کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد

آقای معاون، «توسعه» در کهگیلویه و بویراحمد شتاب دارد!؟ / حرف‌های تکراری تمامی ندارد؟

19 تير 1400 ساعت 13:42

نشست پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، برگزار شد.


حسینعلی امیری در سفرش به کهگیلویه و بویراحمد و با حضور در نشست ستاد کرونا، در حالی که می‌گوید؛ استان کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار هکتار وسعت دارد و 90 درصد آن جنگل‌ها و مراتع و 10 درصدش تراکم جمعیتی است، اما کرونا در آن جولان می‌دهد و مرگ و میرها در آن به 702 نفر رسیده است. امیری مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را موفق می‌خواند و این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن پایانه‌های مسافربری قوی، کارخانجات بزرگ، اتوبوسرانی شلوغ نباید اینگونه درگیر کرونا می‌شد و بارها شهرستان‌های آن به حالت قرمز و بحرانی رسید. او قطار توسعه در کهگیلویه و بویراحمد را با شتاب می‌داند، در صورتی که هیچ کدام از پروژه‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد از جمله سد تنگ سرخ، پروژه پاتاوه - دهدشت، و... هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. مشخص نیست دلیل سفر معاون رئیس جمهور چه چیزی است که به تعریف و تمجید می پردازد!

به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 19 تیرماه 1400) نشست پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج، احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را قابل قبول دانست و اظهار داشت: روزانه از وضعیت استان اطلاع پیدا می‌کنم. با وجود گردشگرپذیری استان کهگیلویه و بویراحمد میزان کشندگی در این استان از میانگین کشوری بسیار پایین است.
وی گفت: آمارهای ذکر شده در خصوص میزان مرگ و میرها و کشندگی و مبتلایان کرونا نشان می‌دهد که مدیریت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خوب بوده است.

امیری گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد باید مراقبت بیشتری کرد.
زنگ خطر افزایش سرعت ابتلا به کرونا در کشور به صدا درآمد
 امیری تصریح کرد: کشور وارد پیک پنجم کرونا شده و کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ پیک را گذرانده است.
 وی ادامه داد: روند چهار ماهه مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد کرونا در این استان به خوبی مدیریت شده و از ۹ شهرستان پنج مورد زرد و تنها ۲ مورد قرمز بوده که به دلایل مختلفی قرمز شده‌اند.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری ابراز داشت: میزان ابتلا به کرونا در کشور ۲.۶ درصد و در این استان ۱.۱ درصد است.
 امیری تاکید کرد: میزان مرگ و میر در کشور ۱۰۱ و در استان ۹۵ و شاخص نمونه گیری در کشور ۲۸.۵ و در استان ۳۲ درصد است،
 وی عنوان کرد: ۹۰ درصد از مساحت ۱۵ هزار کیلومتری استان جنگل و مرتع است و تراکم جمعیت بسیار بالایی دارد.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: گردشگران نیز از استان‌های مختلف همچون بوشهر، خوزستان و استان‌های دیگر به این استان مسافرت می‌کنند و خطر شیوع کرونا بیشتر می‌شود. توفیقات بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است. با توجه به کمبودهای موجود در استان و کمبود زیرساخت‌ها در بحث مدیریت کرونا بصورت مطلوبی اقدام شده است.
 

 امیری افزود: توفیقات بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است.
 وی ابراز داشت: با توجه به کمبودهای موجود در استان و کمبود زیرساخت‌ها در بحث مدیریت کرونا بصورت مطلوبی اقدام شده است.
 وی گفت: توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با شتاب در حال شکل گیری است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف کشور به صدا درآمده است که باید مراقبت‌های ویژه در این زمینه افزایش یابد.
 حسینعلی امیری اظهار داشت: در هفته‌های اخیر پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته است.
 وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود ۶۵ درصد رسیده که خیلی کم است.
 معاون پارلمانی رییس جمهوری بیان کرد: آمار مبتلایان سرپایی مثبت افزایش یافته و در پی آن بستری‌ها شدت گرفته است که این روند به مرگ و میرهای بیشتر منجر می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌هایش به تمجید از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و او را فردی متعهد، با ایمان و پیگیری معرفی کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به همدلی و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در کنترل و مدیریت کرونا، گفت: با کمک مسئولان استانی و دستگاه‌های نظارتی همه توان استان پای کار آمد و موفقیت‌ها ناشی از همراهی مردم است.
حسین کلانتری اذعان داشت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۸۰ درصد است اما باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.
وی تصریح کرد: تراکم جمعیتی کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که سبب می‌شود خطر شیوع کرونا افزایش یابد اما علارغم این موضوعات کشور 4 پیک بیماری را پشت سر نهاد ولی در کهگیلویه و بویراحمد با تمهیدات صورت گرفته تنها شاهد دو پیک بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۲ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده‌اند.
پرویز یزدان پناه افزود: همچنین تاکنون ۱۱۹ هزار و 400 نفر بستری، 119 هزار و 93 نفر ترخیص و ۶ هزار و ۲۵ نفر بستری با تست مثبت 899 نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه داشته‌ایم.
 وی عنوان کرد: تا کنون 52520 بیمارکرونایی از طریق تست pcr شناسایی شده است که ۵۰ هزار و ۶۱۴ نفر بهبود یافته‌اند که این یعنی حدود ۹۵ درصد مبتلایان روند بهبودی کامل را طی کردند.
 وی افزود: همچنین در طی ۱۸ ماه گذشته 147367 نمونه pcr و 79731 نمونه رپید تست انجام شده است.
 یزدانپناه گفت: میزان شیوع بیماری در کشور ۴ و در استان ۸/۸ می‌باشد. متاسفانه شهرستان‌های لنده، باشت و بهمئی بیشترین موارد ابتلا و دنا، مارگون و بویراحمد کمترین میزان مبتلایان را داشته‌اند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: در طی ۱۸ روز گذشته ۷ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده است و مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۰۲ نفر رسیده است که ۶۸۱ نفر تست مثبت پی سی آر و 30 نفر تست مثبت سی تی اسکن بودند.
 یزدانپناه خاطرنشان کرد: درصد کشندگی بیماری در کشور 2/6 و در کشور در استان 1/1 می‌باشد.
 وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده است، عنوان کرد: تاکنون 33316 در مرحله اول و ۱۸ هزار و ۳۱۸ دوز واکسن در مرحله دوم تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از نقاط قوت مدیریت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را غربالگری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در مرحله اول و دوم رتبه‌های برتر کشور را کسب نموده‌ایم و در مراحل دو سوم و چهارم نیز در سطح بالایی قرار داریم.
 وی با اشاره به اینکه تعداد ۸۰۰ تخته کرونایی در استان پیش‌بینی شده است، گفت: در طی این مدت ۳۶ تخت ویژه نیز بر تعداد تخت‌های ویژه استان اضافه شده است.
یزدان پناه اظهار داشت: راه اندازی دو ازمایشگاه تشخیص مولکولی در دو شهرستان بزرگ استان (بویراحمد و کهگیلویه)، خرید و نصب ۲ دستگاه سی تی اسکن (بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج و امام خمینی(ره) دهدشت) و یک دستگاه ام آر ای در بیمارستان شهید جلیل، نصب ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های امام سجاد یاسوج و نرگسی گچساران و ۵ مخزن اکسیژن جهت تأمین اکسیژن بیمارستان‌های شهید جلیل، امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج، امام خمینی (ره) دهدشت و شهید رجایی گچساران از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان بوده است.
حسینعلی امیری معاون پارلمان رئیس جمهوری باید توضیح دهید که آیا با حرف‌های تکراری و بی‌ثمر توسعه شتاب گرفته است و گره از مشکلات مردم باز می‌شود.
 


کد مطلب: 436675

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436675/آقای-معاون-توسعه-کهگیلویه-بویراحمد-شتاب-حرف-های-تکراری-تمامی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1