تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۳۷۶۷۵
۵۴۲ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در همین مدت واکسیناسیون نیز با تزریق ۵۲۸ هزار دوز واکسن رکورد زد

تاخت و تاز مرگبار کرونا

۰
کبنا ؛هر روز که جلوتر می‌رویم، میزان مبتلایان و فوتی‌ها نیز در حال افزایش است تا حدی که با جابه‌جا شدن مسمر آمارها به صورت روزانه مواجه هستیم، از طرفی  با ادامه موج‌شکنی‌های ویروس دلتا دیروز آمار فوتی‌های روزانه وزارت بهداشت از مرز 500 قربانی در روز عبور کرد. این نخستین بار در طول اپیدمی کووید19 است که مرگ و میر 542 بیمار کرونایی در طول یک شبانه روز در کشور ثبت می‌شود. از سوی دیگر نیز منحنی ابتلا با شیب تندی پیشروی می‌کند به طوری که هم اینک تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده در مرز 40 هزار بیمار تازه در روز قرار گرفته است. روز گذشته 39 هزار و 619 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 4 هزار و 102 نفر از آنها بستری شدند. تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نیز با بستری 6 هزار و 462 بیمار افزایش چشمگیری داشته است. در همین حال مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 15 میلیون و 661 هزار و 958 مورد رسیده است. دیروز نیز 528 هزار و 148 دوز واکسن در کشور تزریق شد،  البته همزمان با این مسأله، سازمان‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت و هلال احمر با افزایش مراکز واکسیناسیون و تسریع در روند تزریق واکسن، سعی دارند جمعیت بیشتری واکسینه شوند، اگرچه مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که بحران تهران همچنان پایدار و شرایط فراتر از قرمز است. این در حالی است که همزمان با ورود آخرین محموله واکسن به کشور، مرکز واکسیناسیون شرق تهران نیز افتتاح شد، متأسفانه در حال حاضر همه‌ شهرهای تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. به گفته فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران،  پایتخت همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهرهای استان تهران به صورت همگن در شرایط بحرانی هستند. دکتر علیرضا زالی در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون شرق تهران، گفت: ساختار چالاک اجرایی و خدماتی جمعیت هلال احمر که عمدتاً در مواقع بحران نقش‌آفرینی می‌کند از روزهای آغازین شیوع کرونا همراه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که همواره در بخش بهداشت، درمان، مشکلات مدنی و پیشگیری کنار وزارت بهداشت هستند.
 دوازدهمین محموله واکسن به کشور وارد شد
دوازدهمین محموله واکسن کرونا، تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر روز گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
به گزارش کبنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: دوازدهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع سریع به وزارت بهداشت تحویل داده شد. محمدحسن قوسیان مقدم گفت: در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُوز واکسن به کشور وارد شد. بنابراین در مجموع تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار دُوز واکسن کرونا توسط ۱۴ پرواز از سوی هلال احمر به کشور منتقل شده است.

ورود ۱۶ هزار دُز واکسن جدید به کهگیلویه و بویراحمد
محمدمهدی بانشی ورود ۱۶ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن کووید۱۹ از نوع سینوفارم به استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون جدید شامل تمامی کارکنان دادگستری و قضات همچنین تمامی کارکنان منابع طبیعی و سازمان جنگل‌های استان و اداره پست می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است
 وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۱۳۴ دُز واکسن تزریق شده گفت: تعداد کل افراد واکسینه شده نوبت اول ۱۱۴ هزار و ۲۳۱ نفر و افراد نوبت دوم ۲۷ هزار و ۷۵۵ نفر هستند.
این مسئول عنوان کرد: جمع کل افراد که تاکنون واکسن تزریق کرده‌اند ۱۴۱ هزار و ۹۸۶ دُز است. ضمن اینکه تعداد واکسن بدون پرت استان ۱۰ هزار و ۲۴۲ دُز است.
بانشی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده‌، افزود: تاکنون ۹۰ درصد واکسن برکت، ۸۲ درصد آسترازنکا، ۹۵.۵ سینوفارم و ۹۸.۴ درصد آسپوتنیک به گروه‌های هدف تزریق شده است.

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در گچساران
فرماندارگچساران از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی دراین شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تصمیم ستاد مبارزه با کرونا محدودیت تردد در سطح شهرستان گچساران از امروز اعمال شد.
علیرضا اتابک با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان اظهار کرد: آمار مبتلایان و بستری شدگان بیماران کرونایی در گچساران بالا است و صیانت از جان شهروندان از رسالت های بزرگ ما مسؤولان است.
فرماندار گچساران تصریح کرد:  با توجه به تذکرات و آگاهی سازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنوز عده‌ای از شهروندان  این دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
اتابک عنوان کرد: در راستای تصمیم ستاد مبارزه با کرونا گچساران محدودیت تردد در سطح شهرستان از امروز اعمال شد.
وی گفت: در همین راستا به غیر از تعطیلی آرامستان، تالارها، اماکن ورزشی و زمین های چمن، قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها و بوستان‌ها صنوف پرتردد با بررسی صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تعطیل می‌شوند.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد:  اعمال محدودیت تردد تا عادی شدن وضعیت شهرستان از قرمز کرونایی به نارنجی ادامه خواهد داشت.
اتابک بیان کرد: اکثر مردم شهرستان عادت به خرید با وسایل نقلیه شخصی خود را دارند، که این خود تردد را به مرکز شهر بالا برده بود.
وی افزود: در حال حاضر ورودی‌ها به مرکز شهر بسته شد تا از این حجم بالای تردد جلوگیری شود.
فرماندار گچساران اظهار کرد: در پیک قبلی با اجرای محدودیت تردد در سطح شهرستان طبق آمار بهداشت و درمان شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری های بیماران کرونایی بودیم.
اتابک اضافه کرد: امیدواریم تا شهروندان پروتکل ها را رعایت کرده و به جد از شرکت در تجمعات عزاداری و دورهمی ها خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1