از توابع شهرستان باشت از بعداز ظهر امروز (جمعه) طعمه حریق شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت گذر "اشکر" پیچاب از توابع شهرستان باشت از بعداز ظهر امروز (جمعه) طعمه حریق شده است.
 سید حمید حسینی جمعه شب در این باره، اظهار داشت: این آتش سوزی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز (جمعه) به دلیل نامعلومی شروع شده است.
 وی بیان کرد: نیروهای منابع طبیعی هم اکنون در کار اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت گذر پیچاب حضور دارند و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.
 حسینی ابراز کرد: یک فروند بالگرد جهت مشارکت در عملیات اطفای حریق و انتقال نیرو به منطقه سخت گذر پیچاب فردا (شنبه) به این شهرستان اعزام خواهد شد.
 وی با بیان اینکه برای مهار آتش منطقه سخت گذر "اشکر پیچاب" به نیروهای مردمی و متخصص برای اطفای حریق نیاز است گفت: همه دستگاه‌ها اجرایی شهرستان هم اکنون برای مهار آتش سوزی در حال آماده باش می‌باشند و فردا تعدادی از نیروهای اداری برای مهار آتش به این منطقه اعزام خواهند شد. 
حسینی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن پیچاب، مهار آتش در این منطقه با مشکل مواجه شده است.
 وی افزود: ۳۱۱ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان امسال طعمه حریق شده است.
 حسینی ابراز کرد: آتش سوزی‌های امسال در مناطق شابهرام و لار، گردن قلات، گوهرگان و کوه‌های بوستان رخ داده است.
 حسینی گفت: ۱۳ قرقبان و دیده بان کارحفاظت از عرصه‌های ملی این شهرستان را بر عهده دارند.
 پوشش گیاهی محل آتش سوزی در این منطقه مراتع و درختان بلوط، بادام و کیکم است. شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد. شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 


کد مطلب: 439133

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439133/آتش-کهگیلویه-بویراحمد-محاصره-پیچاب-باشت-می-سوزد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1