تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۳۶۶۷۵
ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد

آقای معاون، «توسعه» در کهگیلویه و بویراحمد شتاب دارد!؟ / حرف‌های تکراری تمامی ندارد؟

۴
۰
آقای معاون، «توسعه» در کهگیلویه و بویراحمد شتاب دارد!؟ / حرف‌های تکراری تمامی ندارد؟
کبنا ؛حسینعلی امیری در سفرش به کهگیلویه و بویراحمد و با حضور در نشست ستاد کرونا، در حالی که می‌گوید؛ استان کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار هکتار وسعت دارد و 90 درصد آن جنگل‌ها و مراتع و 10 درصدش تراکم جمعیتی است، اما کرونا در آن جولان می‌دهد و مرگ و میرها در آن به 702 نفر رسیده است. امیری مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را موفق می‌خواند و این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن پایانه‌های مسافربری قوی، کارخانجات بزرگ، اتوبوسرانی شلوغ نباید اینگونه درگیر کرونا می‌شد و بارها شهرستان‌های آن به حالت قرمز و بحرانی رسید. او قطار توسعه در کهگیلویه و بویراحمد را با شتاب می‌داند، در صورتی که هیچ کدام از پروژه‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد از جمله سد تنگ سرخ، پروژه پاتاوه - دهدشت، و... هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. مشخص نیست دلیل سفر معاون رئیس جمهور چه چیزی است که به تعریف و تمجید می پردازد!

به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 19 تیرماه 1400) نشست پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج، احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را قابل قبول دانست و اظهار داشت: روزانه از وضعیت استان اطلاع پیدا می‌کنم. با وجود گردشگرپذیری استان کهگیلویه و بویراحمد میزان کشندگی در این استان از میانگین کشوری بسیار پایین است.
وی گفت: آمارهای ذکر شده در خصوص میزان مرگ و میرها و کشندگی و مبتلایان کرونا نشان می‌دهد که مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خوب بوده است.

امیری گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد باید مراقبت بیشتری کرد.
زنگ خطر افزایش سرعت ابتلا به کرونا در کشور به صدا درآمد
 امیری تصریح کرد: کشور وارد پیک پنجم کرونا شده و کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ پیک را گذرانده است.
 وی ادامه داد: روند چهار ماهه مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد کرونا در این استان به خوبی مدیریت شده و از ۹ شهرستان پنج مورد زرد و تنها ۲ مورد قرمز بوده که به دلایل مختلفی قرمز شده‌اند.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری ابراز داشت: میزان ابتلا به کرونا در کشور ۲.۶ درصد و در این استان ۱.۱ درصد است.
 امیری تاکید کرد: میزان مرگ و میر در کشور ۱۰۱ و در استان ۹۵ و شاخص نمونه گیری در کشور ۲۸.۵ و در استان ۳۲ درصد است،
 وی عنوان کرد: ۹۰ درصد از مساحت ۱۵ هزار کیلومتری استان جنگل و مرتع است و تراکم جمعیت بسیار بالایی دارد.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: گردشگران نیز از استان‌های مختلف همچون بوشهر، خوزستان و استان‌های دیگر به این استان مسافرت می‌کنند و خطر شیوع کرونا بیشتر می‌شود. توفیقات بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است. با توجه به کمبودهای موجود در استان و کمبود زیرساخت‌ها در بحث مدیریت کرونا بصورت مطلوبی اقدام شده است.
 

 امیری افزود: توفیقات بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است.
 وی ابراز داشت: با توجه به کمبودهای موجود در استان و کمبود زیرساخت‌ها در بحث مدیریت کرونا بصورت مطلوبی اقدام شده است.
 وی گفت: توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با شتاب در حال شکل گیری است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف کشور به صدا درآمده است که باید مراقبت‌های ویژه در این زمینه افزایش یابد.
 حسینعلی امیری اظهار داشت: در هفته‌های اخیر پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته است.
 وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود ۶۵ درصد رسیده که خیلی کم است.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری بیان کرد: آمار مبتلایان سرپایی مثبت افزایش یافته و در پی آن بستری‌ها شدت گرفته است که این روند به مرگ و میرهای بیشتر منجر می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌هایش به تمجید از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و او را فردی متعهد، با ایمان و پیگیری معرفی کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به همدلی و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در کنترل و مدیریت کرونا، گفت: با کمک مسئولان استانی و دستگاه‌های نظارتی همه توان استان پای کار آمد و موفقیت‌ها ناشی از همراهی مردم است.
حسین کلانتری اذعان داشت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۸۰ درصد است اما باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.
وی تصریح کرد: تراکم جمعیتی کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که سبب می‌شود خطر شیوع کرونا افزایش یابد اما علارغم این موضوعات کشور 4 پیک بیماری را پشت سر نهاد ولی در کهگیلویه و بویراحمد با تمهیدات صورت گرفته تنها شاهد دو پیک بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۲ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده‌اند.
پرویز یزدان پناه افزود: همچنین تاکنون ۱۱۹ هزار و 400 نفر بستری، 119 هزار و 93 نفر ترخیص و ۶ هزار و ۲۵ نفر بستری با تست مثبت 899 نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه داشته‌ایم.
 وی عنوان کرد: تا کنون 52520 بیمارکرونایی از طریق تست pcr شناسایی شده است که ۵۰ هزار و ۶۱۴ نفر بهبود یافته‌اند که این یعنی حدود ۹۵ درصد مبتلایان روند بهبودی کامل را طی کردند.
 وی افزود: همچنین در طی ۱۸ ماه گذشته 147367 نمونه pcr و 79731 نمونه رپید تست انجام شده است.
 یزدانپناه گفت: میزان شیوع بیماری در کشور ۴ و در استان ۸/۸ می‌باشد. متاسفانه شهرستان‌های لنده، باشت و بهمئی بیشترین موارد ابتلا و دنا، مارگون و بویراحمد کمترین میزان مبتلایان را داشته‌اند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: در طی ۱۸ روز گذشته ۷ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده است و مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۰۲ نفر رسیده است که ۶۸۱ نفر تست مثبت پی سی آر و 30 نفر تست مثبت سی تی اسکن بودند.
 یزدانپناه خاطرنشان کرد: درصد کشندگی بیماری در کشور 2/6 و در کشور در استان 1/1 می‌باشد.
 وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده است، عنوان کرد: تاکنون 33316 در مرحله اول و ۱۸ هزار و ۳۱۸ دوز واکسن در مرحله دوم تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از نقاط قوت مدیریت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را غربالگری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در مرحله اول و دوم رتبه‌های برتر کشور را کسب نموده‌ایم و در مراحل دو سوم و چهارم نیز در سطح بالایی قرار داریم.
 وی با اشاره به اینکه تعداد ۸۰۰ تخته کرونایی در استان پیش‌بینی شده است، گفت: در طی این مدت ۳۶ تخت ویژه نیز بر تعداد تخت‌های ویژه استان اضافه شده است.
یزدان پناه اظهار داشت: راه اندازی دو ازمایشگاه تشخیص مولکولی در دو شهرستان بزرگ استان (بویراحمد و کهگیلویه)، خرید و نصب ۲ دستگاه سی تی اسکن (بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج و امام خمینی(ره) دهدشت) و یک دستگاه ام آر ای در بیمارستان شهید جلیل، نصب ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های امام سجاد یاسوج و نرگسی گچساران و ۵ مخزن اکسیژن جهت تأمین اکسیژن بیمارستان‌های شهید جلیل، امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج، امام خمینی (ره) دهدشت و شهید رجایی گچساران از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان بوده است.
حسینعلی امیری معاون پارلمان رئیس جمهوری باید توضیح دهید که آیا با حرف‌های تکراری و بی‌ثمر توسعه شتاب گرفته است و گره از مشکلات مردم باز می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایا معاون رییس جمهور اومده مشکلی رو حل کنه، یا اومده سفر تبلیغاتی؟؟ من ک نفهمیدم چی چی گفت!! اینهایی ک گفت رو که همیشه مسئولان دولتی استانی میگن!!
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
خودش میدونه دیگهپایان دولت هست وهیچ کاری نکرده.امده تعریف وتمجید کرده.متاسفانه بعضی رسانه ها تعریف وتمجیدها را تیتر خبر کردند.شهر من بوی مظلومیت میدهد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا ایشون بخواد توی شهر ما پست بگیرد
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه علوم پزشکی میگفت دانشگاه علوم پزشکی از اخر اول شد
این همه تعریف و تمجید از همدیگه نتیجش این همه جوان بیکار در استانی هست که هیچ اشتغال زایی توش نیست فقط هوایی خوبی داره برای سفر مسئولین
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1