تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۳۶۸۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

ورود قطعی كرونای هندی در کهگیلویه و بویراحمد / علائم کرونای هندی

۰
ورود قطعی كرونای هندی در کهگیلویه و بویراحمد / علائم کرونای هندی
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 708 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست داده اند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (22 تیرماه 1400) پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 205 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 80 نفر مبتلای قطعی و 12 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 50 هزار و 796  نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی بیان کرد: از 635 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود 39 درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و از 296 نمونه رپید تست 14 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی بودند.
یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: در نمونه هاي گرفته شده از بيماران بستري در مركز بهداشتي درماني شهداي دولت آباد - بيمارستان شهيد جليل كه به آزمايشگاه يكي از استان هاي مجاور فرستاده شد تاييد ويروس كروناي هندي در بيماران شهرستان بويراحمد تاييد شد كه نشان دهنده ورود قطعي كروناي هندي ( دلتا) در استان  و گرفتاري درصدي از بيماران كرونايي به اين گونه جهش يافته ويروس كرونا مي باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به اينكه نشانه هاي كروناي دلتا مانند سرماخوردگي معمولي مي باشد لذا لازم است كسانيكه نشانه هاي سرماخوردگي را دارند به مراكز ١٦ ساعته در استان مراجعه نمايند. سرايت پذيري اين نوع ويروس خيلي زياد، كشندگي بيشتر و همه سنين را گرفتار مي كند. لذا از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواستاریم به منظور جلوگیری از گسترش کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی یادآور شد: چون کرونا در کمین همگان است نباید اجازه داد با سهل انگاری، ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد موج جدیدی از ابتلایان به ویروس کرونا در استان باشیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1