تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۳۸۴۲۹
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

مرگ 6 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
مرگ 6 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا جان ۶ کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (8 شهریور 1400) رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به علت بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری متاسفانه در ۲۴ ساعته گذشته بازهم ۶ نفر از هم استانی ها بر اثر ابتلا به بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۵۴ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان پناه افزود: مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونا در استان ۶۱۱ نفر است که از این تعداد ۲۹۰ نفر مبتلای قطعی و ۴۷ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتریزدان پناه اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱ هزار ۹۹۰ نفر بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.
وی با بیان انکه از ۶۳۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۱۸ درصد مثبت بوده است، ادامه داد: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پرشکی یاسوج مجموع تست‌های سریع در استان را ۱۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تست ۴۰ درصد مثبت اعلام شده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و چرام بوده است.
دکتر یزدان پناه علت افزایش مرگ و میر و همچنین مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را بی توجهی مردم این استان به دستورالعمل‌های بهداشتی، جدی نگرفتن خطر این بیماری و عادی انگاری آن در دانست و افزود: در صورت تداوم روند کنونی احتمال افزایش مرگ میر کرونایی به آمار دورقمی دور از ذهن نیست.
وی از مردم استان درخواست کرد با ماندن در خانه، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نرفتن به مکان‌های پرخطر و پر جمعیت، شرکت نکردن در اجتماعات و دورهمی‌ها حتی دور همی‌های خانوادگی، پرهیز از رفتن به سفر‌های غیر ضروری و مهمتر از همه رعایت صد درصدی دستور العمل‌های بهداشتی و جدی گرفت بیماری کرونا و خطر کشندگی آن، سلامت خود و دیگران را به خطر نینداخته و کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به این بیماران یاری کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

دیلی‌استار ۱۰ مالک ثروتمند باشگاه‌های فوتبال جهان را اعلام کرد که «منصور بن زاید» مالک ...
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
1