تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۴
در جریان آتش سوزی کوه‌های نارک و خامی انجام گرفت

انتقاد اتابک از خبر کبنا: «کسانی که با شلوار آتش خاموش کرده اند احتمالا در این طبیعت نیستند!» / از کسانی ضربه می‌خوریم که خودشان تا جهادآباد نیامدند که 4 تا عکس بگیرند!

۵
۱
انتقاد اتابک از خبر کبنا: «کسانی که با شلوار آتش خاموش کرده اند احتمالا در این طبیعت نیستند!» / از کسانی ضربه می‌خوریم که خودشان تا جهادآباد نیامدند که 4 تا عکس بگیرند!
کبنا ؛
علیرضا اتابک با انتقاد از خبر با عنوان «با شلوارهایمان آتش خاموش می کنیم / دمنده ها بنزین ندارند / بالگرد آبپاش کارآیی ندارد آقای استاندار! + فیلم» گفت: ما از کسانی ضربه می‌خوریم که تا جهادآباد نیامدند برای اینکه چهار تا عکس بگیرند! کسانی که با شلوارشان آتش خاموش کرده‌اند احتمالاً در این طبیعتی که ما هستیم نیستند!
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (21 تیرماه 1400) مهران گرجی از فعالان محیط زیست «که به همراه تعدادی از نیروهای مردمی تشکل سبزگامان از جمله جواد نارکی که همیشه در آتش سوزی‌های مراتع گچساران حضور فعال دلسوزانه و پدرانه دارد» در گفت و گو با ایلنا اظهارنظر کرده و گفت: «شب گذشته با تعدادی از داوطلبان محلی، مجبور شدیم با شلوارهای خودمان از پیش‌روی آتش جلوگیری کنیم. تعداد دستگاه‌های دَمنده که در اختیار ما برای جلوگیری از گسترش شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده خامی داده شد سه دستگاه بود که یکی از آنها را با خواهش و تمنا از اداره محیط زیست گرفتیم.»




آتش خاموش کن‌ها با شلوار در جایی که ما هستیم نیستند
این گفته‌ی فعال محیط زیستی و تیتر شدن آن در خبر کبنا نیوز با واکنش منفی فرماندار گچساران روبرو شده، علیرضا اتابک در این خصوص گفت: رسانه‌ها در شرایط کنونی باید به ما انرژی بدهند!
اتابک با بیان اینکه «اینجا همه طور امکاناتی وجود دارد!» اظهار کرد: کسانی که با شلوارشان آتش خاموش کرده‌اند احتمالاً در طبیعتی که ما هستیم، نیستند، چون ما می دانیم که الان کسی بدون دمنده اجازه ندارد بالا برود.
وی گفت: بی انصافی است که در دمای ۵۰ درجه، با امکانات کمی که وجود دارد و حتی پرواز بالگرد را با مشکل مواجه می‌کند، اینطور گفته شود. 
وی گفت: گرما آنقدر زیاد است که مهارکنندگان با مشکل مواجه شده‌اند.
اتابک اظهار کرد: تا الان بالای ۱۰۰۰ نفر نیرو جابجا کرده‌ایم، نباید با یک نفری فقط مصاحبه کنید که بگوید با شلوار آتش را خاموش کردیم!
اتابک در انتقاد از رسانه‌ها با بیان اینکه «ما از کسانی ضربه می‌خوریم که خودشان تا جهادآباد نیامدند برای اینکه چهار تا عکس بگیرند!» گفت: در ۴ نقطه شهر در این چند روزه آتش خاموش کردیم و مقابله کردیم، بخش عظیمی از کوه خامی، کوه نارک خاموش شده است.
اتابک تاکید کرد: شلوار و پارچه را دو بار که در آتش بزنند، از بین می‌رود، درست نیست که رسانه‌ها چنین موضوعی را مطرح کنند.
آقای فرماندار از درد دل‌ها ناراحت نشوید! مشکلات کماکان وجود دارند
گفته‌های فرماندار گچساران در حالی است که در کمال تأسف استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات کمبود تجهیزات و کمبود نیرو روبرو است. استانی که با یک درصد جمعیت، «بخش عظیمِ 10 درصدی» از منابع طبیعی کشور را دارا است آیا نباید ادارات محیط زیست و منابع طبیعی عریض و طویلی داشته باشد؟ نباید نیروی انسانی بیشتری بکار بگیرد؟ استانی که 10 درصد منابع طبیعی کشور را دارد آیا بهتر نیست به تعداد زیادی دمنده، تجهیزات از جمله لباس و کفش داشته باشد؟ چرا باید مردمی که دلشان برای این طبیعت می‌سوزد با هزینه شخصی، لباس و کفش، و با چند ترکه شاخه بادام به جنگ با آتش بروند؟ چرا باید البرز زارعی‌ها و دیگران در نبود لباس مناسب و امکانات جانشان را برای این طبیعت بدهند؟ آیا این مشکلات بخاطر کم کاری مدیران ما نبوده است؟ چرا باید شاهد هر بار آتش سوزی باشیم و هر بار هیچ مجرمی به قانون معرفی نمی‌شود؟
در کمال احترام نسبت به فرماندار گچساران که منصفانه فرماندار پای کاری است، ولی رسانه‌ها بارها اقدامات مدیران را تیتر کرده‌اند، اما مدیران انتظارات فراتری دارند، از طرفی به مدد تلفن و موبایل، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، نیازی نیست که خبرنگار به اندازه یک سورتی پرواز بالگرد که حداقل 20 میلیون تومان است هزینه روی دست بگذارد برای اینکه چند عکس بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی که در سال گذشته در آتش سوزی خنگ بنار و آتش سوزی خائیز حضور و تجربه داشته و می‌داند که بالگرد آبپاش اثر مثبتی در خاموش کردن آتش سوزی ندارد، درخواست بالگرد داده، آیا این درخواست به جز هزینه بر  بودن یا درخواست‌های تبلیغاتی معنای دیگری دارد؟
متاسفانه آقای اتابک درد دل در این حوزه زیاد است، برخی مدیران پای کار هستند و دلسوزانه کمک کرده‌اند و حتی اسمشان هم برده نمی‌شود، ولی متاسفانه برخی از مدیرانی که با کت و شلوار به بالای کوه فرا خوانده شده‌اند، با عینک دودی و ... عکس یادگاری از آنها گرفته می‌شود، برخی نیروها فقط برای عکس گرفتن می‌روند، احتمالاً تازه متوجه می‌شوند که جایشان آنجا نیست، به دلیل اینکه آتش خاموش کردن کار آسانی نیست!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بوشهری
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران از وحدت مردم بوشهر و نمایندگان با عرضه بوشهری یاد بگیرند که چگونه حق خود را از نفت و گاز و منابع آبی بگیرند
باوی
Iran, Islamic Republic of
زیاده خواهی نه سهم شما در سد کوثر و سد تازه تاسیس چشم شیر هیچ سهمی ندارید
Iran, Islamic Republic of
قلندری چرت و پرت زیاد می‌گه شاید دندوناش دوباره عفونت کرده و هزینه دندانپزشکی بالا
آقای اتابک شما بعنوان فرماندار فقط بگویید آتش خاموش شد یا نه !!!
آتش مثل مردم بیصدای گچساران نیست که هر چه دلتان می خواهد گزارش از وضعیت خوب اعتبارات و اجرای عملیات عمرانی و ... بدهید.
آتش با گزارش خاموش نمی شود.
آتش با حرف خاموش نمی شود.
یکلام آتش با مدیریت ضعیف خاموش نمی شود.
به فکر مردم باش و از آتش جهنم بترس که خدا از درون همه آگاه است.
ممو
Iran, Islamic Republic of
عدم مدیریت فرمانده میدان هست اگر در جنگ فرمانده تاکتیک بلد نباشه قطعا شکست خواهد خورد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1