تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۳۷۶۷۱
اولین جام نکونام و فصل بی‌جام فرهاد؛

فولاد فاتح جام حذفی شد

۱
۰
فولاد فاتح جام حذفی شد
کبنا ؛
تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست آورد و به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شد.
به گزارش کبنا، در چارچوب مرحله فینال رقابت‌های جام حذفی، تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان جواد نکونام در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را برای اولین بار بالای سر بردند. این اولین جام دوران مربی گری نکونام بود.
گزارش بازی
در دقایق ابتدایی بازی،‌ فولادی‌ها شروع بهتری نسبت به استقلال داشتند و توانستند چند موقعیت خوب ایجاد کنند. در دقیقه ۵ بازی، لوسیانو پریرا، روی یک ضربه سر فرصت خوبی برای تهدید کردن دروازه استقلال داشت اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه استقلال مقداری به جلو کشیده شد و سعی کرد موقعیت‌هایی برای خود دست و پا کند اما نتوانست فرصت خطرناکی را ایجا کند. بازی دو تیم استقلال و فولاد در اواسط نیمه اول بیش‌تر در میانه میدان جریان داشت و شاگردان جواد نکونام و فرهاد مجیدی نتوانستند روی دروازه‌های یکدیگر موقعیت خاصی را ایجاد کنند. در دقیقه ۲۹ بازی، مهدی قایدی روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان فولاد، در محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه شوت قایدی را مدافعان فولاد توانستند دفع کنند. پس از توقف سه‌ دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، بازیکنان دو تیم نتوانستند در امر موقعیت‌سازی موفق عمل کنند و با گردش توپ در میانه میدان و مدیریت بازی توسط شاگردان جواد نکونام، نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. پیش از آغاز این بازی، به برادر مدافع حرم، شهید حججی مدال افتخار اهدا شد. هم‌چنین در استادیوم نقش جهان حدود ۳۰ تماشاگر روی صندلی نشسته‌اند و بازی را تماشا می‌کنند.

در نیمه دوم استقلالی‌ها بازی را هجومی‌تر نسبت به نیمه اول آغاز کردند و با حضور در نیمه زمین فولاد سعی داشتند روی مدافعان شاگردان نکونام فشار وارد کنند. پس از آن بازی شکل درگیرانه بیش‌تری به خود گرفت و توپ بیشتر در میانه در جریان داشت. در این بین شاگردان نکونام با پاس‌کاری‌های متعدد سعی داشتند به نوعی بازی را مدیریت کنند. با گذشت ۷۰ دقیقه از مسابقه، توپی از خط دروازه عبور نکرد و در این میان، شاگردان مجیدی تلاش زیادی داشتند تا بتوانند دروازه فولاد را تهدید کند اما تلاش آن‌ها ثمری نداشت. پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۷۵، لوسیانو پریرا در دقیقه ۷۹، روی ارسال وحید حیدریه از سمت چپ نیمه زمین استقلال موقعیت خطرناکی برای فولاد ایجاد کرد اما ضربه سر پریرا با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. فولادی‌ها در دقیقه ۸۷ فرصت خوبی برای گشودن دروازه استقلال داشتند اما ضربه سر فرشاد احمد زاده در محوطه جریمه آبی‌پوشان با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. در این صحنه حضور رشید مظاهری و موقعیت‌گیری این دروازه‌بان تاثیر قابل توجهی در باقی ماندن نتیجه تساوی داشت. در پایان ۹۰ دقیقه، دو تیم نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند و با سوت داور به نشان پایان بازی، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.
در دقیقه 95 ضربه ایستگاهی پاتوسی از گوشه سمت راست پشت محوطه جریمه استقلال از بالای دروازه ابن تیم عبور کرد. دو دقیقه بعد در موقعیت ضد حمله تیم فولاد پاس ساسان انصاری به بازیکن فولاد نرسید و رشید مظاهری توپ را جمع کرد. در ادامه پاس بابک مرادی با عبور از داور به مسعود ریگی رسید اما شوت وی به شکل خطرناکی از بالای دروازه مرادیان گذشت. در دقیقه 110 روی پاس مهدی قائدی توپ به ارسلان مطهری رسید اما ضربه وی به تور کنار دروازه مرادیان برخورد کرد. در دقیقه 120 این مسابقه محسن فروزان برای ضربات پنالتی به جای احسان مرادیان وارد زمین شد. شوت بد ارسلان مطهری آخرین موقعیت تیم ها روی دروازه بود و بازی در 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود.
پنالتی ها
استقلال: غفوری (گل)، اسماعیلی (از دست داد)، مهدی پور (گل)، شجاعیان (از دست داد)
فولاد: موسوی (گل)، نیک نفس (گل)، انصاری (گل)، عبدالله زاده (گل)
ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، مهدی‌ قایدی، وریا غفوری، متین کریم‌زاده، سبحان خاقانی و آرش رضاوند
ترکیب فولاد: احسان مرادیان، شاه‌عباسی، موسی کولیبالی، سعادت حردانی، وحید حیدریه، زبیر نیک نفس، محمد آبشک، فرشاد احمدزاده، آیاندا پاتوسی، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا
فولاد فاتح جام حذفی شد

فولاد فاتح جام حذفی شد

فولاد فاتح جام حذفی شد

فولاد فاتح جام حذفی شد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
افرین برشما
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1