کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس علوم پزشکی یاسوج:

بیش از 53 هزار دوز واکسن کرونا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

20 تير 1400 ساعت 1:11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده که از این میزان ۳۳ هزار و ۳۱۶ دوز در مرحله اول و ۱۸ هزار و ۳۱۸ دوز واکسن در مرحله دوم تزریق شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده که از این میزان ۳۳ هزار و ۳۱۶ دوز در مرحله اول و ۱۸ هزار و ۳۱۸ دوز واکسن در مرحله دوم تزریق شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، روز شنبه (19 تیرماه 1400) پرویز یزدان پناه اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۲ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند.
وی افزود: همچنین تاکنون ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر بستری، ۱۱۹ هزار و ۹۳ نفر ترخیص شده اند.
یزدان پناه عنوان کرد: تاکنون ۵۲ هزار و ۵۲۰ بیمار کرونایی از طریق تست pcr شناسایی شده است که ۵۰ هزار و ۶۱۴ نفر بهبود یافته اند که این یعنی حدود ۹۵ درصد مبتلایان روند بهبودی کامل را طی کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: همچنین در طی ۱۸ ماه گذشته ۱۴۷ هزار و ۳۶۷ نمونه pcr و ۷۹ هزار ‌و ۷۳۱ نمونه رپید تست انجام شده است.
یزدان پناه عنوان کرد: میزان شیوع بیماری در کشورچهار و در استان ۸.۸ است.
وی ادامه داد: شهرستان های لنده، باشت و بهمئی بیشترین موارد ابتلا و دنا، مارگون و بویراحمد کمترین میزان مبتلایان را داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در طی ۱۸ روز گذشته هفت مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده است.
وی تصریح کرد: مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۰۲ نفر رسیده است که ۶۸۱ نفر تست مثبت پی سی آر و ۳۰ نفر تست مثبت سی تی اسکن بودند.
یزدان پناه بیان کرد: درصد کشندگی بیماری کرونا در کشور ۲.۶ و در کشور در استان ۱.۱ است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از نقاط قوت مدیریت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را غربالگری عنوان کرد و گفت: استان در مرحله اول و دوم رتبه های برتر کشور را کسب کرد و در مراحل دو سوم و چهارم نیز در سطح بالایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تعداد ۸۰۰ تخت کرونایی در بیمارستانهای استان کهگیلیویه و بویراحمد  پیش‌بینی شده است.
یزدان پناه تاکید کرد: طی این مدت ۳۶ تخت ویژه نیز بر تعداد تخت های ویژه استان افزوده شده است.

 


کد مطلب: 436703

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436703/بیش-53-هزار-دوز-واکسن-کرونا-وارد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1