کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

۴۷ بیمار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش مراقبت های ویژه

2 شهريور 1400 ساعت 17:33

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (2 شهریور 1400) پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۲۱  بیمار در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری می باشند که ۲۸۸ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ هزار و ۲۰۵ نفر تاکنون بهبود یافته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۸۳۶ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت به ترتیب مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران  و دنا بود.
یزدان‌پناه تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی باید در راس امور خانواده ها قرار بگیرد. ساده انگاری و غفلت نسبت به این بیماری جز پشیمانی حاصل دیگری نخواهد داشت.
وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حضور نیافتن در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری کرونا تلاش نماییم تا شاهد  کاهش روند این بیماری ویروسی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم و طبق فراخوان جهت زدن واکسن خود اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تاکنون ۲۳۴ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد ۲۲۴ هزار و ۶۸۹ دُز معادل ۹۶ درصد این تعداد تزریق شده است و امروز نیز ۲۵ هزار دُز واکسن دریافت کرده ایم.

 


کد مطلب: 438202

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438202/۴۷-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد-بخش-مراقبت-های-ویژه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1