کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان مجلس انقلابی با پرواز اختصاصی!

2 مرداد 1400 ساعت 20:13

. محمدرضا پورابراهیمی افزود: ما نمایندگان ملت هستیم و هرگز معتقد به تبعیض میان مردم و وکلای آنها نیستیم؛ بنابراین نسبت به این موضوع اعتراض کردیم. سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد نیز در صفحه شخصی خود در واکنش به این موضوع نوشت: دیشب در پرواز اختصاصی! به همراه مردم عزیز به مقصد حوزه انتخابیه‌ام «مشهد مقدس» با سه ساعت تأخیر. و حکایت معروف «خسن و خسین هر سه دختران معاویه هستند»! در روز عرفه در حرم مطهر رضوی دعاگوی شما خواهم بود.


 مجلس انقلابی هم معنا شد! همان انقلابی‌هایی که در طول دولت روحانی و مجلس دهم با هر شایعه‌ای درباره آغاز به کار پروژه جدید یا ارائه تسهیلات قانونی به افراد حقوقی فریاد وااسلاما سر می‌دادند و از سیاه‌نمایی درباره اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دریغ نداشتند، اکنون چهره واقعی خود را نمایان کردند. سفر با پرواز اختصاصی به عتبات‌عالیات به همراه خانواده! اگر چه به این سفر نرفتند، اما دهان به انتقاد از مجلس برای برنامه‌ریزی این سفر باز نکردند. نکته قابل تأمل آنجا بود که این نمایندگان مدعی می‌شوند از اختصاصی بودن سفر اطلاع نداشتند! در اذهان بسیاری هست که پورابراهیمی نماینده‌ای که نامش در لیست مسافران پرواز اختصاصی به عراق بود، چندی قبل چنین گفته بود: «امروز مهم‌ترین مطالبه مردم این است که مسئولان با وحدت، انسجام و همدلی دست‌به‌دست هم دهند و برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم که از ملموس‌ترین خواسته‌های آن‌هاست، گام بردارند.» همدلی مورد نظر این نماینده انقلابی سفر با هواپیمای اختصاصی به عراق و پس از لغو آن سفر به مشهد است؟! آیا نمایندگان مجلسی که خود را انقلابی می‌نامند، نمی‌دانستند سفر به خوزستان برای بررسی مشکلات این استان و آرامش بخشیدن به مردم این استان خوزستان ضروری‌تر از سفر به مشهد و عراق بود!
 ماجرا چه بود؟
آرمان ملی نوشت:سفر خانوادگی سه نماینده مجلس به عراق موضوعی بود که سبب انتقاداتی در کشور شد. ماجرا از انتشار بخشی از نامه معاونت اجرایی مجلس خطاب به دهقانی فیروزآبادی مدیرکل امور مجلس وزارت خارجه در فضای مجازی آغاز شد که در آن تصریح شده بود محمدرضا پوابراهیمی به‌عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی، محمدرضا رضایی کوچی به‌عنوان رئیس کمیسیون عمران و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به‌عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق به اتفاق اعضای خانواده با پرواز اختصاصی به منطور زیارت عتبات‌عالیات به عراق عزیمت خواهند کرد. زمان آغاز این سفر 26 تیر و بازگشت آن اول مرداد ذکر شده بود. این سفر از آن جهت خبرساز شد که کشور در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد چنانکه از یک‌سو بحران کرونا که سلامت مردم را به خطر انداخته و از سوی دیگر با توجه به اعتراضات خوزستان و سایر شهرها انتظار این بود که نمایندگان مجلس به چاره‌اندیشی بپردازند و سفر در این ایام توجیه نداشت. ضمن اینکه باتوجه به وضعیت اقتصادی خانوارهای ایرانی سفر با هواپیمای اختصاصی که نیازمند بودجه زیادی است، این تصور را در اذهان پدید آورد که دغدغه معیشت مردم برای نمایندگان معنایی ندارد و به‌دنبال استفاده از موقعیت‌های این‌چنینی مانند سفر به عراق با پرواز اختصاصی هستند.



 بلیت نبود، رفتیم مشهد!
ظاهراً این سه نماینده باتوجه به اعتراض‌های صورت گرفته از انجام این سفر خودداری کردند، اما به‌طور طبیعی به‌عنوان فاصله میان گفتار و کردار در پرونده مجلس یازدهم ثبت خواهد شد. زمانی که از کوچی درباره این سفر سؤال شد، از انکار آن خودداری کرد و گفت: «قرار بود در روز عرفه با سفر به عتبات‌عالیات در مراسم روز عرفه کربلا حضور پیدا کنیم. دو شب گذشته نیز متوجه شدیم بلیت هنوز برای سفر فراهم نشده و باتوجه به شلوغی سفرها تا دو شب گذشته بلیت پرواز عادی برای ما پیدا نشد. بنا بود با پرواز سیستمی سفر کنیم و حرفی از پرواز خصوصی و تشریفات وجود نداشت؛ زمانی که به فرودگاه رفتیم و مراجعه کردیم به ما گفتند پرواز اختصاصی است و با تشریفات انجام می‌شود که ما مخالفت و مقاومت کردیم و نهایتاً سفر لغو شد و شبانه با پرواز عادی به مشهد رفتیم.» رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: «اساساً انتشار چنین خبری و سفر ما به عتبات‌عالیات صحیح نیست و همان شب ما با سایر نمایندگان سفر را لغو کردیم؛ چراکه خبری از پرواز خصوصی و تشریفات این‌چنینی نداشتیم؛ لذا چون موافق چنین اقدامی نبودیم سفر را لغو کردیم.» تناقض در اظهارات کوچی نمایان است چنانکه از یک‌سو می‌گوید با پرواز عادی به مشهد رفتند و اما به این سؤال پاسخ نداده است که چگونه توانستند با توجه به حجم انبوه متقاضیان سفر به مشهد در روز عرفه بلیت تهیه کرده و به مشهد رفتند.
 پرواز اختصاصی دیگه چیه؟!
دو نماینده دیگر که از اساس خود را بی‌خبر از پرواز اختصاصی نشان دادند چنانکه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس گفت: ما اساساً اطلاعی از پرواز خصوصی خود نداشتیم و به محض مطلع شدن از این پرواز سفر را لغو کرده و بازگشتیم. محمدرضا پورابراهیمی افزود: ما نمایندگان ملت هستیم و هرگز معتقد به تبعیض میان مردم و وکلای آنها نیستیم؛ بنابراین نسبت به این موضوع اعتراض کردیم. سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد نیز در صفحه شخصی خود در واکنش به این موضوع نوشت: دیشب در پرواز اختصاصی! به همراه مردم عزیز به مقصد حوزه انتخابیه‌ام «مشهد مقدس» با سه ساعت تأخیر. و حکایت معروف «خسن و خسین هر سه دختران معاویه هستند»! در روز عرفه در حرم مطهر رضوی دعاگوی شما خواهم بود.
 


کد مطلب: 437123

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437123/نمایندگان-مجلس-انقلابی-پرواز-اختصاصی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1